Søgning på: matematik noter skriftlig. Resultater: 16981 til 17000 af 52201
-
Differentialligning
ForumindlægJeg skal til eksamen i Matematik (A) om en lille måned. Jeg har været til prøve eksamen idag på min skole og jeg lagde i særdeleshed mærke til, at jeg ikke ved hvordan jeg skal løse opgave med differentialligninger. Er der en der kan forklare hvordan jeg skal gribe opgaver som opgave 11 an i ve... -
Bestem kassens rumfang udtrykt ved x, UDEN HJÆLPEMIDLER
ForumindlægHey folkens! Er der nogen der kan forstå opgave 6 uden hjælpemidler i denne opgave? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110823_stx112_MAT_A.ashx En bestemt affaldscontainer har fo... -
Vedvarende tysk hjælp
ForumindlægHej... Da min tyskarakter trækker mig gennemsnit ned, og jeg ved at min skiftlige tysk karakter kommer på mit eksamensbevis, har jeg hårdt brug for hjælp. Så tænkte på om der var en tyskkyndig(!) der frem til sommerferien vil hjælpe mig med skriftligt tysk (2.g b niveau), så vil jeg stå til råd... -
Mundtlig Dansk - Prøveeksamen
ForumindlægYo whats up people of the world! Var til mundlig dansk prøve eksamen idag. 4 tal fik jeg. Ved ikke hvad jeg skal føle? Dum eller klog. Men faktisk tager jeg det ikke så tungt. Jeg ved jeg er bedre. Det var bare teksten der var ret tricky. Alle jer der har fået dårlige karakter, og føler sig h... -
planen :)
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i skriftlig matematik, jeg sidder nu og regner min terminsprøve opgaver ud igen, men nu er jeg gået lidt i stå... håber i kan hjælpe i opgaven står der, figuren viser nordpartiet af en kirke indtegnet i et koordinatsystem. vi kender punkterne A(0,0,3.6, B(-3.2,6.4,10.8... -
eksponentieludvikling
ForumindlægJeg skal til skriftelig matematik årsprøve på tirsdag, så regner lidt opgaver uden hjælpemidler, men er gået i stå ved eksponentiel udvikling. Håber virkelig nogen kan hjælpe mig med følgende opgave: Trykket i atmosfæren, målt i atm, aftager som funktion af højden, målt i km, over jordoverfladen ... -
Hjælp til en opgave ( Lineære funktioner )
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med at forberede mig til den skriftelige matematik eksamen, hvilket er derfor at jeg har valgt at tage en online prøve. Der er dog en opgave, som jeg har lidt svært med, som lyder således; Spørgsmål 1 Hvilken af nedenstående modeller beskriver udviklingen af... -
Trekantsformler... HJÆLP!!! (median, radius osv.....)
ForumindlægHej allesammen ;) Jeg er ny herinde så please bear with me... Jeg skal til skriftlig matematik eksamen på mandag og jeg har søgt og søgt på nettet, specielt efter en formel til medianen på en trekant. Men også formler til alle andre ting man kan blive spurgt om mht trekanter.... Sider og vi... -
Holder min karakter?
ForumindlægJeg har været til skriftlig eksamen i dag i matematik B, og har lige nu regnet min karakter ud. Jeg har brugt denne model fra UVM: Karakter: 4 Interval: 46-63 Karakter: 7 Interval: 61-78 Karakter: 10 Interval: 76-94 Ifølge opgavesættet indgår de 19 spørgsmål med lige vægt i bedømmelsen. Jeg... -
Passer det?
ForumindlægOpg 5 i dette sæt... er disse opgaver beregnet korrekt? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Uddannelser-til-voksne/Overblik-over-voksenuddannelser/Almen-voksenuddannelse/Proever-og-eksamen-avu/Centralt-stillede-skriftlige-proever-i-avu/Matematik-niveau-D-avu/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/L... -
Fagsupplering til sommer
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan være mig behjælpelig med. Jeg skal have bestået matematik B for at kunne søge ind på mit studie til sommer. Problemet er at jeg har faget på mit eksamensbevis, desværre må jeg sande at jeg kun fik 2 mundtligt og 00 skriftligt, så faget ... -
Bestem cirkel radius fra en ligning
ForumindlægHej Jeg øver mig på skriftlig matematik, og der er en opgave uden hjælpemidler, hvor jeg har fået en ligning på cirklen, og skal bestemme radius og koordinatsættet til centrum. Ligningen er: x2+2x+y2-4y=4 I frividen's besvarelse har de omskrevet den til: (x+1)2-1+(y-2)2-4=4 Det, j... -
stikprøver
Forumindlægpleaseeee hjælppp, forstår det ikkeeeeee En elev vil undersøge om hun har gjort signifikante fremskridt ved skriftlige prøver i matematik. Sidste år svarede hun rigtigt på 125 spørgsmål ud af 180 mulige. I år har hun foreløbigt svaret rigtig på 44 ud af 55. Kan man mon på 5%-niveau hævde, at hyn... -
bestem ligning for tangent.
ForumindlægHej derude. jeg skal op i skriftlig matematik imorgen og sidder med en opgave jeg ikke kan finde ud af. Funktioen f er givet ved forskriften f(x) = x^2-5x+4 grafen for f er indtegnet på bilag 2 bestem en ligning for tangenten til grafen for f i røringspunkt (1,f(1)) og indtegn tagenten på ... -
forklaringsproblem...
ForumindlægHej derude.. Jeg stødte på en ligning her den anden dag, der lyder: (xy+x2)/xy x≠0 og y≠0 (xy+x2)·(1/x)·(1/y) x(y+x)·(1/x)·(1/y) (x/x)(y+x)·(1/y) (y+x)/y = 1 + (x/y) Hvis opgaven siger at man skal reducér udtrykket (xy+x^2)/xy - kan ... -
Terminsprøven
ForumindlægHej alle søde mennesker, Jeg er meget nervøs , da vi imorgen (torsdag) har terminsprøve i dansk og mandag, tirsdag, onsdag, torsdag har prøve i matematik, engelsk, tysk, skriftlig dansk. Har i nogen gode råd til at forberede sig. Forresten er der en vi... -
Mindstekrav mat B
ForumindlægHej jeg er en pige der får 12-taller i dansk, engelsk, fransk, samfundsfag, historie osv. Men jeg er elendig til matematik, fysik og kemi. Jeg har skriftlig mat B eksamen i morgen og har fundet ud af, at jeg kan bestå min eksamen, hvis bare jeg har styr på mindstekravsopgaverne. Fandt eksemp... -
Dumpede studieretningen Mat A hvad med MAT B og C?
ForumindlægHej. Jeg var oppe til sommereksamen i matematik A både mundtligt og skriftligt. Desværre så dumpede jeg faget all together, da fagsnittet ikke rækkede. Jeg har så derfor tænkt mig at søge ind med Mat B, hvor jeg får en seddel med der siger til gode for dette. Problemet er at jeg fik et 00 i årska... -
Bestået?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp og er virkelig bekymret! Jeg ved ikke, om jeg overhovedet er bestået eller kan blive student. Lige nu har jeg et årskaraktergennemsnit på 4,67, og mit eksamensgennemsnit ligger på 3,1. Jeg er usikker på, om både årskaraktererne i 3.g og eksamensgennemsnittet tæller ... -
Andengradsligning
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med forberedelse til matematik eksamen. Det er en selvvalgt opgave, hvor jeg forsøgsvis har skulle inkludere så mange emner fra mit pensum. Jeg vil derfor gerne spørge om hjælp til andengradsligninger, og få så megen forklaring som muligt. Min opgave lyder; Et individ ...
