Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16161 til 16180 af 70316
-
Riemanns hypotesen
ForumindlægAlle ikke-trivielle nulpunkter i zeta-funktionen er komplekse tal med en realdel på ½. Kan nogen hjælpe med at bevise hypotesen? tak -
Skal man gå i udfordrende tøj, for at score en høj karakter
Forumindlæghvad synes du? er det rimeligt -
hvordan får man mest søvn
Forumindlægindlæg-titlen siger sig selv -
KULSTOF 14 METODEN
ForumindlægHej venner Jeg har lige læst om "Kulstof 14-metoden" og hvordan man fandt ud af at Grauballemanden var tudsegammel. Det gjorde man jo gennem halveringstiden. Mit spørgsmål er hvor meget kulstof-14 har levende organismer??? For man jo skal jo have et tal før man kan beregne eks. Graubal... -
Talteoretisk brøk (TP)
ForumindlægUdfordring! Hvem kan løse følgende opgave? http://peecee.dk/upload/view/118595 (en lille hilsen til grisehønen er på sin plads ved denne lejlighed) -
FSA dansk, Skriftlig fremstilling
ForumindlægHey Jeg har lige været oppe til eksamen i dansk, skriftlig fremstilling. jeg valgte artiklen - opgave 6. Tror det gik godt:S Hvad valgte i? og hvordan gik det? -
Formanalyse musik
ForumindlægKære studieportalen. Jeg står desværre i den uheldige situation, hvor jeg skal lave en formanalyse i musik. Vi har hverken lært om noder eller andet, men vores lærer forventer alverden. Sangen jeg skal lave en formanalyse om er Man in The Mirror af Michael Jackson. Hvis der er nogen som kunne hjæ... -
projekt - lykkelig
ForumindlægHejsa jeg går i 9. klasse, og skal nu til at have min sidste projekt uge i folkeskolen. Emnet lyder: Verden omkring os. Det er jo et VIRKELIG bredt emne, som dækker over næsten alt. Jeg har valgt at skrive om lykke. Jeg har besluttet mig for, at mit produkt ikke skal være en rapport, men noget l... -
Sandsynlighed
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om denne opgave: Der skal udvælges 4 personer som repræsentanter for en klasse Der er i alt 12 elever i klassen 5 piger og 7 drenge Bestem sandsynligheden for at repræsentanterne for klassen bliver 3 piger og 1 dreng -
konklusion
Forumindlæghvor lang burde en konklusion være hvis man går i 7. klasse altså det er fordi jeg har haft en ekstra lang vinterferie og jeg er ret ny i min klasse har gået der i to måneder. Så hvor lang burde en konklusion være hvis man går i 7. klasse -
ax+b
ForumindlægEr der nogle, som kan forklare mig om jeg har skrivet funktionen rigtigt ved hjælp af de kommandoer jeg har brugt eller er der en anden måde jeg kans krive funktionen på? Kan nogle fortælle mig om deter rigtigt med henhold til opg. 1 (ax+b): -
Gåde.. (ligning)
Forumindlæg1. En far siger om sin 11-årige søn: Om 14 år er jeg dobbelt så gammel som min søn”. Hvor gammel er faderen nu? Vink: Kald faderens nuværende alder for x. Hvor gammel er han så om 14 år? Hvor gammel er sønnen om 14 år? Opstil en ligning og bestem x. Er totalt lost? 2. A(... -
overskud el. underskud af elektroner
Forumindlægen metal kugle har ladningen + 3,5 * 10^-9 C. a. forklar, om kuglen har et overskud eller et underskud af elektroner. b. hvor mange elektroner er tilført eller fjernet fra metalkuglen? c. hvor meget vejer disse elektroner? massen af en elektron er me = 0,911*10^-30 kg. -
opløselighed i vand
ForumindlægHej derude nogle der kan hjælpe med dene opgave? er helt lost! Formuleringen af opgaven lyder som følger: Anvend opløselighedsproduktet i tabel 4* til at beregne sølv(I)chlorids opløselighed i vand ved 25°C. Opløseligheden angives både i mol pr. liter og i g. pr. 100 mL" *1,78*10^-10 -
Ksp
ForumindlægOpgaven: Hvor stor skal sølvchloridkoncentrationen i en opløsning være, for at der netop kan udfældes sølvchlorid af den ved tilsætning af et lige så stort rumfang 2.0 M natriumchlorid? Ksp(AgCl) = 1.82*10^-10 Jeg tænkte på at bruge følgende formel, men er i tvivl om det er rigtigt: [Na^+] ... -
Skriftlig dansk - er det fair?
ForumindlægHej Jeg sidder her, og er en smule (for ikke at sige meget) skuffet over min skriftlig dansk karakter.. Det er fra min afgangsprøve fra 9. klasse, og jeg valgte at skrive et essay. Her er stilen: Det smukke ved Danmark er… Marina Cecilie Roné har skrevet et essay om hvad hun synes er det smukk... -
Hvor meget sølviodid kan opløses i 100 ml H20
ForumindlægHar problemet med at få facit som 2.14*10^-7 Sprøgmålet lyder: Hvor meget sølviodid kan opløses i 100 ml H20. Opløselighedsproduktet af AgI er 8.3*10^-17 -
Hjælp til tysk rettelse
ForumindlægHej er lige blevet færdig med at skrive mit tysk men der var lige et par sætninger jeg var usikker på. så hvis nogle lige kunne tjekke dem igennem: Jeg kan godt lide at skrive små tekster. Ich schreibe kleinen Liedtexte Jeg bruger meget tid på og læse bøger. Ich verwende zeit auf Buchs gelesen. H... -
Radioaktivitet. 2.g
ForumindlægOpgaven lyder:"Skolens alfakilde består af Am-241 med en aktivitet på 1 (my) Ci. Halveringstiden for americium er 458 år. Find antallet af kerner i kilden og dernæst ved hjælp af dette massen af det radioaktive stof. Vil denne mængde stof mon kunne vejes på en af skolens vægte?"T_0,5 = ... -
isolere x
ForumindlægHvordan isolerer man x 10-5 = x2 / (1 * 10-3 * x)
