Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 16681 til 16700 af 153957
-
formel
ForumindlægI en trekant ABC, hvor vinklen C er spids er AC=11,9 BC=27,3Arealet 68, 9find vinkelCfind AB længde og vinkelBHvilken formel ska jeg bruge? -
potensi
Forumindlæghej er det sådan man gør når det er potensielle funktioner Når det er en negativ procentændring er der tale om et fald Fx hvis jeg får rabat altså i procent på en bil på 17 %. 17 / 100 = 0,17 1 – 0,17= 0,83 -
notater
Forumindlæghey alle sanneb er der nogle af jer der sidder med notater til kemi? -
Determinant bevis??
ForumindlægEr der nogen som har beviset til at beveise at det(a,b) = -det(b,a) håber meget på et svar!! -
Reducering
ForumindlægHej..Mangler lidt hjælp til et reduceringsstykke... der garanteret er vildt nemt :-/ 3 6b----- - --------- a-b a^2 - b^2 Hilano -
Forklar T2 Fordoblingskonstant
Forumindlæghar forstået at formlen til T2 Fordoblingskonstant er sådan: T2 = Ln(2) / Ln (a) f(x) = y = b*a^x = 2b a^x = 2b / b = 2 ln(a)^x = ln(2) x*ln(a) = ln(2) x = lx(2) / ln(a) Men hvad er det der sker i det jeg har markeret som fed.. Hvordan kan ln(a)^x blive til x*ln(a) ? Forstår det nemlig ikke... -
Ligning
ForumindlægGodaften. Nogle der kan isolere a ? Gerne med mellemregninger. a(3-2)^2-1=0 -
retvinklet trekant
ForumindlægEn retvinklet trekant har vinkel A=Sin 3/5, A=cos4/5 og BC=7 Bestem AB Hvordan skal jeg gøre det? -
reducer
ForumindlægHvordan beregner man opgaven: (a+2) (a+1) - (a-2) (a-1) = mit bud: a2+ a+2a+2 - a2+a-2a+2 det skulle meget gerne give 6a ? forstår ikke og en opgave til: (x-5y)2-4x(2x-y)-(-7x2+5y2-6xy) = -
Eksponentielle udviklinger
ForumindlægJeg har følgende opgave som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe an.. Håber nogle kan hjælpe mig :-) Graferne for de to eksponentielle udviklinger, f og g, går begge gennem punktet A(6,2). Grafernes tangenter i A har hældningerne 0,5 og -3. Bestem de to funktioners regneforskrifter. -
Isolering af logaritme
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at isolere a; 25 = a^85 -
Mat afl. haster
ForumindlægOpgave 2.002 \n\n hej er der nogle der kan hjælpe mig?? \nKan ikke finde ud af dem...\n \nOm to vektorer a og b gælder \n|a|=2, |b|=3 og |a+b|= 3 \n\nBeregn gradtallet for vinklen mellem vektor a og b. \n\n\n\nOpgave 2.003 \n\nOm to vektorer a og b gaelder at \n(2a-b)*(a+b)=45 , |a|=6 og a*b=-2 \... -
SRP: Jeres Emne?
ForumindlægHvad skriver I om i SRP? Jeg ved at en del 3g'ere skriver SRP her op til jul, så lad os dele det med hinanden... Jeg skriver om reaktionskinetik i mat og kemi. I mat kommer jeg ind på seperation af de variable og mere indviklede differentialligninger, i kemi er det nogle forsøg med enzymer ... -
eksponentiel
ForumindlægKan nogen finde ud af disse opgaver.. Jeg har problemer med dem.. En funktion er givet ved f(x)=x^a Bestem a når det oplyses at f(x) falder med 10% når x vokser med 20% En eksponentielt aftagende funktion har en halveringskonstant på 10 dage. Med hvor mange procent aftager denne funktion pr. d... -
Puriner
Forumindlæghej, jeg sidder med nogle problemer med en eksamensopgave fra maj-juni 1988Og så er det at jeg gerne vil vide hvad puriner er, og hvad de gør. Et par af spørgsmålene i opgaven lyder således:Forklar hvilken betydning puriner har for cellers evne til at vokse og dele sig?Giv en sandsynlig forklarin... -
Kvinder i naturvidenskab (valg af studium)
ForumindlægI lang tid har naturvidenskab været forbeholdt mænd. Nu lader det til, at flere kvinder søger ind på naturvidenskabelige studieretninger og uddannelser. Mener I, at mænd naturligt er bedre til naturvidenskab end kvinder? Og har du som pige/kvinde nogensinde overvejet at læse naturvidenskab? Hvorf... -
Kender nogen til karaktersnittet på sygeplejerskeuddannelsen?
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig! Jeg er spændt til bristepunktet efter at have søgt ind på sygeplejerskeuddannelse; og selvfølgelig først får svar den 30.7 om jeg kommer ind. Jeg har søgt ind i Odense, og ved de optager 106 elever pr. ½ år. MEN... jeg har ikke så højt et snit. Nærmere 6.7 fra H... -
Fysik vs. kemi
ForumindlægHvad er forskellen på fysik og kemi ? Og hvad hører det periodiskesystem under ? (: -
Intelligens
ForumindlægJeg hører, at folk siger: "Jo højere IQ man har, jo mere skør bliver man". Hvad mener I om det? -
har brug for hjælp
Forumindlæghvordan kan planter tilpasse sig jord med eksempelvis saltholdig jord?
