Søgning på: geografi c eksamen. Resultater: 17061 til 17080 af 89924
-
Carlsberg i udlandet (Uppsala-modellen)
ForumindlægHåber på lidt hjælp her. Skal til afsætnings-eksamen imorgen, og planlægger at fortælle om Carlsberg position på forskellige markeder altså hvilken fase af Uppsala-modellen de er i, i det pågældende land. Nogen der kan sige mig om det er godt nok at tale om til eksamen, og i så fald hvad man så s... -
Sygekesamen!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen i old, men min farmor er lige blevet indlagt med en hjerneblødning, og kommer ikke hjem igen. Det er ikke til at sige hvor lang tid hun har igen, derfor tager jeg sygeeksamen til august. Men jeg bliver også student her til sommer. Kan jeg stadig få huen på, selvom jeg mangler... -
mikroøkonomi
Forumindlæghej jeg har været oppe til eksamen. der var en funktion som lignede rigtigt meget som jeg har øvet derhjemme. jeg havde hermed opskrevet funktion op her i studieportalen, hvor jeg spurgte hvordan man isolere x, jeg bange for det bliver plaigering. fordi den funktion jeg fik til eksamen ligner fu... -
Lægeerklæring til sygeeksamen
ForumindlægJeg har en eksamen i overmorgen og ligger og er syg og jeg ville høre hvad der skal til for at få en lægeerklæring så jeg kan gå op til sygeeksamen jeg føler mig ikke rask nok til at tage til lægen og jeg skal afleverer min lægeerklæring senest tre dage efter eksamen. Kan man gøre det over telefo... -
hjæælp mig jeg vil gerne få højer karaktere?
Forumindlæghvordan kan man få højer karaktere? jeg har mange venner der slet ikke er god til sproget og hellere ikke til selve faget men de får altid 10 tal til eksamen? hvad er årsagen? er der et bestemt måde til eksamen? hvad kan jeg gøre for at få højere karakter? please hjæææællppp venlig hilsen mig... -
HF om igen?
ForumindlægHej Jeg går på den 2-årige HF på VUC, og det er mit første år. Jeg har indtil videre været op til mit kreative fag (som gik dårligt), og jeg mangler en naturvidenskabelig eksamen, som er om 2 uger. Det jeg vil vide er, om jeg kan droppe ud før den naturvidenskabelig eksamen og så starte igen på ... -
Matematik b, hhx, 17. august 2012
ForumindlægHej alle! Jeg er så frygtelig nervøs for hvordan det er gået mig i den skriftlige eksamen, og har søgt over alt på nettet efter nogen der har løst dette sæt, men uden held. Er der nogen af jer fantastiske matematikere, der kan løse sættet, evt. bare kortfattet, for jeg vil så gerne se hvord... -
Centrum i en kugle
ForumindlægHej! Hvilken formel skal jeg bruge, for at finde centrum i en kugle? Jeg kender følgende: C(a,b,c), r= 64 Kuglens ligning: (x-a)^2 + (y-b)^2+(z-c)^2=8^2 -
Læse op til HTX start :)
ForumindlægHejsa :) Jeg starter på HTX her efter sommerferien, og vil gerne holde min hjerne super skarp :P Men hvad kan jeg forvente at møde i det halvårige startforløb? Jeg vil være lykkelig (virkelig lykkelig), hvis nogle har nogle gamle opgaver fra 1.g, fag er ligegyldigt :D På forhånd tak :) -
Gør rede for regneregler for vilkårlige trekanter.
ForumindlægHey derude jeg skal på i matematik b, men sidder lidt fast Gør rede for regneregler for vilkårlige trekanter. HVad skal jeg lige inddrage her COS og SIN eller hvad HJÆLP -
Hvordan man finder skæringspunkter mellem en parabel og en ret linje
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet: "Beskriv hvordan man finder skæringspunkter mellem en parabel og en ret linje" til min mundtlige årsprøve i matematik. Nogen der kan forklare mig hvordan det skal gøres? -
Hvilken linje?
ForumindlægHejsa. Oprettede en anden tråd, fordi jeg var blevet rådgivet til at komme udenom fysik/kemi. Det kan jeg så høre på jer, at det er en dårlig idé, og at jeg helst skal have det på gymnasium :) Så derfor. Hvilken studielinje/retning skal jeg tage? Skal jeg tage noget samfundsvidenskabelig, eller ... -
1. Tegn trekanten til højre i et værktøjsprogram, og bestem den ukendte vinkel og siderne. 2. Brug også sinusrelationerne til at beregne siderne. 3. B...
Forumindlæg1. Tegn trekanten til højre i et værktøjsprogram, og bestem den ukendte vinkel og siderne. 2. Brug også sinusrelationerne til at beregne siderne. 3. Bestem trekantens areal. -
Beregning af retvinklet trekant med 1,5x side
ForumindlægB= 90 grader b= 5,41 a= 1,5 x siden c Beren A, C, a, c... Kan ikke lige se for mig hvordan det gribes an, nogen der kan kickstarte en ? Vil godt vide hvordan siden a regnes når c ikke vides :/ takker -
Varmekapacitet
Forumindlæger varmekapaciteten: C det samme som ΔE når det skrives i formler ? -
Trigonen
ForumindlægI en retvinklet trekant er a ? 4,8; B ? 32?; C ? 90?. Bestem siden c. b) Ienretvinklettrekanterb?0,67;c?1,04;C?90?.BestemvinklenA. c) I en retvinklet trekant er c ? 41; a ? 23; C ? 90? . Bestem vinklen A. d) Ienretvinklettrekanter b?16,7; A?82?; C?90?.Bestemsidena. e) I en retvinklet trekant er ... -
Trigonometri
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave: En byggegrund har form som en firkant ABCD, hvor vinkel A = 80 º , vinkel B = 60 º, vinkel c = 105º, |AD| = 21 m og |AB| = 50 m. a) Tegn en model af byggegrunden, og bestem længden af diagonalen BD. b) Bestem arealet af trekant ABC. -
problemer med monotoniforhold.
Forumindlægjeg har denne funktion: f´(x)=x^2-12x den er allerede differentieret og jeg skal finde monotoniforholdene. Dette ved jeg gøres ved at sætte ligningen = 0 og derefter løse andengradsligningen. Men der er kun to værdier, nemlig A&B, hvordan får jeg værdien C, jeg skal bruge når jeg b.la. skal b... -
Matematik, hjælp
ForumindlægHej Jeg har virkeligt akut brug for hjælp til denne opgave: i trekant ABC gælder: |BC|=2|AB| og |AC|=5/2|AB| altså: a = 2c b=2,5c a) bestem cosC (er løst) b) bestem arealet af trekant ABC udtrykt ved c -
Hvilken formel bliver sinusrelationen til ?
ForumindlægHejsa alle sammen, Jeg har lige en opgave, som jeg ikke rigtig forstår.. Håber i kan hjælpe mig med den. opgaven lyder: Hvilken formel bliver sinusrelationen til, såfremt vinkel C er 90 grader. Jeg ved godt, at man ikke kan bruge sinusrelationen til retvinklet trekanter. Det er kun vilkårlig...
