Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16821 til 16840 af 111527
-
kvantiserede ???
ForumindlægHej alle .. jeg er i gang med læsning til kemi eksamen, og undrer mig over en sætning som denne: Fotoner er kvantiserede () energi-pakker af elektromagnetisk stråling ... hvad betyder kvantiserede egentlig ?? -
HELIUM
Forumindlæghej. hvordan er helium opbygget ?? (jeg er ikke så god til fysik/kemi så jeres svar må gerne være let at forstå) :) -
Spørgsmål vedr. kvote-2 fagsnit til psykologistudiet
ForumindlægHej SP! Jeg har tænkt mig at gå målrettet efter at komme ind gennem "kvote 2-nåleøjet" til psykologi på AAU næste år. Derfor har jeg tre spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Det ville være en kæmpe hjælp! #1 Da de adgangsgivende fag på AAU til psykologi er: - Dansk A - Engels... -
fysik / matematik
Forumindlæghej Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan man kommer fra den her ligning: b / a = (b - f) / f til ligningen: 1 / a + 1 / b = 1 / f på forhånd tak -
Reducer 2x^2-2x-4/2x+2
ForumindlægHejsa, Jeg har brug for hjælp til dette Mat B spørgsmål uden hjælpemidler: a) Reducer 2x2-2x-4 / 2x+2 -
Mdt. eksamen 1-årigt A niveau
ForumindlægHvordan forbereder i jer til mdt. engelsk A eksamen (1-årigt forlæb)? Altså pensum er jo ikke ligefrem noget der er helt vildt, men er det nok bare at have sine noter med til de tekster mn har læst og så det ligesom bare det? Hvordan gør I/du? -
Matematik - hvad mere?
ForumindlægHej alle Regner med at blive gymnasielærer med matematik som hovedfag. Har læst lidt om gymnasierne, og efterspørgslen på de forskellige fag, humanisterne har det ret stramt, fordi der er for mange af dem og gymnasierne er underlagt en 2-procent nedskæring. Forfærdeligt i min optik, men det er ... -
find fem fejl i følgende tekst
Forumindlæg<span lang="EN-US" style="mso-ansi-language: EN-US">I did not spoke to him for three days. I was so angry that I not even thought of the possibility that he might have regretted what he said. The whole thing stated when he did ask me where I'd been, and i answered... -
Hjælp til EØ
ForumindlægJeg har et par spørgsmål som jeg ikke er helt sikker på. Vil være super glad, hcis nogen kunne hjælpe. - Hvornår man anvender den linæere metode og saldo metode til afskrivning? - Hvad kan påvirke omsætningen? - Hvorfor skal der bruges noter i årsregnskabet? Tak på forhånd..... -
tillægsord og biord
ForumindlægHej, har denne opgave for til onsdag - har ikke helt fået fat i det.. Det tykke er det som jeg skal rette (og har rettet... Our prices are extreme low. (tillægsord) Yes, they are very reasonable (tillægsord). We can promise you a surprisingly (biord) short time of delivery. We shall ex... -
Omskrivning af brøk med kvadratrod
ForumindlægHej Hvordan omksriver jeg ovenstående udtryk, så jeg får ? (Jeg mener nok, at det er det man får.. Det er noget jeg har noteret hurtigt til en opgave, så det er lidt ulæseligt) Håber nogen kan forklare mig det nemt. På forhånd tak! -
kontext 9 træningshæfte side 24 opg 7
ForumindlægHej jeg ved ikke, hvordan jeg skal løse opg 7 side i kontext 9 træningshæfte. Opgaven: I sin fritid dyrker Sarah konkurrencedans. Der er 16 piger og 9 drenge på holdet. Til det årlige bal stiller Sarah op i Tango, Cha Cha Cha og Wienervals. Der er lodtrækning om dansepartnerne. A. Hvad er sand... -
Variabeltransformation
ForumindlægHej Jeg har en matematik aflevering, hvori jeg skal lave en variabel transformation i en af opgaverne. Opgaven skal afleveres Tirsdag d. 27/1. Jeg har haft om variabel transformation, men kan kun svagt erindre det, og mine noter kan jeg selvfølgelig ikke finde. Opgaven er uden hjælpemidler Opg... -
En funktion f er bestemt ved f(x)= x^4-3x^2-4
Forumindlæga) bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(2,f(2)). b) bestem monotoniforholdene for f. spørgsmål a) har jeg løst det er b) jeg har lidt svært ved at gennemskue, jeg ved at man skal starte med at bestemme de steder hvor den aflede funktion giver 0, altså men jeg har stadig ... -
Monotoniforhold
ForumindlægJeg har en opgave, som jeg er lidt usikker på, det er delopgave b), og den lyder: Betragt funktionen: f(x) = 2 * sin((x-π)/2)+2, hvor 0 ≤ x ≤ 4π a) Bestemt funktionens nulpunkter, og skitser grafen for funktionen. Jeg har bestemt nulpunkterne til x=0 og x=4π b) Gør rede f... -
vektor - determinant
Forumindlæga= t b= -7 t2 1 Bestem tallet t, så vektor a og b er parallelle: t*1 - t2*(-7) = 0 Men hvad gør jeg så herfra? :) Jeg kan ikke få t isoleret...... Umiddelbart ville jeg sige: t = -7*t2 t/(-7) = t2 -7= t2/t t= -7 Men så passer det hele jo ikke helt sammen... -
Sætning
Forumindlæg"Sometimes I even dare to say, that I’m bored, not because of the lack of options, but because there are endless choices" Hedder det "the lack of options" eller "of lack of options" og "And not long after, you’ll forget that you ever had th... -
Ambitiøs student har virkelig brug for hjælp!!
ForumindlægKære alle brugere hvis løsningen endda ligger i Aarhus tager jeg derhen! (bor i kbh) Som overskriften fortæller har jeg virkelig brug for seriøs hjælp! Jeg var til åbenthus hos DTU og fandt ud af at jeg rigtigt gerne vil starte på maskiningeniør udd. her til Vinter. Men jeg mangler en bestået k... -
HJÆLP TIL FORKLARING AF SIMPELT STYKKE
ForumindlægJeg står med opgave der siger,a* b/b, er det samme som a/b *b. Men hvorfor er der egentlig det? -
vektor
Forumindlægskal bestemme arealet af et parallelogram, får oplyst: vektor a = (3,7), vektor a*vektor (hat)b=vektor a* vektor b, vektor b's lægnde er kvadratrod(29) skal finde arealet, nogen hints?
