Søgning på: billedkunst c noter. Resultater: 16761 til 16780 af 73643
-
Linær funktion - hjælp!
ForumindlægHej derude! Sidder lige nu med en emneopgave jeg skal have lavet færdig til i morgen og mangler kun at få gjort én opgave færdig, har dog kigget på opgaven ret længe efterhånden og kan ikke finde ud af at løse den. Der står følgende i opgaven: Funktionen f har forskriften: f(x)=−3x−... -
Angiv pKa1 og ligevægtkonstanten Ka1 for H2CO3
ForumindlægAngiv pH i en vandig opløsning, der indeholder 0,15 M NaCl ved en temperatur på 20 °C, når opløsningen er mættet med CO2 ved et partialtryk på 5,8 kPa og pKa1 for H2CO3 er målt til 6,48 Jeg bruger henrys lov til at finde [H2CO3] [H2CO3]= p(CO2)/k' = 5,8 kPa / 2,6 kPa/mM = 2,23 mM Jeg v... -
strengen
ForumindlægHej må i gerne hjælpe mig med dette sprøsmål, jeg forstår ikke hvilken formalen vil jeg bruger for det opgave En guitarstreng har en længde på 62,0 cm. a) Bestem bølgelængden for grundtonen for strengen. Bølgehastigheden på strengen er 102,3 m/s. b) Bestem frekvensen af grundtonen for strenge... -
1. G matematik, geometri
ForumindlægHejsan, Jeg sidder her og har gevaldige problemer med sidste halvdel af en opgave. Opgaven er fra "MAT 1 opgaver" og er nr. 517. Den lyder som følgende: Bevis, at trekant ABC, hvor a=5 b=12 og c=13 er retvinklet. Hvilken sætning benyttes?Ovenstående har jeg lavet, nu kommer så det egent... -
parallelogram udspændes
ForumindlægHej har fået stillet opgaven: Et parallelogram udspændes af 2 vektorer a og b a) udtryk de to diagonaler i parallelogrammet ved a og b -Har tænkt at jeg vil udtrykke det vha. kræfternes paralellogram summen a+b = den vektor der reprænteres af diagonalen osv. b)vis at diagonalerne i et parallelogr... -
Toppunkt
Forumindlæga) f(x)=2x^2+5x-7 b) f(x)=-4x^2+4x+3 c) f(x)=2,3x^2+9 d) f(x)=100x^2+45x e) f(x)=-0,02x^2-9x-5 f(x)=-22x^2+4x-45 Find toppunktet for 2.gradspolynomierne I opgave 1. Hvordan gøre jeg det? -
Partikelspredningsmodeller
ForumindlægHej, jeg ville gerne høre om der er en der ved hvordan man kalibrere følgende analytiske partikelspredningsmodel som er vedhæftet dette spørgsmål. Hvis nu vi siger at jeg har målt koncentrationen af et bestemt stof på et givet sted og på et givet tidspunkt (c(x,t)), og lad os sige at jeg har en r... -
Kemisk ligevægt
ForumindlægHej derude! Jeg er igang med en aflevering i kemi omhandlende kemisk ligevægt. Kemi er som regelt ikke min stærke side, så ville gerne lige spørge nogle derude om lidt hjælp til en af opgaverne. På forhand tak. Opgaven lyder sådan: Phosgen (carbonylchlorid) blev anvendt som giftgas under 1. ve... -
brydningsforhold m.m.
ForumindlægHej Hjælp ønskes til følgende Fra vakuum sendes elektromagnetisk stråling (det er jo mikrobølger..)med bølgelængden 2,4 cm mod et kunststofs plane overflade og ind i kunststoffet. For en given stråle er indfaldsvinklen 27 grader og brydningsvinklen 16 grader. Udbredelses hastigheden i vakuum sætt... -
Problem med en formel. Har rapport om Effekt/Nyttevirkning. Jeg skal bruge en formel jeg ikke forstår.
