Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 16501 til 16520 af 153957
-
Areal af markerede område
ForumindlægHvis jeg skal beregne arealet af market område skal man bruge formlen A=int(f(x)-g(x),x,a,b) Men hvordan beregner man det? Skal man beregne int(f(x),x,a,b) - int(g(x,a,b) eller hvad? -
bevis for tværvektor
Forumindlæghej jeg sidderlige og kigger på beviset for en tværvektor. Jeg kan godt se at jeg vektor a må have koordinaterne: vektor a=( længden af vektor a cosv, længden af vektor a sinv)=(a1 a2) men hvorfor er det sinv og cosv ? -
Reducér følgende udtryk.
ForumindlægHej! Jeg skal bruge hjælp til følgende spørgsmål: Reducér følgende udtryk og beregn værdien når a = 1 og b = 2 (a+b)^2-a^2+2ab-(a+b)(a-b)-4a(b+1) Har brug for et svar så hurtigst som muligt! :) -
nogen/nogle & og/at
ForumindlægHej alle sammen - og godt nytår når tiden kommer ;). Har altid været super god til dansk, men lige nogen/nogle & og/at har jeg altid bøvlet med. Så mit spørgsmål lyder: hvordan kan jeg kende forskel? Har klart mest problemer med nogle/nogen, og har ikke ingen idé om hvordan man kan se forskel... -
Finde kropsvægt ud fra BMI (2.gradspolynomie)
ForumindlægHej alle. I vores matematikopgave skal vi finde frem til hvor mange uger der går, før personen har et BMI på 24? Personen har i dag et BMI på 28,63. Personen vejer 80,8kg og er 1,68 meter høj Formlen for BMI = vægt / højde ^ 2 Funktionsforskrift f(x) = 80,8 * 0,989^x Jeg har udregne... -
trekants beregning
ForumindlægHej nogen der vil se på min opgave?? I en ligebenet trekant ABC er AC og BC de lige lange sidder, og siden AB er 2 enheder længere end BC.¨ a) bestema, således at vinkel C=90 grader. men hvordan kan en vinkel være ret i en ligebenet trekant?? -
diff. ligning
Forumindlægjeg skal vise at f(x)= (b/a)+c*e^(-ax) er løsningen til y'=b-ay Jeg skal altså have omskrevet den, og det er bare ved at differentiere f(x), men jeg kan ikke få det til at blive på formen....er der nogen der kan hjælpe`? -
PAscals Trekant. Haster
ForumindlægEr der nogen der kan udlede denne for mig og forklare den i forhold til Pascals trekant. (a+b)4..¨??? (opløftet i fjerde) Udover at det giver den 4. linie i trekanten: 14641 Svar Hurtigst muligt. Helst i aften inden kl 23.00 På forhånd tak Christina -
Vektorer
Forumindlæg|a|=2 , |b|=5 , a•b=-4og så skal jeg udregne værdien t. ud fra:|a+tb|=2.. hvad gør jeg? -
Reducering
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at reducere dette udtryk? (a+b)2 - a(a+2b) -
Potensfunktion
ForumindlægOm en funktion f af typen f(x) = b*x^a oplyses det, at f(1) = 5 og f(2x) = 8 * f(x) for enhver værdi af x > 0 Bestem tallene a og b Jeg kan se, at det er en potensfunktion, men jeg kan ikke helt se, hvordan jeg får det andet punkt frem, så jeg kan bruge mine formler til at bestemme a og b, ... -
HTX ELLER STX!?!?
ForumindlægHej. Jeg skal snart blive afklaret med hvilket gymnasie jeg skal på efter 9.klasse. Som mange, er jeg en som gerne ville have viden ift: Er det sværere at have et godt gennemsnit på HTX End STX!? Hvilke fordele og ulemper, er det ved at vælge enten HTX, eller STX? (Det er udelukkende gennemsni... -
må man godt?
ForumindlægHvis man har en brøk, f.eks. 2(a-x) må man så godt dividere denne med (a-x) så der alene kun står 2?Eller må man ikk når der er et gangetegn imellem 2 og (a-x) -
Medicin kvote 2 år 2015
ForumindlægHej SP, Jeg har netop for ikke så længe siden fået mine årskarakterer for 3.g og gennemsnittet ligger på næsten 10,00. Dog er det ikke godt, fordi min gennemsnit for 1 og 2.g ligger på ca. 7,5 - hvor jeg ikke tog alt seriøst. Derfor vil jeg høre hvad jeg skal gøre for at studere medicin gennem ... -
Årsprøve produkt
ForumindlægHey allesammen, har lige været oppe til årsprøve i skriftlig spansk. Tænkte på om der er nogle der ville bedømme evt rette min prøve. Prøven bestod af en kort tekst man skulle oversætte og 3 spørgsmål man skulle svare på. Her er den: A) Traduce al español. Dos gitanos de español están fuera... -
Klasse fyldt op :(
ForumindlægHej.. Jeg ville gerne skifte linje til matematik A, Fysik og Kemi B på mit kommende gymnasium.. Men da jeg ringede til gymnasiet for at høre om det var muligt, sagde de at der var fyldt op i den klasse og det ikke var muligt.. Jeg ville ellers så gerne gå i den klasse, men hvad skal jeg nu gøre... -
Isolere en variabel
ForumindlægDet burde være rimelig simpelt. Jeg skal sådan set bare isolere en variabel (jeg skal egentlig bestemme en konstant c for en differentialligning jeg vil løse). a*P/(b-a)*e^(0) - b*P/(b-a)*e^(0) + c*a*b*P/(b-a) = 0 Jeg vil gerne isolere c. Jeg har gjort flg.: c*a*b*P/(b-a) = b*P/(b-a) - a*P... -
Matematik hjælp?
ForumindlægNogle søde mennesker der gider hjælpe mig med dette? Opg. 5 I 1986 var Danmarks udgifter til undervisning 43,8 milliarder kr. og i 1998 var disse udgifter steget til 88,5 milliarder. a)Bestem hvor store Danmarks udgifter til undervisning vil være i 2005 under forudsætning af,at disse udgifter... -
Skalarprodukt
ForumindlægTo vektorer er parallelle når cos0=a*b/ab, så ab = a*b. Gælder det kun for vektorer i planet eller også i rummet? -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægJeg har c= 5, b=3 og a=4. Hvordan finder jeg så vinkel A i den rette trekant?
