Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16841 til 16860 af 17507
-
Rettelse af MEGA kort oversættelse!
ForumindlægØvelse 1 Elsker du musik? Ja, naturligvis elsker jeg musik. – Hvad søger De? Jeg søger et hotel. – Hvad søger I? Vi søger en telefonboks. – Dengang spillede børnene ofte fodbold. – Hvorfor siger du ikke, hvad du mener? – Jeg havde planlagt at rejse til (nach) Berlin. – Hvor foregår (=spiller) ha... -
Rettelse af Oversættelse
ForumindlægDanske: Filmen El Mariachi finder sted i en lille by i det nordlige Mexico. Den handler om et opgør* mellem to bandechefer*, Azul og Moco. Moco ønsker at dræbe Azul pga. af en gæld. På trods af* sit navn går Azul klædt i sort, og han har en guitarkasse fyldt med våben. Mariachien går klædt på den... -
Min mors cigarer
ForumindlægHej. Jeg har en tekst jeg skal have oversat fra dansk til engelsk, men jeg kunne godt bruge noget respons og eventuelle fejl på den, så håber der er nogen der kan/gider hjælpe. Min mors cigarer Min mor ryger cigarer. Jeg hader lugten af cigarer. Cigarrøgen får mig til at hoste og giver mig hove... -
Kort Oversættelse (Første år)
ForumindlægSagen er den, at jeg har en lille oversættelse for til imorgen (Dansk>Spansk) - Den første af slagsen siden jeg startede på Stx. Min lærer siger at det egentlig er stof som er på niveau med det vi vil modtage i slutningen af 1. år/starten af 2. år, og derfor forventer hun heller ikke, at vi ka... -
oversættelse af digt
Forumindlægjeg har forsøgt at oversætte et digt fra engelsk til dansk. er der nogle som lige vil se det igennem og evt rette? :) på forhånd tak. England to her Sons Sons of mine, I hear you thrilling To the trumpet call of war; Gird ye then, I give you freely As I gave your sires before, All the noble... -
Hjælp til oversættelse af spansk.
ForumindlægHej. Jeg skal oversætte følgende ved at bruge perfektum. :) 1. I dag har været en lang dag – Hoy he sido un día prolongado. 2. Jeg har lavet mange ting – He hecho muchas cosas. 3. Her til morgen har jeg åbnet min computer – Ésta mañana he abierto mi ordenador... -
Dansk politik
ForumindlægHey.. Jeg er simpelthen helt tom for ideer til hvad jeg kan skrive som problemformulering til nedstående artikel. håber på at kunne få noget hjælp :) både til problemformulering og problemstillinger der dækker over de taksonomiske niveauer! Artikelen : DANSK politik er simpel: Der er kun to emn... -
Undervisning omkring uge 50 søges
ForumindlægHej. Jeg bor i københavn, brønshøj, og læser i øjeblikket på ingeniørhøjskolen til IT-ingeniør. Henimod slutningen får jeg en projekt opgave der skal laves på en uges tid, og skal senere op til en eksamination og forsvare den. Problemet er, at jeg har meget svært ved denne matematik. Jeg har hel... -
FYSIK OPGAVER - HJÆLP! (DET HASTER)
ForumindlægHej. Er der nogen der ude, som har lavet opgave: 47, 54, 68 og 69 i fysik-bogen B2 - det starter fra side 79. Helst med forklaringer også! Hvordan i har fundet frem til resultatet og så videre... Jeg har ligget syg i over en uge - så jeg har ikke været med til hvad klassen har gennemgået, håber v... -
Oversættelse
ForumindlægHvor er fejlene i denne oversættelse? Ich bin jetzt anders = Jeg er anderledes nu Sie haben mich geändert = De har ændret mig Doch ich bin immer noch der Meinung: = Men jeg er stadig af den opfattelse: Es gibt zu viele Menschen = Der er for mange mennesker Ich kann sie nicht ertragen = ... -
rettelse af 10 tyske sætninger
Forumindlægde 10 sætninger indeholder hver 2 fejl, jeg har på bedste vis forsøgt at finde disse men det går ikke helt så godt. Så jeg håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig. De første er den forkerte sætning og så skulle sætningerne under gerne rettes så de ikke indeholder de 2 fejl, i nogle af sæt... -
Mat/fys er dette godt nok?
