Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17221 til 17240 af 20688
-
Andre der skal læse Oecon i Århus?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg er blevet optaget på økonomi i Århus - så det er jeg glad for. Er der andre herinde som skal starte der? Vi er trods alt over 200 stykker der er blevet optaget. Derudover tænkte jeg på om der er nogen der kender noget godt introlitteratur til økonomistudiet? Mvh. avlanden -
Vinkelacceleration
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med denne? Jeg ville blot opstille følgende: Men jeg kan ikke helt finde ud af om man bare må sige at man laver "R" i "R*F" om til længden, L? -
Økonomi
ForumindlægJeg går og leger lidt med tanken om at skifte studie, eftersom jeg nu går på et humanistisk studie, hvor jeg ikke rigtig får tilfredsstillet min matematiske tilgang til livet og jeg skal på mange måder går på kompromis med det, jeg godt kan lide. Jeg har altid brændt for samfundsfag og er af ma... -
Gymnasiet Livet!
ForumindlægHey, jeg er en elev der til daglig elsker matematik på højt niveau. Derfor har jeg også valgt matematik på A niveau når jeg skal starte på gymnasiet. Problemet er så bare at jeg skriftligt aldrig gøre det godt... Mundtlig er jeg på højt plan.. Men det er altid en problemregning der ødelægger mi... -
Transformation og el energi forsøg
ForumindlægHej alle! Jeg skal have fundet tre forsøg til transformation og tre til el energi. Har søgt rundt på nettet og kan simpelthen ikke finde noget der kan bruges. Det er så her i kommer ind. Har i nogen transformation- eller el energi forsøg, i vil ud med? Tak på forhånd. -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
kugleafsnit med pendul
ForumindlægKære SP Håber I kan hjælpe med opgaven her. Jeg sidder fast og ved opgaven her og ved ikke om jeg skal regne areal eller rumfang ud og ved så heller ikke hvordan jeg skal regne dens masse ud. På forhånd tak! -
Opskriv en forskrift for denne harmoniske svingning
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave uden hjælpemidler: Den vekselspænding vi benytter til mange el-apparater, kan beskrives som en harmonisk svingning, der varierer som funktion af tiden med en amplitude pa° 310 volt og en frekvens pa° 50 Hz. a) Opskriv en forskrift for denne harmonis... -
Uddannelse og gennemsnit
ForumindlægHej Hvilke uddannelser indenfor den naturvidenskabelige fakultet kræver et højt snit? -
Gode elever får dårlig karakter?
ForumindlægVi kender det alle sammen, de gode elever der altid hørte efter, tog noter og lavede lektier fik ikke de højeste karakter, og nogle af de mere sløsede elever, der havde stort fravær og ikke altid fulgte efter og sjældent tog notater fik 10 og 12 taller.. Hvorfor er der, der er nogle der b... -
FOF
ForumindlægHej. Jeg ved godt at hvis jeg ikke har haft a i 3 år er der steder jeg ikke kan komme ind og så bliver jeg nød til at læse ved siden af for at komme ind, men hvordan foregår det? har jeg så 3 år fri for at læse matematik og så komme ind på uni? -
Forklaring af kildetekst: Poul La Cours
ForumindlægHej, please hjælp mig med denne kildetekst, som jeg skal analysere til en vigtig opgave! Jeg forstår ikke præcis tekstens indhold, hvad står der præcist? Hvem er imod og hvem er for videnskaben? Her er linket til min kildetekst: http://darwin-online.org.uk/content/frameset?viewtype=text&... -
kosmologi
Forumindlægdet er b-delen, jeg er i tvivl om. jeg har brugt at z = ( H0/c ) * r0 oog tegnet en (z,r)-graf. punkterne ligger med tilnærmelse tæt på en ret linje. jeg tegner den bedste rette linje og finder hældningen af denne. denne hældningen er vel lig med (H0/c) hvordan går jeg videre herfra? jeg s... -
atomer akut!!
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe med at beregne Bestem Z, N og A for isotoperne (se billede) -
Brændværdi
ForumindlægHvad skal jeg sige om brændværdi til eksamen? Jeg forstå ikke hvad det er jeg skal fortælle om det? -
Tegn?
ForumindlægHvad betyder dette tegn? --> ± Og hvor kan jeg finde det på lommeregnere t-83? -
Kan jeg blive billedkunstlærer? (Kunsthistorie)
ForumindlægHej alle, Til åbent hus på Københavns Universitet hørte jeg om kunsthistorie. Her fik jeg oplyst at man med gymnasietilvalg kan gå hen og blive lærer senere, dvs. med kunsthistorie-studiet som jeg har søgt ind på. For nylig bemærkede jeg at der, inde på www.ug.dk, ikke er nævnt noget om hvorled... -
samlet resistans af kobberledning
ForumindlægJeg skal finde den samlet resistans i en kobberledning. Jeg ved at formlen jeg skal bruge er R = ρ * L/A. Ledningen er 50 m lang og tværsnitsarealet er 1,5 mm2. Når jeg udregner det, får jeg 5,733333333 * 10-7. Giver resultatet mening? Jeg synes det er et ret lavt tal :/ -
Kan man opgradere fra B niveau til A niveau? (HTX)
ForumindlægJeg vil gerne starte på HHX (OTG) her efter sommer, men på den studieretning jeg gerne vil tag, får man kun det obligatoriske matematik på B niveau. Vil lige hører hvordan det fungere at opgradere fra B til A niveau på HTX, skal jeg gøre det før jeg starter, eller er det noget man gør i 2 g når m... -
Eksamen hjælp
ForumindlægHej jeg har trukket radioaktivitet og har brug for lidt hjælp til min eksamen. Jeg skal fortælle lidt om alfa, beta og gamma stråling og deres gennemtrængingskraft i stof. Derefter skal jeg fortælle om hvorfor den ene stråling har en højere gennemtrængningskraft end den anden. Til sidst skal j...
