Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16981 til 17000 af 152758
-
løs ligningen....
Forumindlæghey folkens sidder lidt og forsøger at løse denne ligning men uden held .. f(x)=a*sin(bx+c)=0 nogen der kan give en hånd....? -
vektor
Forumindlæghar fået pålydende opgave: Bestem koordinaterne til de enhedsvektorer der er parallelle med (vektor)a=(12,5) Jeg synes overhovedet ikke at formuleringen giver mening, nogen hjælp? -
Potensudvikling
ForumindlægHej! Er der nogen der ved hvordan man finder ud af, hvor mange procent x vokser, hvis man ved hvor mange procent y vokser? Jeg har formlen k^a = r hvor k^a er x's vækst og r = y's vækst. Kan sagtens bruge den når jeg kender x's vækst, men når man kender y's vækst, hvad ska... -
Cirklens areal i 2. gradsfunktion
ForumindlægHvis man skulle illustrere cirklens areal (pi*r^2) i en 2. gradsfunktion hvor x er en konstant stigende radius - hvad er så konstanterne a, b og c i ovenstående formel? -
Skalarprodukt
ForumindlægHey!Søger hjælp til denne opg..a) Skalarproduktet 3 * b (prik) ( a - c )[a, b, c er vektorer]Tak på forhånd!Kevin -
Ligebenet, retvinklet trekant
ForumindlægHej allesammen Burde egentlig være nemt, men er simpelthen blevet i tvivl med denne her opgave, fordi trekanten både skal være ligebenet og retvinklet. Her kommer den: I en ligebenet trekant ABC er AC og BC de lige lange sider, og siden AB er 2 enheder længere end BC a) Bestem a, således at v... -
reducering ( ja igen igen)
ForumindlægHvem kan hjælpe mig med at reducere følgende:A+b----b-a * ( -b2 - a2 + 2ab) -
Mat opgave
ForumindlægDen ene rod i x^2 + 6x + a = 0 er -2 Bestem a og den anden rod. Hvordan starter jeg på denne opgave ? -
Differentialligninger
ForumindlægKan man godt skrive -d[A]/dt identificeres som dy/dx eller skal man skrive d[A]/dt identificeres som dy/dx? -
Huset og grunden
ForumindlægOPGAVE A OG B -
kommutativ lov
Forumindlægaksiom for de relle tal: a+b=b+a vis nu a+b+ ... p = p + ... + a + b -
Hjælp
ForumindlægJeg har et spørgsmål det lyder; Forklar hvordan forskriften er for en potens funktion. Forklar hvordan man kan aflæse a og b på en graf i et passende koordinatsystem Nogen der kan hjælpe mig med anden del altså det med a og b... -
HJÆLP - SINUSRELATIONERNE???
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med denne opgave, jeg har lidt svært ved det. Håber I kan hjælpe mig. På forhånd tak:) Jeg har fundet vinklerne, men ikke siderne.. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ I en trekant har vi vinkel A=95 º, b=6 cm og a=7 cm. Beregn vinkel B og C sa... -
Brøkregning
Forumindlæg(1/b-1/a)/(a-b) (4x^2+b^2-4bx)/((b-2x)) hvordan skal jeg reducere brøkerne? Hjælp!! -
plizzzzzz hjælp til fordoblingskonstant
Forumindlægjeg har en opgave som jeg skal løse.. men har det virkelig svært ved at forstå opgaven.. håber nogen kan forklar mig det. opgaven lyder sådan her. I et enkeltlogaritmisk koordinatsystem er givet punkterne A(-2,3)B(6,16)C(12,10) den rette linje gennem A og B er graf for en eksponentielt voksen... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej :).. Jeg har brug for hjælp til den her opgave En radioaktive stof strontium 90 henfalder med 2.45% pr. år. Et laboratium indkøber 7g af stoffet i 2004 Indfør passende betegnelse, og opskriv et matematisk udtryk, der beskriver, hvorledes mængden af strontium 90 ændrer sig med tiden. Jeg... -
Vektor
ForumindlægOpgaven lyder: I en plan er det give to vektorer a og b, om hvilke der er oplyst, at |a| = 5 , |b|=2 og vinklen mellem vektor a og b er 30 grader. 1) bestem tallet t som tilhører alle reelle tal, således at vektor a er ortogonal med (a + tb) 2) Bestem de værdier af t, for hvilke arealet af det... -
beregn vinkler
ForumindlægI en retvinklet trekant ABC, hvor vinkel C er ret, er a = 3,25 og b = 4,57. Beregn c. Beregn vinklerne A og B. hvordan gør jeg lige det? -
Vektor HJÆLP!
ForumindlægOpgave 1 a) Vektor sum 1+1,3-1 = (2,2) b) Kontroller resultaterne fra opgave a ved brug af vektorens koordinater hvordan gør jeg det? -
STUDENT 2008
ForumindlægSå er der jo nogen som bliver studenter om ikke så længe :D Men jeg har lige et spørgsmål; hvor lang tid går man med huen efter man har fået den. Jeg tror seriøst at jeg aldrig tager min af hehe ;D Held og lykke med eksamen allesammen (Også jer der har nogle år tilbage endnu):)
