Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 17161 til 17180 af 63056
-
nogen som kan bruge tunspire?
Forumindlæghar denne opgave Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.2. Find gennemsnitshastigheden i dette interval. Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.1. Find gennemsnitshastigheden i dette interval. Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.01. Find gen... -
For høje karakterer?
ForumindlægVi har alle prøvet at få en karakter, som vi synes var for lav. Men har I nogensinde oplevet det modsatte, dvs. fået en karakter I synes var for høj? -
Høje-venstre-skala for gammel
ForumindlægDen gamle højre-venstre-skala fungerer ikke rigtig. Jeg har derfor selv opfundet en bedre model til at beskrive, hvor partier ligger henne. http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=13185 Hvad mener I? Synes I også, at den gamle skala er uhåndterbar og alt for primitiv? -
udæmpede svinginger - srp
ForumindlægHvor kan man se udæmpede svigninger i dagligdagen? og er disse udæmpede svingninger: mekaniske, termiske eller elektroniske svingninger? Jeg har rpøvet at søge på nettet, men jeg kan ikke rigtig finde noget. -
Maple og mathcad
ForumindlægHej Jeg vil have et godt program (nuværende program--> dårlig) til at lave matematikafleveringer i. Jeg har fundet to populærer programmer mathcad og maple. Krav: - Jeg skulle kunne skrive matematik og tekst. - Regression skal man kunne foretage. - Det skal have alt det matemati... -
MAT/FYS
ForumindlægHej imorgen skal jeg aflevere mine ideer til SRP så har brug for lidt inspiration jeg skal som overskriften antyder skrive i mat(A) og fys(A) indtil videre har jeg set følgende ideer radioaktivitet planeters bane regnbuer (er der nok i dette emne?) keplers love aerodynamik nogle der har andre ell... -
Uendelig - logaritme
ForumindlægHvordan beviser jeg denne? ;S Log (1/2) + log (2/3) + log (3/4)+......+ log(9/10) = -1? ;S -
Anvendt og teoretisk matematik?
ForumindlægHej Jeg kan godt se ideen i anvendt matematik, hvor man bruger matematikken til at beregne på størrelser, løse problemer eller lign. Men hvad er teoretisk matematik for noget, og hvad er ideen bag det? På forhånd tak -
Lille fysikspørgsmål
ForumindlægHvis et tog kører mod venstre med en hastighed på 70 km/t og en mand som står på toget skyder mod højre. Hvad sker der med kuglen idet den afskydes med 70 km/t? -
Balmerserien
ForumindlægKære alle jer kloge mennesker herinde, Er denne opgave regnet rigtigt? Balmerserien: Et hydrogenatom falder fra anden exciterede tilstand (n=3) til første exciterede tilstand (n=2) under udsendelse af en foton. Beregn bølgelængden af fotonen. Hvor i det elektromagnetiske spektrum (vi vedtag... -
Spole beregning
ForumindlægHej Jeg har en opgave der lyder: En brugsgenstand som består af en resistans og en ideel induktiv reaktans i serieforbindelse optager ved 230 V, 50Hz en strøm på 1,5A og en effekt på 150W Bestem resistansen R Bestem XL Jeg tænkte om man skulle sige Z=U/I men er det ikke impendansen for ... -
Newtons 2. lov
ForumindlægJeg har fået denne opgave, og jeg er kommet i tvivl, om hvordan jeg skal forklare, det jeg gør. Jeg kan ikke forklare hvorfor Newtons 2. lov er gældende. Det er b9;eren, som giver problemer. Opgaven lyder: Et elastikspring foregår fra en kran 54m over jorden, ( se figur ovenfor). Udspringeren... -
Protoner
ForumindlægJeg skal angive atomnummeret (Z) og neutrontal (N) for nedenstående atom: 12C 126C --> her har jeg angivet atomnummeret Og jeg har fundet ud af, at man finder neutrontallet ved at trække atomnummeret fra atomets massetal. I overstående er der 6 neutroner, hvordan finder jeg ud af, hvor mange p... -
HJÆLP - Jeg har brug for hjælp til disse spørgsmål
ForumindlægJeg har brug for forklaring på disse spørgsmål: -
Rettelse
Forumindlæghej alle samen.. Jeg sidder meed en tysk stil, som jeg virkelig tigger og beér om hjælp til at få den skrevet færdig. J stinker til tysk og ikk mindst dens grammatik.. Så har valgt at skrive den herinde. Og håber fra hele hjertet at der er nogle af jer som gider rette den igennem og oversætte de... -
Please. Hjælp til rettelse
Forumindlæghej alle samen.. Jeg sidder meed en tysk stil, som jeg virkelig tigger og beér om hjælp til at få den skrevet færdig. J stinker til tysk og ikk mindst dens grammatik.. Så har valgt at skrive den herinde. Og håber fra hele hjertet at der er nogle af jer som gider rette den igennem og oversætte de... -
Atomer og Stråling.. En lille hjælp
ForumindlægGodaften derude... Jeg sidder med en fysikopgave som jeg er lidt i tvivl om.. den lyder: Solen udstråler effekten 3,9*10^26 W a) Hvor stort er Solens massetab pr. sekund. - Jeg har brugt formlen : m = E / C^2, og indsat m =(3,9*10^26 J/s) /((2,99793m/s)^2) og får deraf : m =4,339*10^9 kg/J Man re... -
areal udregning
ForumindlægHejsa (: Jeg har her lavet nogle opgaver omhandlende arealer. - er mit svar / løsning. Jeg har benyttet mig af lommeregner (fnInt -metode) samt grafer. 7) find (2 og 1) ? 1/x^2 dx - 0.5 eller ½ 8) Udregn arealet af y= e^-x når x-aksen er imellem a) x = 0 og x = 1 - 0.63 b) x = 1 og x = ... -
lyn hurtligt engelsk rettelse.
ForumindlægDa engelsk ikke min stærk side, vil jeg vil mega meget glad for hvis der er nogen der gider at rette det. jeg har gjort mit bedste . håber virkelig der er nogen der vil brg 2 min, for at kig dem i gennem. opgaven går ud på at jeg skal finde ud hvilket ord jeg skal skrive. detsom står i (). 1. H... -
Hjælp til Matricer,,,
ForumindlægHej til allle derude. Jeg har en opgave, som jeg ikke kan forstå. Jeg håber, at nogen vil hjælpe med opgaven, OPGAVEN: For hvert n ∈ N betragtes n × n-matricen Fn givet på formen: (her er metricen med en antigonal med nuller) så at fx. og og og (a) Beregn ved hjælp af ...
