Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 16961 til 16980 af 21415
-
Vildvinen
ForumindlægHej .. Jeg har fået til opgave at analysere Charlottee Weitzes novelle 'vildvinen', men har lidt problemer.. Skal den ses som to historier i forlængelse af hinanden eller som to paralelle forløb? Har søgt lidt rundt på Internettet og der bliver den karakteriseret som et eventyr. Hvorfor? ... -
Rubik's cube
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=441617 -
hjælp til Kemi!!
Forumindlæghej folkens jeg tænkte på om der er en af jer søde mennesker der kan hjælpe mig med min kemi rapport? er virkelig lost i det jeg skal aflevere :/ så jeg håbede på at nogen af jer kunne hjælpe med følgende spørgsmål: 1. Er dibrom polært eller upolært? Forklar hvorfor. Illustrer evt. med en teg... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvad det er, jeg laver forkert med denne opgave? jeg får den samlede strøm til 1,09 A, mens IF igennem ZSP bliver 2,32A, og det får jeg ikke til at hænge sammen? -
FYS, MAT , KEM krise!!
ForumindlægSRO ugen er på vej, og vi skal om en uge begynde at skrive den, altså de skrivedage som skolen giver os, da jeg har haft en dårlig oplevelse med 1.g's versionen af SRO vil jeg gerne gøre dette SRO bedre end det gamle, og derfor vælger jeg at starte nu.. !! Vores lærere har valgt vores emne,... -
rettelse(PLZ)
Forumindlæghej alle sammen. er der nogen der gider rette en analyse af en bog..PLZ -
hvem har retten til landet og hvorfor. (israel-palæstina)
ForumindlægHej jeg prøver at spørge på en anden måde. Jeg har valgt at undersøge hvem af Israel og palæstina der har retten til landet og hvorfor. Nogen som kan komme med nogle historiske argumenter eller noget som kan hjælpe mig på anden måde. Jeg synes hurtigt at det kan blive for samfundsfagligt og da de... -
abort
Forumindlægokay, nu opretter jeg et indlæg; debat Jeg er for abort, det andet er dobbeltmoralsk -
Medicin/psykologi?!
ForumindlægHej Jeg sidder i et dilemma. Jeg har kogt mine valgmuligheder ned til to studier, med. og psyk. men ved ikke hvad jeg skal vælge(!) Der er noget der taler for og imod begge, og jo mere jeg tænker over det, jo sværere er det! Jeg synes fx kun at jeg hører "dårligt" om medicin: "... -
Ligevægtsforskydning
ForumindlægHej Vi har brug for lidt hjælp og evt. forklaringer om forskydning af ligevægten Reaktionen hedder: Mg2+ + H2EDTA2- ⇔ MgEDTA2- + 2H+ Hvilken vej forskydes ligevægten hvis: a) Tilsætning af magnesiumion b) Fjernelse af EDTA c) Fortynding d) Tilsætning af base -
Hjælp det haster virkelig :(
ForumindlægHej, er der en der kan hjælpe mig med følgende opgaver, da jeg er lidt på bar bund? Evt. med nogle nyttige formler eller noget. En flyttekasse med massen 50 kg står stille på et vandret gulv. På et tidspunkt kommer der en flyttekvinde og skubber til kassen. Når hun skubber med en kraft på 45... -
Elektriske feltlinjer
ForumindlægEr størrelsen på ladnings feltlinjer højst når ladningen er meget stor eller meget lille? -
KEMISK LIGEVÆGT HJÆLP - svær kemi!!
ForumindlægOpgave 3.8 A Ved passende temp og tryk og med anvendelser af en katalysator kan følgende reaktion finde sted: 2 H2 (g) + CO (g) --> CH3OH (g) Totaltrykket i beholderen er 53,1 bar, endvidere kendes følgende partialtryk: p(H2) =13,8 bar p(CH3OH) = 17,3 bar a) Beregn størrelsen af reaktion... -
Kan man rejse i tiden?
ForumindlægSprørger bare af ren nyssgerighed. Det skal ikke bruges til en opgave. På forhånd tak:) -
Ekstremalværdisætningen
ForumindlægJeg har en eksamen på mandag, hvor jeg bl.a. kan trække et bevis for ekstremalværdisætningen (kontinuerte funktioner har ekstremalværdier). Men nu har jeg analyseret beviset i timevis, og jeg må indrømme, at der er et punkt, hvor jeg simpelthen ikke er enig med fremgangsmåden. Jeg har ikke rigt... -
sinus, cos, tan
Forumindlægnogle der ved hvordan man regner sinus og cos og tangent ud?? er det bare ved hjælp af at dividere de to vinkler der er angivet ? Sinus. Sin ( A ) = modstående katete / hypotunuse. = hosliggende eks; Modstående (4,5) / Hypotunuse (7) = 0,64 Tryk på lommeregneren1, sin-1 ( 0,64) = Sin... -
Tysk GRAMMA HASTER
ForumindlægJeg ville blive rigtig glad hvis der var en der gad at tjekke denne her aflevering efter for grammatik fejl( kongruens kasus,køn etc) (det er en dansk-tysk oversættelse som jeg ikke har mulighed for at sætte ind her) men alligevel håber i kan hjælpe med at finde overstående fejl. ' Gegen di... -
Kan ingen svare på et enkel spørgsmål ?
ForumindlægIndenfor billedkunst. Hvad er renefarver og knækkede farver tak på forhånd ! -
Eksamens "snyd"
ForumindlægKære Studieportalen. Jeg går rundt og er en smule fortvivlet efter dagens engelsk eksamen, da jeg er blevet anklaget af min rektor for at have snydt, hvilket i yderste ende kan betyde en bortvisning. Jeg er fuldstændigt afklaret med mig selv omkring, at jeg ikke har snydt, men det han mener... -
Bioligi perfektionist
ForumindlægEr du bioligi perfektionist? og kan hjælpe mig, så skriv endelig..
