Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 16341 til 16360 af 114887
-
matematik og fysik lektiehjælp
ForumindlægHej er der nogen der har lyst til at tjene en ekstra skilling ved at hjælpe en 2. g med matematik og fysik. Du skal helst bo i nærheden af otterup eller odense -
Rødder
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål angående hvordan ? -
Polynomier
ForumindlægJeg sidder med en matematik opgave om Tredjegradspolynomier, som går ud på at jeg skal forklare hvad jeg selv forstår ved et polynomium. Men jeg tænkte på om polynomium og polynomier er det samme? Tak på forhånd.. -
Isolering af R
ForumindlægJeg skal have isoleret R i følgene opgave: V=3/4*pi*r3 Når man så skal have 3/4 væk skal det så divideres på den anden side altså: V: 3/4 = pi*r3 Eller skal det ganges? Altså: V*4/3= pi*r3 -
Lidt hjælp til afstemning
ForumindlægHejsa folkens Jeg har brugfor lidt hjælp til afstemning af en reaktions ligning. Opskriv et asftemt reaktionsskema mellem sølvnitrat og kaliumhydroxid med fasebetegnelser. hvilken type reaktion har fundet sted. Mit bud på den afstemte reaktionsskema: 2AgNO3 (aq) + 2KOH (aq) ---> Ag2O (s) + 2... -
Problemregning
ForumindlægHej jeg spørger lige en gang til, da jeg ikke fik svar sidste gang. C- Jeg forstår det simpelthen ikke... Jeg vedhæfter et billede -
Hermite polynomier
ForumindlægHej, jeg har et problem ved at forstå en del af opbygningen af de hermite polynomier. Vi starter med x^0, altså en konstant, som vi kalder. Herefter finder vi: ∫c^2 dx = 1 (integralet går fra -1 -> 1. Jeg vil gerne finde c. Men hvordan skal denne ligningen løses, som et sædvanligt integra... -
Bestem en ligning for tangenten til grafen
ForumindlægHej! Jeg har vedhæftet en opgave og min besvarelse, men det passer ikke når jeg tegner det... Er der nogen der kan se hvad jeg gør forkert? Tak for hjælpen! -
bestemme arealet ?
Forumindlægkan nogen hjælpe mig med denne opgave: figuren ses her: opgave 1.027 www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf På figuren ses grafen for en funktion, som skærer førsteaksen i punkterne S1(-3,0) , S2(-2,0) , S3(2,0) og S4(3,0). Grafen afgrænser sammen med førsteaksen ... -
Spørgsmål til de her stykker....
ForumindlægHej jeg kan ikke huske helt hvordan jeg regner de her stykker ud, som jeg har uploadet. på forhånd tak -
faktorisering
Forumindlæghey Jeg skal faktorisere udtrykket: 12a^2-27b^2 Hvordan gør jeg lige det? -
Problemregning FSA maj-juni 2001
ForumindlægHvis jeg skal have lavet 614,28 m3 om til liter, hvordan gør jeg så det? -
Kan der faktoriseres her?
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor jeg er i tvivl om der kan faktoriseres eller ej. Funktionen er følgende: Derefter faktoriserer jeg: Jeg bliver her i tvivl om, om det ikke skal blive til 2.gradspolynomium, og ikke en 4.grads? Hvad gør jeg forkert? Kan denne funktion overhovedet faktoriseres? -
Radius
ForumindlægHej. Nogen som kan forklare mig hvordan man kan beregne radius af en kugle som rummer et fad øl (fad øllet er på 0,26278 kubikmeter). Jeg har isoleret den, men beregne radiussen har jeg svært ved :/ -
Bestem forskrift for parablen
ForumindlægHej jeg har vedhæftet en opgave som jeg håber i kan hjælpe med. -
integralregning
ForumindlægVil nogle hjælpe mig med integere denne her stykke? -
grafer
Forumindlæghvordan gøre jeg det? -
Hvorfor fremkommer der flere linjer i heliumgassens emissionsspektrum end i dens absorptionsspektrum, når en termisk lyskilde bruges bag gassen?
ForumindlægHej Hvorfor fremkommer der flere linjer i heliumgassens emissionsspektrum end i dens absorptionsspektrum, når en termisk lyskilde bruges bag gassen? -
pH ligning udregning
ForumindlægHej folkens, er der nogle der kan hjælpe med denne? -
Beregning af et lods densitet
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal udregne et lods densitet ved brug af formlen, det eneste jeg ved er at loddets vægt er 124g, det bliver nedsænket i et bæger med 50 mL vand, der efter nedsænkning er på 66 mL. Jeg har prøvet at udregne loddets volumen ved at dividere vægten med ΔT, der giver 7.75,...