ForumindlægDet ene punkt i min problemformulering lyder: Du skal i forbindelse med et eksperiment der tager udgangspunkt i dæmpede svingninger bestemme de indgående konstanter i en relevant matematisk model dre knytter sig til forsøget (dataanalysen). Du skal endvidere diskutere modellens evne til at beskri... -
Kvantitativ oxidation af ethanol
ForumindlægHey folkens her har i følgende opgavebeskrivelse, og jeg mangler lidt om vol-% kan ikke få det til at stemme med den vol-% ethanol som det rent faktisk skulle blive til. for at gøre indlægget kort vælger jeg kun at tage de sidste spørgsmål som har indflydelse på det her, nemlig massen af ethanol,... -
Det Frie Fald med friktion
ForumindlægHej Folkens Jeg håbede at nogen kunne hjælpe mig da jeg sidder med min SRP og simpelthen mangler lidt vejledning for at kunne komme videre. Jeg har gjort det besværtligt for mig selv og valgt at arbejde med 2. ordens differentialligninger og bevægelse. Min opgave er at jeg skal for et lodret fa... -
Mindste kvadraters metode, SRP-hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg håber meget på, at der er nogle der sidder derude, der kan hjælpe mig. Jeg har deadline på tirsdag og er efterhånden lidt stresset da jeg ikke selv forstår det hele min opgaveformulering byder på. Min opgave er et studieretningsprojekt, som kører imellem fagene idræt og matematik, ... -
Konjunktiv - Irrealis og realis?
ForumindlægHej derude! Jeg er kommet helt i tvivl om forskellen på irrealis og realis ift. oversættelsen af sætninger i indirekte tale til tysk. Jeg har forsøgt mig frem i nedenstående sætninger, men er meget i tvivl - Jeg ved, at hvis man vil udtrykke noget, som ikke er i overensstemmelse med virkelighed... -
Hjælp! Indirekte tale - Konjunktiv
ForumindlægHej! Jeg har i den sidste tid forsøgt at "knække koden" ift. Konjunktiv, så jeg ville lige høre om jeg har anvendt henholdvis konjunktiv 1 og 2 korrekt i nedenstående oversættelse :) På forhånd, mange tak! :) Dansk: Hun mødte tidligt på fabrikken, så blev maskinerne sat i gang, hun ... -
kommentarer til indledning :)
ForumindlægHejsa :o) Jeg sidder i .... til halsen. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg laver en ordentlig indledning.. Nu har jeg prøvet og vil derfor blive rigtig glad, hvis jeg kunne få noget respons på, om det er en ordentlig indledning :o) Indledning: Jeg har valgt, at beskæftige mig med kvinden... -
Det primære vindsystem og klimaet i Vestafrika
ForumindlægHejsa allesammen! Dette er min rapport som jeg skal aflevere i NG, jeg har brugt lang tid på den, men må erkende det ikke er mit stærkeste fag. Derfor tilråber jeg nu alle jer derude (bare der er nogen!) om at kaste et enkelt kig på min opgave. Jeg ved den er lang og virker uoverkommelig, men i ... -
Rette abstract?
ForumindlægHej.. Jeg ved godt, at jeg er sent ude. Men tænkte, at det var et forsøg værd.. Er der nogle der gider rette mit abstract? Kan heller ikke det der med komma på engelsk, hvordan er det nu? Abstract: This study concerns the women’s liberation in England through the 18th - to 20th century with pr...
