Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 17081 til 17100 af 63056
-
Potenstal regning. kvadratrod
ForumindlægHar fået nogle opg: i må godt skrive svarene, men please ikke skriv kun svarene, vil vide hvordan man gør, ellers er det lidt umuligt at lave de andre opgaver, hvis jeg kun får svarene. : -) tak Niveau: 8 klasse Omskriv decimaltallene til potens af 10. 0,0005: der har jeg skrevet 10-4 som ... -
Lineær funktion bestem forskrift ??
ForumindlægLineær funktion bestem forskrift (X1, 5 og Y1, 9) (X2, 9 og Y2, 17) X2 - X1 √ Y2 / Y1 = a ⇔ 4 √ 1,88 Hvor 4 altså står på den forreste streg af kvadratrodstegnet og 1,88 på den bagerste. Er det så rigtigt at det giver 0,47 ?? -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej Er lidt forviret i denne opgave håber på hjælp. Opgaven lyder: Om den eksponentielle udvikling gælder, at f(x+2)-f(x) / f(x) = -5 / 9 og f(-1)= 9 / 2 Bestem en forskrift for f. Gør rede for, hvad den første brøk udtykker.4 På forhånd TAK -
Integraler og brøker
Forumindlæghej jeg har 2 spørgsmål jeg sidder og bakser med: udregn: ∫4 (i toppen) 1(i bunden) (x+ex)dx Forkort: a2-6a+9 / a2 -9 Jeg kan sagtens lave dem med hjælpemidler , men uden er jeg meget i tvivl , så hjælp modtages gerne :) -
hjælp til ligning:
Forumindlæg3(2x-4)=2(3x-1)-9 Jeg kan ikke få x til at give noget? Andet end 0? 3(2x-4)=2(3x-1)-9 6x-12=6x-2-9 6x-12=6x-11 6x-6x=-11+12 ? = 1 Hvad gør jeg galt? -
Ligninger
ForumindlægGod eftermiddag. Er der en venlig person som kan hjælpe her? Jeg er fuldkommen lost, og forttår det ikke. Mange tak for din tid. 1) (4x + 3)2 - (x + 7)2 = (8x - 7)2 - (7x - 3)2 2) (8x - 9)(3x - 4) - (5x - 6)2 = (4 + x)(3 - x) - 9 -
parable
Forumindlægparablen som har ligningen y= 9 - x^2 og linjen med ligningen y= x + 3 afgrænser en punktmængde M. Jeg har først bestemt grænserne: 9 - x^2 = x + 3 9-3 = x + x^2 x = -2,56 og x = 1,56 passer overstående? hvordan finder jeg så arealet af M? -
En trappepyramide i centicubes
ForumindlægJeg har en trappepyramide i centicubes trin 1 har 1 centicube, trin 2 har 1 i øverste og 9 i nederste, trin 3 har 1 i øverste 9 i midterste og 25 i nederste. spørgsmålet lyder: Hvor mange centicubes skal der så bruges til at bygge pyramiden på trin 3? Er der nogen der kan forklare h... -
Vis at multiplikation kan udtrykkes som...
ForumindlægHej. Jeg har været igang med løsning af en opgave, og nu er jeg lidt i tvivl om jeg mangler mere for at have besvaret opgaven. Den oprindelige multiplikation lyder: 35·69 - den kan skrives som: (3·10+5)(6·10+9) = 3·6·100+5·9+10·(3·9+5·... -
Det skrå kast
ForumindlægHey derude. Endnu engang er jeg løbet ind i problemmer med en skole opgave, denne gang en fysik journal. Opgaven heder det skrå kast og gik ud på at man havde en "kanon" som avfyrede(stavplade?) en jernkugle og man så derefter noterede hvor langt den var kommet(foregik ved man havde en ... -
Hvilken gymnasium og linje skal man vælge hvis man gerne vil være revisor eller ingeniør?
ForumindlægHej jeg skal gå i gymnasiet efter sommerferien, men jeg ved ikke hvilken gymnasie jeg skal gå på og hvilken linje jeg skal vælge, når jeg gerne vil være enten ingeniør eller revisor.(revisor er nok den vigtigste eftersom det er den jeg mest har intryk af, men jeg vil også vide hvilken linje jeg ... -
Engelsk stil
ForumindlægHejsa alle sammenEr der nogle som lige vil give responce på mit essay?This Is My Living Room(Tom Mcafee)Violence has become a new problem in the world today – especially in America, where nearly 1100 people die a year caused by violence - mostly involving guns. In the USA almost every citizen own... -
Rettelse af Engelsk
ForumindlægHejsa er der ikke nogen der lige kigger det nedenstående oversættelse igennem, og rette mine småfejl.På forhånd tak :-) Engelsk oversættelse:Hvordan ser erhvervslivet ud i fremtiden? Hvordan ser fremtidens jobprofil ud?I en nyligt udgivet amerikansk bog om emnet hævdes det, at det, man får brug f... -
Rettelse af Sætninger
ForumindlægVille være lækkert hvis nogle gad rette følgende; a. Læreren køber en kage til klassen: Die Lehre kauft einen Kuch zu der Klassen. b. Postbudet bringer en pakke til fødselsdagsbarnet: Der Briefträger bringt des Pack zu dem Geburtstagskind. c. Han sender en hilsen tik forældrene: Er schickt ... -
Kan jeg gå videre i 2.G? Niels Brock
ForumindlægHej allesammen, det er mit første spørgsmål her så jeg gør det bare kort, jeg er næsten færdig med 1.G på Niels Brock, og jeg ville spørge om det var muligt for mig at gå videre på 2.G? Grunden til at jeg spørgere er fordi at jeg fik skiftet klasse her i Januar måned, og det gik så op for mig a... -
Problemer med: Heaviside step function And Dirac delta function
ForumindlægHej Derude. Jeg skriver en projekt, hvor jeg møder Heaviside step function og Dirac delta function. Jeg læser på en artikel, hvor min projekt er baseret på, at OG Man kan se, at funktionen er ikke kontinuert i punktet 0, da den hoper fra 0 til 1, men artiklen forklarer ikke hvis er ... -
Eksamensbevis
ForumindlægHej allesammen! Nogle ideer til hvordan man kan forbedre sit gennemsnit før man har afsluttet gymnasiet? Sådan at man "ikke lukker og låser" sit eksamenbevis? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at forbedre mine karakter i nogle af de fag jeg har trådt i spinaten i.. Hvordan gør man? Dro... -
Hjælp mig, er meget forvirret!!!
ForumindlægHej folkens, jeg kunne godt tænke mig at vide fordele og ulemper ved HF-enkeltfag. Jeg vil nemlig gerne læse det, da mine endelige årskarakter i STX ikke er tilfredsstilende.. Jeg har et snit på ca 7, men jeg vil gerne læse til tandlæge og det kræver pt. et snit på 10! Derfor har jeg valgt at mel... -
Kemisk analyse - Procedure?
ForumindlægHej med jer. Så er jeg stort set klar til den sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Der er dog et af vores emner, jeg ikke er sikker på. Som i nok kan regne ud, så er det kemisk analyse. Jeg vil lige skrive den fremgangsmåde jeg ville lave, og så ville jeg være utrolig glad, hvis der var nogle af je... -
engelsk stil
ForumindlægNo more Couch PotatoesI don9;t accepted, the morning snacks, the afternoon snakcks and the evening snacks, because I think that is a bad idea. i think, we much eat the breakfast because something like sncaks will create eating disturbance. I think, she is a not helthy, because she eat sncaks f...
