Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 16521 til 16540 af 92586
-
Værdipapirer????
ForumindlægNogen der kan fortælle hvad værdipapirer er?? Jeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen og værdipapirer er en del af pensum, så håber virkelig nogen ved noget om det! -
STX?? Byggeteknikker??
ForumindlægHeii alle.. Er på vej ind i 9. klasse og er begyndt på hvad jeg efter det. Jeg har tænkt meget gå på gymnasium STX og derefter tage en videregående uddannelse kaldet Byggetekniker ;) Er der nogle der ved om jeg har valgt det rigtige gymnasium for dette job?? Er der nogle der er i gang med byggete... -
studentereksamen - dumpe eller bestå - HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen jeg er en pige som går i 2.g på stx. jeg er rigtg bange for at dumpe min studentereksamen, da ja jeg allerede har dumpet to eksamner. jeg fik 00 i naturvidenskab og 00 i fysik C. også fik jeg 4 i AP og 4 i Drama C som standpunkskarakter i 1.g. i 2.g har jeg også fået nogle rigtig... -
Growing up fremlæggelse
ForumindlægHej. Jeg skal snart fremlægge i engelsk om at vokse op, og være en teenager. Jeg ved bare ikke hvad mit underemne skal være. Jeg har tidligere fremlagt om High School shootings, og fik et flot 10 tal. Hvis i har nogle ideer, ville jeg sætte pris på... -
rang
ForumindlægJeg har netop lige lagt mærke til at jeg er blevet forhøjet til adjunkt, hvordan kan det være? -
Opgave - fra kg til u
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med denne opgave: Jeg har 8000000 kg vand. Et vandmolekyle har massen 18u og indeholder 10 protoner. Jeg ved at 1u = 1,66 * 10^-27 kg. Hvordan regner jeg fra kg til u og hvordan finder jeg ud af hvor mange protoner der er i de 8000000 kg vand? Håber I kan hjælpe. -
Engelsk - Hjælp - plz
ForumindlægHej, jeg har nogle sætninger for, som jeg skal oversætte fra dansk til engelsk. Er der ikke nogle der vil være søde og rette dem, og se om jeg har lavet rigtigt. 1) kan du ikke få ham til at holde mund? 2) Hun fortalte, at hun havde set et spøgelse. 3) Det eneste, vidnet kunne fortælle, var, at h... -
Prøven ...
ForumindlægJa, vi fik forleden vores matematik prøver tilbage, hvor jeg fik "gættet" mig frem til et 7 tal. Det er jeg ikke særlig tilfreds med, for det kan gøres bedre. Derfor vil jeg gerne vide mere om de opgaver jeg var i tvivl om, som I kan hjælpe mig med. De tre første regnestykker jeg fik fe... -
Vil læse MEDICIN, men mit snit er 8.4.
ForumindlægJeg har virkelig brug for RÅD og HJÆLP fra jer. Det har altid været min drøm at blive læge el. tandlæge. Mit gennemsnit ender med at være på 8.4 (tror jeg). jeg er faldet drastisk i mine karakter efter at jeg oplevede 2 dødsfald i min familie i midten af 3.g.. Jeg kunne ikke koncentrere mig i nog... -
Projekt opgave emne?
ForumindlægVi er en gruppe på fire der går i 8. klasse. Vi har projekt opgave, men mangler at finde et godt emne. Nogle ideer? Overemnet er globalisering og vi vil ikke tage miljø, da det emnet er taget og er oplagt. Vi vil meget gerne lave en film, til dette projekt, fordi det er noget vi kan finde u... -
Kn=?
ForumindlægJeg har dette regnestykke som jeg skal have regnet ud omkring det der Kn=k(1+x)^n 14750000000(1+4%)^10 Men min lommeregner skriver bare: 2.18336032 x10^10 Det giver da ingen mening? :/ . Håber på hjælp fra jer.. -
Middelværdi og stolpediagram
ForumindlægHejsa jeg har en matematik aflevering for til på mandag, og jeg sidder lidt fast i opgave 3, da middelværdier og stolpediagrammer ikke er min stærkeste side. Er der nogle der kan hjælpe? ((: -
Gravitationsloven
ForumindlægHejsa ! :) Jeg skal lave et eksempel ud fra dette , til mundtlig årsprøve i matematik :) Men jeg kan simpelthen ikke lave et eksmepl + forklaring :/ Gravitationsloven der siger at tiltrækningskraften F mellem to legemer er ligefrem proportional med hver af legemernes masse m1 ... -
Udtryk z ved x...
ForumindlægHej derude, Har svært ved denne matematik opgave, som lyder: Om tre variable: x, y og z oplyses følgende: - z er ligefrem proportional med y med proportionalitetskonstanten 3 - x og y er omvendt proportionale - y er 10, når x er ½ Udtryk z ved x Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hv... -
Beregning af nitritkoncentration ved spektrofotometri
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal beregne antal mg nitrit per kilo grøntsag og antal mg nitrit per liter vand, og har lavet følgende beregninger: For drikkevand: n = c · v n = 5,8 · 10-6 mol/L · 0,05 L = 2,9 ·10-7 mol Dernæst kan massen findes ved denne lign... -
Logaritmer
ForumindlægSkal op i mundtlig matematik d. 15, og er igang med at svare på mulige spørgsmål jeg kan trække. En del af et af spørgsmålene lyder således: Brug den omvendte funktion til at vise logaritmeregnereglen log(a^x) = xlog(a). Men da vi skulle lærer om logaritme gik noget galt, og har derfor s... -
Radioaktivitet
ForumindlægJeg søger hjælp for at komme videre. Jeg får oplyst følgende: Alfa (Am-241): 37 kBq Beta (Sr-90): 37 kBq Gamma (Cs-137): 370 kBq Alfa: 432,7 år k = ln^2/432,7*365*24*60*60 = 5,1*10^-11 Beta: 29,1 år k = ln^2/29,1*365*24*60*60 = 7,6*10^-10 Gamma: 30,17 år k = ln^2/30,17*365*24*60*60 = 7,3*10^-... -
blank - hjælp
ForumindlægBaggrundsstrålingen i lokale (2A-8) har været målt i over en periode på 1 minut. Følgende tællinger er man nået frem til: 30, 29, 26, 30, 32, med gennmsnittet: 147 tællinger / 5 = 29,4 pr. min. Alfa stråling er som før nævnt Heliumkerner. Hvad vejer en Heliumkerne(alfapartikel)? Molare masse for ... -
er der nogen der vil rette mit tysk?
Forumindlæghej!jeg er en pige der går i 9. klasse og jeg har virkelg brug for hjælp. Er der nogen der vil være sød og rette mit tysk? jeg har meget svært ved det, og har siddet i mange timer bare for at oversætte så lidt. Jeg ved der er mange fejl i historien.det jeg skulle lave var en fiktiv historie om en... -
Undersøgelse
ForumindlægJeg håber, at I vil hjælpe mig med en simpel undersøgelse. I skal bare sige Ja eller Nej. Tror du, at jeg kan huske 10 000 cifre af tallet pi (3,1415926535..) På forhånd tak .
