Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16441 til 16460 af 152758
-
Haster: MATEMATIK
ForumindlægReducér udtrykket (a − b)(a + b) + b(a + b) − a2 -
Trapez
ForumindlægHvad er formlen for at udregne aralet for en trapez -
hvad menes der?
Forumindlæghvad menes der når der står, find produktet at 14 og 6. skal man så gange eller pluse. ?? -
'har været' ?
ForumindlægHej Hol. Hvordan siger man 'har været'? Vi har ikke haft om dette endnu, men vil gerne lære det. Skal bruge det i denne forbindelse: "Svend har været Jette utro". Kan kan kun finde ud af: "Svend était infidéle à Jette". Hilsen Tissi -
Uligheder
Forumindlæghvordan er det nu det er med uligheder, hvad er det nu man skal dividere med for at uligheden vender? Et negativt tal? -Hvordan er det nu at regnereglerne for uligheder er generelt... -
Vektoropgave
ForumindlægHej har fået denne opgave, som jeg har problemer med. I et koordinatsystem er givet vektoren Va = (-3,2). For ethvert tal t er vektoren Vb bestemt ved Vb= Va+t*va^. (altså den har hat på.) Beregn de værdier af t, for hvilke vinklen mellen Va og Vb er 60 grader. Er der nogen som kan hjælpe? -
forklaring af led i bevis?
Forumindlægdet drejer sig om følgende bevis: (differentialkvotienter) f(x) = x^2 har den afledede f´(x)= 2x: ((x+h)^2-x^2))/h = (x^2 + 2·x·h + h^2 - x^2)/h = (2·x·h + h^2)/h = (2·x·h)/h + (h^2)/h = ???????? Hvad er der blevet gjort her? hvorfor dividere man med h 2 gange?? Forstår ikke lige hvordan m... -
Simpel vektor
ForumindlægHvis |a|=6 og |b|=3*a + tværvektoren til a, hvorledes finder jeg så b? -
funktionsforskrift
Forumindlæghej. jeg skal bestemme a og b i funktionsforskriften f(x)=b*a^x. når følgende er givet: f(1) = 2,08 og f(3) = 0,3328 -
Studieretningsopgave for 2.g'ere
ForumindlægHvad skriver I andre 2.g'ere om i jeres studieretningsopgave? Mine fag er matematik og biologi, jeg synes det er overraskende svært at koble de to fag sammen. Hvis man vil have et nogenlunde fagligt niveau i biologi, så er det svært at inddrage matematik på højt nok niveau, men hvis man vil... -
Katode og anode
ForumindlægJeg er i gang med at læse op i "syrer og baser". Og jeg kan huske at min lærer har sagt noget om anoder og katoder. Men jeg kan slet ikke huske noget om det. Så jeg har søgt på nettet, men der står bare at en katode er en positiv ion og en anode er en negativ ion. Men er det bare så e... -
Reducer..
ForumindlægStår med dette regnestykke: (2a-b) / (3a^2-3b^2) + (1) / (2b-2a) + (-a-5b) / (6a^2+6b^2+12ab) Den har jeg fået ned til en fællesnævner, men kan ikke komme videre nu. Eller... Har regnet den færdig, men får et underligt resultat, og tror det er fra nedenstående det går galt. Mit resultat... -
Kvadratsætninger reducer brøk etc
ForumindlægHvordan forkorter man brøker med kvadratsætninger Kvadratsætninger 1.(a+b)2 = (a+b)*(a+b)= a2 + ab + ba+b2 = a2 + b2 + 2ab 2. (a-b)´2 = (a-b) * (a-b) = a´2 - ab - ba + b´2 = a´2 + b´2 - 2ab 3. (a+b) * (a-b) = a´2 - ab + ba - b´2 = a´2 - b´2 Opgaver (x´2+2xy + y´2) (x´2 - 2xy + y´2) -... -
retvinklet trekant
ForumindlægHeej...Sidder og grubler over en opgave..men har endnu ingen anelse om hvordan jeg skal gribe den an.. opgaven lyder således:I trekant ABC er b 4 enheder større end a, mens c er 5 enheder større end a. for hvilke værdier af a er trekanten retvinklet?nogen der kan hjælpe? -
Eksponentielt voksende funktion
Forumindlæghjææææælp! om en funktion oplyses: fucktionens y-værdier vokser med 28% ved en x-tilvækst på 3. grafen for funktionen går gennem punktet (23,230) bestem hvilken x-værdi funktionen har y-værdien 150. hvordan finder jeg a? -
jeg har virkelig brug for hjælp
Forumindlæg3) om funktionen f(x) = bax oplyses, at f(0)=7, og at funktions værdien f(x) tredobles, nr x øges med ?x=9. Bestem tallene a og b -
Vektorer!!!!!!!!!!!
ForumindlægKan det passe ud fra følgende vektorer, at projektionen af vektorer b på vektor a, bliver 72? vektor a= (-5,2), vektor b=(1,4) -
Lineær funktion
ForumindlægHej :-) Er der en der vil hjælpe med denne funktion? f(x)=ax+3 Bestem hældningskoefficienten a, således at... a) grafen går igennem (6,0) b) f(-2)=6 -
Ingeniør ???
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne vide, hvad lig præcis en ingeniørs arbejde gå ud på ? Hvad er en Ingeniør? Hvad laver en ingeniør ? Altså hvad gå arbejdet ud på ?? Tak på forhånd -
Isolere n
ForumindlægFør Oliver bygger terrassegulvet, skal han lægge tværbjælker fra en husmur til ydersiden af terrassen som vist på skitsen. Tværbjælkerne har en tykkelse på 5 cm. Afstanden mellem tværbjælkerne skal være mellem 40 og 60 cm, og afstanden skal være det samme mellem alle tværbjælker. Undersøg med...
