Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 17201 til 17220 af 25375
-
synopsis
Forumindlæghej jeg skal lave en synopsis som skal omhandler selviscenesættelse opinionsgenre/informationsgenre jeg er helt blank har i nogle ideer til havd jeg kan komme ind på? -
Projektopgave hjælp til et produkt overemnet forandring
ForumindlægMin og jeg går i 9. og har overemnet "forandring," i vores projektuge. har vi valgt delemnet "Made in China Vi har mangler et produkt. Er der en, som har en mega god ide? -
Hjælp!?!
ForumindlægHej hej!Jeg er så uheldig at have trukket spansk, og det resultere jo så i at jeg bliver nødt til at studere dette rædsomme sprog. Jeg kan ikke noget særligt, og derfor vil jeg gerne høre om en af jer, der kan finde ud af det pis, har en idé til hvordan jeg sådan kan lære en smugle så jeg i hvert... -
3.års-opgaven - emne???
ForumindlægHvordan fa.... vælger i andre fag og emne til 3.årsopgaven?Jeg har MEGET svært ved at finde ud af hvilke fag der er gode og interessante at skrive i. "Bare skriv efter interesse!!". Ja, flot, men jeg ved ikk hvad mine interesser er..Vil gerne høre fra andre, der skal til at starte i 3.g... -
Ødipus eksperter søges...
ForumindlægHej...Jeg har lige noget jeg ikke forstår...håber at der er nogen på den anden side af skærmen der ved hvad der bliver talt om... Det er koret i ødipus (4.kor)som jeg har vanskeligheder med...her kommer det:1.strofe:Giv mig den lod gennemm livetselv i al min færd at stå helt ren, i ordja, gerning... -
Hvad er SSO?
ForumindlægHelloJeg støder hyppigt på indlæg hvori SSO indgår. Hvad er SSO?På forhånd mange tak -
HTX
ForumindlægHello\n\nJa, vi(9.klasserne) nærmer os med hastige skridt, et valg; hvad skal vi efter 9.klasse?\n\nMit valg falder på HTX, men jeg har nogle spørgsmål:\n\n1) Kan man kun komme ind på et teknisk gymnasium, hvis man ønsker de fagpakker, som det pågældende gymnasium udbyder?\n2) Fagpakkerne er nogl... -
Kvinder i naturvidenskab (valg af studium)
ForumindlægI lang tid har naturvidenskab været forbeholdt mænd. Nu lader det til, at flere kvinder søger ind på naturvidenskabelige studieretninger og uddannelser. Mener I, at mænd naturligt er bedre til naturvidenskab end kvinder? Og har du som pige/kvinde nogensinde overvejet at læse naturvidenskab? Hvorf... -
Mein Neunter Mord???
ForumindlægEr der nogen som muligvis har oversættelsen til Mein Neunter Mord, eller har lavet en opgave til den?Det er SUPER vigtigt!på forhånd tak -
Dødsstraf i USA
ForumindlægHej Jeg er vildrede. Jeg vil for alt i verden gerne skrive om dødsstraf i USA i Studieretningsprojektet: I fagene engelsk og samfundsfag og med udgangspunkt i bogen "Dead Man Walking" af Helen Prejean. Problemet er bare at jeg ikke umiddelbart kan finde noget sekundærlitteratur. Nogen... -
Lyrisk digt eller episk digt?
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen i mundtlig dansk imorgen, og sidder lige og forbereder mig med min analyse og det sidste til imorgen. Jeg har ikke lyst til at sige noget forkert til eksamen, så derfor ville jeg høre om nogen kan fortælle mig om jeg har ret i, at dette digt er episk: Grø... -
Kvantefysik på P3(!)
ForumindlægSå man vågner op til endnu en dags afslappende læseferie, tænder for radioen og opdager, at formiddagens program (Saras venner, fandt jeg senere ud af) handler om... kvantefysik. Det var rimelige dope :) Noget med 70% af lytterne havde stemt for, at dagens program skulle handle om kvantefysik. ... -
At læse på videregående uddannelse!
ForumindlægSom 3g'er er jeg selvfølgelig begyndt at tænke på, hvad jeg gerne vil efter gymnasiet. Men jeg er også usikker på, om jeg er god nok til det. Jeg ved godt at det flg. spørgsmål ikke er særlig let at svare på, og at det sikkert ikke kan gøres op på den måde, men: Hvilken peocentdel af en genn... -
mein kampf tekst 7 og 8
ForumindlægEr der nogle der ved hvor man kan finde noget detaljeret om tekst 7 og 8 i hitlers mein kampf. Skal gennemgå dem i en klasse, men forstår ikke helt tekst 7 om racelære. Nogle der kan hjælp? -
AT - hermeneutikken, induktion eller deduktion?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, om hermeneutikken bruger induktion eller deduktion? Jeg vil mene at hermeneutikken bruger induktion. Man kan vel sige at fortolkningen er empirien. Og når man så har nogle fortolkninger som peger i samme retning, har man opnået forståelse (en teori). Hænger dette sammen,... -
AT-Eksamen!
ForumindlægHej.. Jeg står og er rigtig nervøs nu: Jeg har overvejet at have en diposition der er således: Problemformulering Konklusion - herunder metoderne studierapport overvejelser om spg til videre undersøgelse Men men men, er meget nervøs for om metoderne indgår på en integrret nok måde! er der nogle ... -
2. ÅR! (hhx helst)
ForumindlægHey. Er der nogen der med erfaring kan sige om 2. år er MEGET hårdt eller hvordan og hvorledes, går selv på hhx og skal op på 2. år nu.. på forhånd tak. -
Det postfaktuelle samfund
ForumindlægJeg er ved at skrive AT om medicinsk cannabis, hvor jeg skriver i biologi og samf. Jeg skal inddrage det postfaktuelle samfund, men hvordan hænger det sammen med medicinsk cannabis? Håber nogen der kan hjælpe Mvh Cecilie -
Rettelse af enkelte tyske sætninger.
ForumindlægEn rar sjæl, der kunne bruge 5 minutter på, at rette nogle tyske sætninger i gennem? -
Egnet til gym, hvordan?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg går på 8.kl og jeg har et gennemsnit på ca. 4 ville gerne vide hvordan kan man blive egnet til gymnasium, altså jeg ved godt jeg skal have et bedre gennemsnit, men det handler jo også om hvad min lærer synes, om jeg er egnet eller ikke, hvordan kan jeg vise dem at jeg vi...
