Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16821 til 16840 af 48240
  • Belysning af en overflade

    Forumindlæg
    Hej, kan en forklare mig denne opgave?
  • massetabet

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og tænker på den her opgave, men jeg er virklige i tvivl, om hvordan den kan løses?
  • Bevis at E foton=(h∙c)/λ kan skrives som Efoton=(1240nm∙eV)/λ ????

    Forumindlæg
    Hvordan bør denne opgave besvares? Er det noget jeg reelt skal kunne til eksamenen? Jeg har vedhæftet et billede af opgaven.
  • Opgave om Atombombe

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp med at løse opgave 2 og 3, har fået lavet opgave 1 :)
  • cirkler og linjer

    Forumindlæg
    Hejj, jeg har det lidt svært med denne opgave. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp Jeg føler at der er noget der skal omskrives først men ved ikke hvad eller hvordan. Opgaven er vedhæftet
  • Hvordan tegner jeg denne funktion på geogebra?

    Forumindlæg
    Hej er der en, der kan hjælpe med med, hvordan jeg skal tegne grafen for y på geogebra eller Maple. Jeg har virkelig svært ved det. Jeg har fundet en forskrift for y. Dog kan jeg heller ikke finde ud af, hvordan jeg skal løse b. Håber nogen kan hjælpe!
  • Elektricitet

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert i opgave b). Fordi jeg tæker at antalet af elektroner kan ikke være negativ. I opgave c) er jeg i tvivl om jeg bruger den rette formel. Fordi Q-værdi i frohold til energi og varme og elektrisitet er to forskellige ting? Jeg bliver bare forvirret når ...
  • Den frigjorte energi ved fusion af 1 kg brint ved pp-kæden

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal beregne først den frigjorte energi i J ved fusion med pp-kæden, altså her benytter sig Q=\deltam*c^2, men hvordan beregner jeg den frigjorte energi ved fusion af 1 kg brint?
  • forbrænding

    Forumindlæg
    en fuldstændig forbrænding af pent-1-en?
  • m2 og km2

    Forumindlæg
    Hej:) Jeg skal lave en opagve, men kan ikke finde ud af det, så ville lige høre om i ville hjælpe:) Hvor stor en procentdel af standpladserne udgør indenrigsstandpladser? Lufthavnen dækker et samlet areal på 12,4 km2. Heraf udgør baner og standpladser 3 mio m2 dækket af asfalt.
  • Hvor mange gram NaOH skal tilsættes for at fremstille 150mL af en 15% opl?

    Forumindlæg
    Sidder med en hjernevridder og kan ikke rigtig komme videre herfra! - Hvor mange gram NaOH skal tilsættes for at fremstille 150mL af en 15% opløsning?
  • Tryk i fysik

    Forumindlæg
    jeg har vedhæftet en fil i word, med en udregning som jeg troede var rigtig, men da jeg fik facit tilbage var den forkert? er der nogen som kan forklare hvorfor og hvad jeg gjorde forkert? tak.
  • Vægten af en industri kylling

    Forumindlæg
    Vægten af en industrikylling af en bestem race kan med god tilnærmelse beskrives ved modellen f(x) 3190/1+29,5*e^-0,113*x , x>10 Hvor f(x) angiver vægten i gram og x angiver dage efter udklækningen a) Hvor meget vejer kyllingen 20 dage efter udklækningen Kyllingen nliver slagtet når den har nå...
  • Hvor mange molekyler er der i ovenstående eksempler?

    Forumindlæg
    Nogen er kan hjælpe mig med følgene opgave? 1) Beregn massen i følgende stof: 0,023mol CH3OH 2) Hvor mange molekyler er der i det ovenstående eksempel?
  • Hvidhvaler

    Forumindlæg
    Tabellen viser antallet af hvidhvaler i et bestemt område af GrønlandÅr: 1982 1994 1999Antal: 19682 10230 7941I en model antages det, at antallet af hvishvaler efter 1999 aftager med 500 om året.Bestem, hvor mange hvidhvaler der ifølge modellen vil være år 2010 ?Hvornår vil der ifølg...
  • Optagelsesprøve STX

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal på nær snart til optagelsesprøve. - Jeg ville lige høre om, I som har været til optagelsesprøve i forrige år måske kunne hjælpe mig? Jeg vil virkelig gerne vide, hvad lærerne/censorne skal spørge mig om? Altså, hvilket spørgsmåle kunne de finde på at stille mig? Jeg skal op i matem...
  • Tage et fag et ekstra år..

    Forumindlæg
    Jeg står til at Dumpe Dansk A.. men klarer mig godt i alle andre fag.. Det er virkelig irreterende at Dansk skal trække mig ned.. Så jeg ville spørge om tage eksamen i alle de andre fag, og tage Dansk A et ekstra år, og derved tage eksamen på det bagefter..
  • Hvad er din plan ?

    Forumindlæg
    Hej, jeg går selv i 3.g og regner med at begynde på Handelshøjskolen i Kbh. (HA) efter sommerferien. Jeg vil gerne have en uddannelse, der er brugbar i erhvervslivet og som kan lede til en spændende og forhåbentlig international karriere.Jeg er dog alligevel ikke helt sikker og kunne godt tænke m...
  • Opgaver uden hj. midler

    Forumindlæg
    Er der nogen som sidder inde med opgaver uden hjælpemidler til et-årigt A-niveau??Gerne med svar!! ;P
  • Selvstuderende

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved det indebærer at være selvstuderende i gymnasiet? Skal man møde til timer? Skal man aflevere opgaver?

Søgninger relateret til kemi eksamen 2010