Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 17061 til 17080 af 23609
-
Strukturering af en juridisk opgave
ForumindlægHej, jeg sidder og kæmper lidt med hvordan man helt præcist skal opbygge en juraopgave. Jeg kan godt finde ud af det i grove træk, men jeg vil gerne forfine min teknik. Jeg har læst, at man skal bygge det op på følgende måde: 1) en kort redegørelse for den retlige problemstilling 2) en kort red... -
hæmoglobin
Forumindlægnogen der har nogle gode kemiske /biologiske facts om Hæmoglobin(gerne med henblik på komplekskemi) -
Tyrkiet
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe? jeg skal finde ud af hvordan tyrkerne tidsopfattelse er (altså hvordan er de med møde tider, og gir de hinanden hånden osv)Jeg skal også finde ud af hvordan en forretningsmand går klædt til et forretningsmøde?håber der en nogend er kan hjælpe mig eller hvor jeg evt. k... -
eksamensoplæg = giver ingen mening =urealistisk
ForumindlægHej Jeg har lige et spørgsmål til folk der har eller ved noget om teknologi..I eksamensoplæget i år som handler om arbejdsmiljø skal man OPFINDE et produkt der hjælper indenfor arbejdsmiljøet. Men er det ikke for meget at forlange af elever at de ligefrem skal opfinde produkter? jeg tænke... -
Eksamensklage
ForumindlægHej Jeg var i går oppe i mundtlig kemi B. Jeg trækker overskriften "Syrer, baser og titrering". Alt går super inde til eksamen og mens jeg venter på min karakter har jeg en god mavefornemmelse....Jeg får 7! - som jeg så langt fra er tilfreds med. Inde til eksamen taler jeg om syrer og b... -
Skæring med x-aksen, trigonometrisk funktion
ForumindlægHej Studieportal brugere Jeg har nu siddet og kigget på følgende opgave i et stykke tid, søgt meget på nettet og alligevel sidder jeg fast. Jeg har følgende funktion, der tegner et vejbump: 1/(x+3) + 0.6*sin(0.4*x-0.5) Jeg har brug for at finde den anden og tredje skæring med x-aksen, som jeg... -
Hvor gammel er Eskild & matematiksprog
ForumindlægHey, lidt hjælp til en matematikrapport, som jeg er ved at lave omkring matematisksprog. Dette er ikke den konkrete opgave (den laver jeg selv bagefter), men en opgave der minder om den, jeg har problemer med. Håber I vil hjælpe mig, og svare så jeg kan forstå det. Skåret ud i pap! ”Hvor ga... -
Under 18 år
ForumindlægSkal ens forældre vide besked, hvis man er under 18 år? -
Hvad syntes i om Biologi(A) eksamen 2007?
ForumindlægHej Alle. Jeg vil godt høre hvad jeres mening er om den skriftlige eksamen i BiologiA i år, 2007? Efter min mening var sættet sværere end mange andre eksamenssæt som vi har løst i årenes løb? Hvilke opgave valgte i, og hvorfor? Og hvad mente i var faldgruberne? -
En god indledning og afslutning til FSA...
ForumindlægHej, vil i være så venlige at referere hvordan en indledning og afslutning skulle være i den bedst mulige måde? Kom med jeres meninger om hvordan de skal være.. Det ville være en ære.. Mvh, Billal -
Haster -hjælp til samfundsfag ..
ForumindlægHejj alle på studi.. - jeg skal op i en "prøve" næste uge i samfundsfag, og ville hører om nogle kort kunne fortælle mig hvad ideoligere er, har læst meget i min bog, men det er meget svært at forstå.. - og hvad er den der dronnings"runde" man siger? - og hvad er en VK og VRK... -
Redox
ForumindlægHej, hvordan ser reaktionsskemaet ud, når alkoholen propan-1-ol oxideres ved brug af KMnO4? Og hvordan med propan-2-ol? -
Klonet kød på bordet
ForumindlægFødevaremyndighederne i USA har åbnet for, at kød fra klonede dyr kan bruges i fødevareproduktion. Hvad mener du? Ville du selv spise klonet kød? Aldrig - ikke drømme om! -
Ord pr. side i SRP
ForumindlægHej Er der noget krav om hvor mange ord der må være pr. side i SRP? -
Gen isolation, ved gensplejsning
ForumindlægHejsa Er der nogle, der kan udpensle hvorledes man kan isolere et gen, til gensplejsning? (.....hvoraf cDNA også skal inddrages) På forhånd tak -
den kolde krig
ForumindlægNogen der kan forklar kort om den kolde krig og måske hvorfor det hedder den kolde krig? Tak på forhånd -
Lightergas
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at skrive en kemirapport, og jeg vil hører om der er nogen der kan hjælpe med noget teori omkring lightergas?. -
Blodtyper
ForumindlægHej! Er der nogen der har noget om blodtyper? :-) På forhånd tusinde tak! -
Uretfærdig eller retfærdig bedømmelse af essay
ForumindlægHej! Jeg skulle skrive et essay om elektroniske medier. Min lære gav mig 4 for den, men synes ikke det er retfærdigt. Synes i det er en retfærdig eller uretfærdig bedømmelse? Vil nemlig gerne vide hvad, der skulle gøres bedre til næste gang. Her er det: Mildere syn på medier Tv, c... -
Der findes andet i verdenen end gym
ForumindlægHvorfor den store fokus på skoleuddannelsen gymnasiet her på Studieportalen, der findes jo et hav af andre uddannelser, som også kunne have gavn af SP. Der er jo ingen tvivl om, at gymnasierne favoriseres her på SP (så lige en gul strip "kun for 3. g´er")... Danmark er altså lavet af an...
