Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 16341 til 16360 af 114887
  • matematik og fysik lektiehjælp

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der har lyst til at tjene en ekstra skilling ved at hjælpe en 2. g med matematik og fysik. Du skal helst bo i nærheden af otterup eller odense
  • Rødder

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et spørgsmål angående hvordan ?
  • Polynomier

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en matematik opgave om Tredjegradspolynomier, som går ud på at jeg skal forklare hvad jeg selv forstår ved et polynomium. Men jeg tænkte på om polynomium og polynomier er det samme? Tak på forhånd..
  • Isolering af R

    Forumindlæg
    Jeg skal have isoleret R i følgene opgave: V=3/4*pi*r3 Når man så skal have 3/4 væk skal det så divideres på den anden side altså: V: 3/4 = pi*r3 Eller skal det ganges? Altså: V*4/3= pi*r3
  • Lidt hjælp til afstemning

    Forumindlæg
    Hejsa folkens Jeg har brugfor lidt hjælp til afstemning af en reaktions ligning. Opskriv et asftemt reaktionsskema mellem sølvnitrat og kaliumhydroxid med fasebetegnelser. hvilken type reaktion har fundet sted. Mit bud på den afstemte reaktionsskema: 2AgNO3 (aq) + 2KOH (aq) ---> Ag2O (s) + 2...
  • Problemregning

    Forumindlæg
    Hej jeg spørger lige en gang til, da jeg ikke fik svar sidste gang. C- Jeg forstår det simpelthen ikke... Jeg vedhæfter et billede
  • Hermite polynomier

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et problem ved at forstå en del af opbygningen af de hermite polynomier. Vi starter med x^0, altså en konstant, som vi kalder. Herefter finder vi: ∫c^2 dx = 1 (integralet går fra -1 -> 1. Jeg vil gerne finde c. Men hvordan skal denne ligningen løses, som et sædvanligt integra...
  • Bestem en ligning for tangenten til grafen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har vedhæftet en opgave og min besvarelse, men det passer ikke når jeg tegner det... Er der nogen der kan se hvad jeg gør forkert? Tak for hjælpen!
  • bestemme arealet ?

    Forumindlæg
    kan nogen hjælpe mig med denne opgave: figuren ses her: opgave 1.027 www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf På figuren ses grafen for en funktion, som skærer førsteaksen i punkterne S1(-3,0) , S2(-2,0) , S3(2,0) og S4(3,0). Grafen afgrænser sammen med førsteaksen ...
  • Spørgsmål til de her stykker....

    Forumindlæg
    Hej jeg kan ikke huske helt hvordan jeg regner de her stykker ud, som jeg har uploadet. på forhånd tak
  • faktorisering

    Forumindlæg
    hey Jeg skal faktorisere udtrykket: 12a^2-27b^2 Hvordan gør jeg lige det?
  • Problemregning FSA maj-juni 2001

    Forumindlæg
    Hvis jeg skal have lavet 614,28 m3 om til liter, hvordan gør jeg så det?
  • Kan der faktoriseres her?

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave, hvor jeg er i tvivl om der kan faktoriseres eller ej. Funktionen er følgende: Derefter faktoriserer jeg: Jeg bliver her i tvivl om, om det ikke skal blive til 2.gradspolynomium, og ikke en 4.grads? Hvad gør jeg forkert? Kan denne funktion overhovedet faktoriseres?
  • Radius

    Forumindlæg
    Hej. Nogen som kan forklare mig hvordan man kan beregne radius af en kugle som rummer et fad øl (fad øllet er på 0,26278 kubikmeter). Jeg har isoleret den, men beregne radiussen har jeg svært ved :/
  • Bestem forskrift for parablen

    Forumindlæg
    Hej jeg har vedhæftet en opgave som jeg håber i kan hjælpe med.
  • integralregning

    Forumindlæg
    Vil nogle hjælpe mig med integere denne her stykke?
  • grafer

    Forumindlæg
    hvordan gøre jeg det?
  • Hvorfor fremkommer der flere linjer i heliumgassens emissionsspektrum end i dens absorptionsspektrum, når en termisk lyskilde bruges bag gassen?

    Forumindlæg
    Hej Hvorfor fremkommer der flere linjer i heliumgassens emissionsspektrum end i dens absorptionsspektrum, når en termisk lyskilde bruges bag gassen?
  • pH ligning udregning

    Forumindlæg
    Hej folkens, er der nogle der kan hjælpe med denne?
  • Beregning af et lods densitet

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg skal udregne et lods densitet ved brug af formlen, det eneste jeg ved er at loddets vægt er 124g, det bliver nedsænket i et bæger med 50 mL vand, der efter nedsænkning er på 66 mL. Jeg har prøvet at udregne loddets volumen ved at dividere vægten med ΔT, der giver 7.75,...