Søgning på: de måske egnede. Resultater: 16581 til 16600 af 29788
-
Må lære tage ens mobil selv om de har haft ødelagt den
ForumindlægI min klasse har lærerne en ordning med at vi skal lægge mobilerne op i en kasse i timerne. Men for et stykke tid siden havde en af lærerne tabt min mobil og ødelagt skærmen. Jeg har bedt flere gange om afstætning men lærerne ignorere mig næsten og så blev der ikke gjordt noget. Så valgte jeg at ... -
Euklidisk Geometri 2. bog
ForumindlægHej, jeg arbejder med min SSO om Euklids elementer. Er der nogen der ved hvad man bruger sætning 1 og 8 til i 2. bog? Og evt. kan uddybe sætning 8 en smule? -
H-NMR spektre
ForumindlægHej alle, Nogle, der kan svare mig på hvorfor at quinteten sidder med 6 H-atomer som nabo og ikke 4? Forstår godt strukturen for de to sidste (singletten og dubletten), men kan ikke se quinteten for mig. Og hvorfor er der 5 C-atomer, når C-NMR spektret kun viser 3? -
Ordbog hjælper ikke - hvordan oversætter jeg dette?
ForumindlægJeg skal oversætte følgende sætning fra engelsk til dansk: "Blouse with wrap step hem" Jeg ved simpelthen ikke, hvad "wrap step hem" er. Jeg har prøvet ordbog, men det hjælper mig ikke, for den oversætter step som trin. Det eneste, jeg er nogenlunde sikker på, er at "hem... -
Hvilke Matematik emner og Matematikprogram?
ForumindlægHej! håber i kan hjælpe mig med lidt råd og vejledning. Jeg søger in på elektronikingeniør uddannelsen, men vil gerne være bedst muligt forberedt i matematik. Jeg har en HTX eksamen og er pt i mit sabbatår hvor jeg gerne vil bruge noget tid på at opfriske matematikken lidt og lære et bedre mate... -
Efterkrigstiden i Danmark
ForumindlægHej! Jeg vil gerne spørge om noget vedrørende efterkrigstiden i Danmark, da jeg ikke lige kunne finde det på nettet. Danmark var jo økonomisk påvirket i efterkrigstiden, ikke? Havde det også betydning for befolkningen, hvordan var det for de enkelte familier i Danmark? På forhånd tak. -
Hjælp - fra SDU til CBS
ForumindlægHej, jeg håber der er nogen der kan hjælp spm enten selv har erfaring med det eller som kender nogen der har eller på andre måder har hørt noget om det. Jeg læser HA-almen på SDU i Odense, men jeg vil rigtig gerne flytte til København og jeg vil derfor gerne læse min kandidat på CBS. Jeg vil ger... -
Gymnasie karakterer
ForumindlægHej! Jeg skal starte på gymnasiet her til sommer, og ville egentlig bare lige høre hvad jeres oplevelser/erfaringer med karakterer i folkeskolen kontra gymnasiet er? Jeg er specielt interesseret i overgangen og følelser om denne! Passer det at man falder i karakter når man starter gymnasiet? o... -
VIGTIGT - EKSAMEN! Acetocarmine staining?
ForumindlægHej, jeg skal op i naturfagsprøven i starten af juni og skal i den forbindelse lave et forsøg hvor jeg skal kigge mitosis ved hjælp af løgceller. Da samtlige forsøgsvejledninger siger, at man skal bruge "acetocarmine staining" for at farve cellerne og dette ikke er noget de har på min... -
Klage over min skolen
ForumindlægHej Jeg er 16 år gammel og går i 9 klasse, jeg er går igang med mine eksamener på mandag den 6 maj. jeg ksriver fordi jeg ikke føler jeg har fået den rigtige karakterer i Historie! ps skal op i Historie den 11 juni....vi fik vores standpunkt afvide idag, og der ser jeg at jeg har fået 7 igen. f... -
gegrafi hjælp
ForumindlægHvad er forskellen på kystklima og fastlandsklima? Hvad er en kold- og en varmefront? -
Indhegnings form
ForumindlægEn som ved hvordan sådan en opgave skal gribes an på maple. Kunne rigtig godt tænke mig hjælp -
Find x-værdi for f(x) >= g(x)
ForumindlægHvad er x-værdi for f(x) >= g(x), hvis f(x) = 4/x, og g(x) = 1/4x^2 + x + 1? Vil ellers gerne løse uligheden ved beregning, men er gået helt i stå. -
Organisk kemi og isomeri
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til denne opgave.. Håber en venlig sjæl kan hjælpe :) -
Opgave om polynomier
ForumindlægHey, er der nogen der kan hjælpe med disse opgaver? har ret besvær med dem -
Hvordan beregner de 17% i frekvens og 34% sum frek.?
ForumindlægHvordan beregner de 17% i frekvens og 34% sum frekvens? -
Grafen for henholdsvis f og f'
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal argumentere for hvilken af graferne er grafen for f og grafen for f'. Jeg ved dog ikke hvordan jeg skal komme i gang? -
Tyske ord
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal oversætte nogle af ordene: De har tre døtre, som vi er rigtig tætte med. Sie haben drei Töchter, als wir sind sehr tætte med. Til at starte med havde vi tænkt os at rejse rundt i Danmark Als Erstes hatten wir rundt in Dänemark reisen gedacht. -
Punkt på cirkel udfra centrum, vinkel og to punkter
ForumindlægHej alle. Udfra følgende information, kan man så beregne V's koordinatsæt? L(1;2). S(4;6) V. Cirklen har en radius på 4 meter og vinkel L i LSV er 60 grader -
Kendetegn ved Mundtlig og skriftlig dansk og mundtlig og skriftlig genrer.
ForumindlægHalløj SP. Håber I nyder weekenden. Så jeg har brug for hjælp til at vide hvad kendetegnene ved mundtlighed i dansk er og i skriftlig dansk. Og ved heller ik hvad de mundtlige og skriftlige genrer er. På forhånd tak
