Søgning på: historie noter hf. Resultater: 17081 til 17100 af 33009
-
Hjælp til det politiske landskab - mundtlig samfundsfag
ForumindlægHej alle Jeg skal op i mundtlig samfundsfag her snart og jeg er helt vildt nervøs, selvom at jeg har læst op i to dage straight nu. Jeg ved det hvad jeg skal vide nu, men jeg føler bare ikke at der er nok. Nogen tips til hvad der er meget vigtigt at vide inden for politiske partier og ideologie... -
Vil i ikke lige kigge på min stil?
ForumindlægHej! :D jeg var til dansk skr. eksamen i går, og er bare mega nervøs for hvordan det er gået! Er der nogen der vil kigge på min stil, og give den karakter i synes den skulle have? ;D -fie -
Hjææælp... Haster Den Kolde Krig
ForumindlægHej. Jeg er lidt ude og skide med min eksamens opg. til i morgen. Ka ik lig finde en ordentlig problemformulering/ stilling om den kolde krig.. har allerede skrevet følgende: 1.Var det konflikten mellem USA, Storbritannien og Frankrig på den ene side og Sovjetunionen på den anden side der førte ... -
AT 2011
ForumindlægAT 2011 under overskriften "At være på - muligheder og problemer" er nu udgivet. Har I fået udleveret materialet til AT 2011? Hvis I har, hvad er jeres første indtryk? Mvh. Sam og resten af redaktionen på Studieportalen.dk -
Styrformer i historiske perioderNEMT
ForumindlægHej jeg skal til at skrive dansk-historieopgave og jeg har rigtig svært ved dem. ville lige høre om i ved hvilke styrformer der var under: - Middelalderen. Det var jo kirken som havde magten? - Rennæsancen. Man forkaster jo religion her ikke? Demokrati? - Danmark frem til 1900-tallet. Man blir m... -
jødernes ret til israel
Forumindlæghej jeg har prøvet at finde argumenter om israels ret til palæstina med første moses bog, og kong david. men jeg har prøvet at google lidt og kunne ikke lige finde nogen argumenter for israels ret til palæstina. er der nogen der kan hjælpe mig? -
DANSK FORDYBELSESOMRÅDE
ForumindlægHej. Jeg er virkelig stresset, så jeg håber, at I kan hjælpe ! Her for tiden i 9. klasse, skal vi snart aflevere synopsis.! Og jeg kan bare IKKE finde en tekst. Jeg har læst så utroligt mange noveller, korte romaner og eventyr, men har ikke fundet den helt rigtige endnu. Mit emne er "Fremme... -
hvem kan hjælpe mig med at rette den
ForumindlægI have chosen to tell about poverty in the uk because it was the only subject that intresseret me, and I think it is exciting that more know about the subject. I would start by telling what poverty is, there are several explanations. People who are affected by poverty when they have such low ... -
Er den danske gymnasieskole for rummelig?
ForumindlægDe sidste par år har der været stort politisk fokus på at øge optagelsen af elever på de danske ungdomsuddannelser. I den forbindelse er optaget på de danske gymnasier naturligvis også øget. Problemet er, at de optagne elever i alt for høj grad mangler de basale kompetencer, der må forvente... -
Engelsk aflevering - bare en hurtig gennemgang af fejl. =)
ForumindlægDet er en analyse og fortolkning af en tekst, som hedder "Out Hunting". Er ret sikker på at der er mange fejl, men synes det ville være skønt hvis bare de mest forfærdelige bliver rettet (se jeg kan se dem, og lære af dem). Gavin is a thin twelve-year-old boy. He lives with his parent... -
Hjælp søges til rettelse af lille eng oversættelse
ForumindlægHEj med jer..Nogen der lige vil tage et hurtig kig på denne oversættelse og rette de værste fejl?Reklamebibliotek I London har et specielt reklamebibliotek ved navn The Viner Collection netop set dagens lys. Samlingen rummer over en million reklamer fra begyndelsen af århundredet til 1970. Nu er ... -
Kontrol af engelsk oversættelse
ForumindlægHej alleJeg har en engelsk oversættelse, som jeg gerne vil have kontrolleret, da jeg ikke er særlig god til engelskDen ser således ud:Boeing scraps the Internet on their aircraftsThe prospects to surf on the Internet, while you are travelling with aircrafts suffered a blow, when Boeing earlier th... -
lille engelsk stil!
Forumindlægher er en lille engelsk stil!håber i vil hjælpe mig. kan godt forstå I ikke fatter noget af indholdet,da det er et referat, i skal bare rette det værste grammatiske, hvis i altså gider!Håber nogle af jer lige har 5 min.! Mere tid skal I ikke bruge.This article is about the differences between you... -
kort rettelse søges..
ForumindlægNogen der lige vil rette evt grammatiske fejl i det her. Den er skrevet i Nutid hvilket er meningen, da det skal virke lidt tænke-tale agitgt.:My perfect dayI wake up, and the first thing I can feel, is the bright sun shining in my face. I leave the bed, and walk over to the nearby balcony, I ste... -
Endnu en rettelse!
Forumindlæghejsa:) Jeg har endnu en opgave jeg håber på at få rettet. jeg kan se at det ser forkert ud nogle steder, men kan ikke se hvad jeg skal ændre. Makkahn Ayyüb's skæbne: Makkahn er pakistaner og arbejder for den samme chef spm Laurent. han arbejder for en dårlig løn og har ingen retigheder. Ma... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej, jeg har rettet og tilføjet yderligere på min tidligere indlæg. Håber der er nogen der gider at læse den igennem og evt. rette for fejl. På forhånd mange tak. Difference between Billie Holiday and C.P. Ellis: The difference between this people is their race. Billie Holiday is descent from a ... -
August Krogh og arbejdsfysiologien
ForumindlægHej alle.. Som mange andre stakkels 3.g'ere sidder jeg og sveder over AT-synopsis. Jeg har valgt at skrive om August Krogh i fagene Idræt(naturvidenskabelig) og historie(humaniora). Jeg er meget i tvivl om min problemformulering!! Håber der er nogen herinde, der kan hjælpe... Problemformuleri... -
Læse Jura i udlandet?
ForumindlægG'dag folkens, har lige et par spørgsmål ang. Jurastudiet. Sagen er den, at jeg har tænkt mig at læse Jura her til sommer på Århus Universitet. Jeg ved, at det er muligt at studere et enkelt år, eller semester udenlands. Men mit spørgsmål er således, om det er muligt at studere et år/semeste... -
OXFORD og Cambridge
ForumindlægHejsa alle sammen, jeg er en 16 årig dreng der går i 9. klasse. Jeg har drømmen om at læse medicin i Oxford, Cambridge og Yale. Jeg er virkelig god til bio (Har kun fået 12 taller, og der er gået 1/2 år), fysik og matematik. Jeg har dog nogle få promlemer i faget dansk. Synes i at det ville være... -
Hjælp til engelsk
ForumindlægHej, Da jeg skal aflevere min synopsis i morgen tænkte jeg, at det var en god ide, at få tjekket den igennem for grammatiske fejl og generelt bare få en second opinion af den. Håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe. A literary and argumentation analysis of speeches by Hillary Clinton and...