ForumindlægJeg har en rapport um Effekt/Nyttevirkning. I rapporten skal jeg bruge denne formel:m * c * (t,k - t,b) altså: masse * specifik varmekapacitet (tror jeg) og paranteset betyder: tid,kogemarket minus tid, begyndergradMin udregning er:1kg * 4200 J/kg*K * 80 K = 3360000.Problemet er at jeg ikke kan f... -
kemi højtnivaeu studentereksamensopgave
Forumindlægaugust '03Vil nogle hjælpe mig gennem denne opgave ? -Starter bare med at spørge om a men har problemer med det mesteM=276,42g/molDen højeste tilladte koncentration af 19-norandrosteron er 2 ng pr. mL urin.a) beregn den højest tilladte stofmængdekoncentration af stoffet i urin.Ved godt at jeg... -
Loesningskurver til f'(x)=k*f(x)
ForumindlægHej, kan det passe, at alle loesningskurverne til f'(x)=k*f(x) er voksende? Loesningsformlen er y=c*ekx e er jo egentlig en positiv konstant, saa a vaerdien (set i forhold til en "generel" eksponentialudvikling) kan vel kune blive e, 1 eller et andet positivt tal, idet det er o... -
enkelt sætning på fransk... hvordan siger man derfor i denne sammenhæng?
ForumindlægMåske er det derfor at han spørger monsieur Hamil. Om man kan leve uden kærlighed, han er bange for at døden, fordi at han ikke får kærlighed. og jeg har skrevet dette: Peut-être c´est (derfor) il demand Monsieur Hamil si on peut vivre sans amour, il a peur de la mort. Parce qu´il n´a pas d´amour... -
Ligning
ForumindlægHey.. Jeg har en opgave som jeg sidder meget fast i.. Har prøvet og prøvet.. vil høre om i ville hjæpe så jeg kunne komme på rette spor.Opgaven:Pris pr. stk. somfunktion af afsætning er bestemt ved forskriftenp=f(x) =-1,25x + 85De samlede omkostninger som funktion af varemængden er bestemt vedC=K... -
pH-opgave
ForumindlægEn opløsning er fremstillet ved at komme 65mL 0,15M HCl og 85mL 0,0528M HNO3 i en 500 mL målekolbe og fylde op til mærket med demineralliseret vand.a) Beregn pH for opløsningen.Opløsningen hældes ud i et bægerglas, hvori der findes 2,5g NaOH(s).b) Opskriv et reaktionsskema for denne reaktio, der... -
cylinderformet
ForumindlægHej Jeg har en opgave som skal laves til i morgen og jeg forstår ikke noget af den :( En cylinderformet konservesdåse skal have rumfanget 100 cm^3 (1 dl). Højden kaldes h, overfladen for O(x) og radius i grundfladen for x. a. Bestem h som funktion af x . b. Bestem en formel for O(x). c. Fin... -
Matematik: 2. ordensdifferentialligninger
ForumindlægHej! Jeg sidder og har store problemer med en opgave som lyder: Den fuldstændige løsning til (7): a*y''+b*y'+c*y=0, når karakterligningen har diskriminanten 0 og dermed kun én rod r, er givet ved y=(c1*x+c2)*?^(-((b)/(2a))*x). a) Bevis ved at gøre prøve, at y=(c1*x+c2)*?^(-((b)/(2... -
Bevis for regneregler for skalarproduktet, den distributive lov.
ForumindlægHej.Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, jeg sidder og læser til matematik eksamen, 1-årigt forløb til matematisk A-niveau, men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man beviser den distributive lov i regneregler for skalarproduktet?Den siger, at (i vektorer): a*(b+c)=a*b+a*cJeg ved godt hvad s... -
er det rigtigt det jeg har lavet??
Forumindlægdet handler om ordstilling i spørgsmål : jeg har en sætning som skal skrives på flere måder...a.inversion(=omvendt ordstilling)b.est-ce que c.ligefrem ordstilling d.ligefrem ordstilling,spørgsmål sidst sætningen er : hvorfor siger du det? a. pourquoi tu la dit.b. pourquoi cela tu dit. .c. pourquo... -
vektorer
Forumindlæghej har lidt svært ved denne opgave...der siges:I et koordinatsystem med begyndelsespunktet O er givet vektorerne a= (-1,2) og b=(3,2). Punkterne A,B og C er bestemt ved:OA=a+b AB=2a og BC=-OAså er problemet at jeg skal vise det er en ligebenet trekant og beregne dens areal!!har tegnet det ind på...
