Søgning på: filosofi c noter. Resultater: 17281 til 17300 af 73947
-
Bevis for regnerute
ForumindlægHej jeg skal i opgave 1.5 bevise en antagelse, som følger: Bevis at forskellen den nederste regnerute og den øverste regnerute på figur 1.4 er givet som: d(a^2-1) i det specielle tilfælde, hvor a = c Er der nogen der kan hjælpe mig med beviset, da jeg ikke helt ved hvordan jeg skal bevise det? -
Fysik kogepunkt og smeltepunkt
ForumindlægOpgaven der er stillede nede under har jeg lidt problemer med nogle der kan hjælpe? Vi tager en isterning ud af en fryser. Vi vil se på, hvor meget energi, vi skal tilføre isterningen, indtil den er helt fordampet. Isterningen har massen 0,020 kg og temperaturen -20 °C, når vi tager den ... -
Bestem en ligning til tangenten
ForumindlægHej Folkens Jeg har en opgave som jeg håber i kan hjælpe med. Jeg vedhæfter opgaven, og den opgave jeg gerne vil have hjælp til er den aller sidste opgave i den vedhæftet fil. Her går det ud på at bestemme en ligning for en tangenten t og bestemme konstanterne b og c Jeg vedhæfter den håber no... -
Enalapril er et almindeligt anvendt lægemiddel, som bruges mod forhøjet blodtryk. En korrekt strukturformel kan skrives på følgende måde
ForumindlægEnalapril er et almindeligt anvendt lægemiddel, som bruges mod forhøjet blodtryk. En korrekt strukturformel kan skrives på følgende måde(VEDHÆFTET) a) Bestem samtlige funktionelle grupper i molekylet. b) Hvor mange stereoisomere er der af stoffet? c) Angiv eksakt konfiguration af sam... -
Opvarmning af vand
ForumindlægJeg kan ikke huske hvilken formel jeg skal bruge til den her: En varmvandsbeholder med 150 liter vand bliver varmet op med et varmelegemer med resistans 55?, som er forbundet til spændingen 220V. Hvor lang tid tager det at opvarme fra 10°C til 50°C -
Q-værdi
Forumindlæghej,,,,,,,,,,,,,,,,,, Hvordan finder man Q-værdi ved fission...... I vores fysik bog står der, at Q= -?m * 931,5 MeV/u men hvorfor ganges med 931,5 MeV/u E=m*c^2 hvorfor skal man ikke gange med c^2. -
DET HASTER HJÆÆÆLP!!!!!!!!!!
ForumindlægBeregn den årlige rente (1 dec.) når den månedlige rente er: a) 0,5 b) 1,8 c) 2,5 Beregn den årlige rente (2. dec) når den kvartalvise rente er: a) 2,1 b) 3,5 c) 4,8 -
Beregne K for en opløsning, ved givet en K for gasfasen
ForumindlægHvis K for denne reaktion er 91,0 ved 90 grader i gasfasen, hvad er K i opløsningen ved samme temperatur, hvis solveringsfrienergien for A, B og C er 0? A + B --> C (ligevægt) -
Faktorsering af andengradspolynomium - forstår ikke
ForumindlægHej folkens, jeg forstår ikke dette trin af faktorsering af andengradspolynomium, er der nogen som evt kunne forklare mig det? x1=(-b+√d)/2a x2=(-b-√d)/2a x1+x2 = -b/c x1*x2=c/a -
Geometri
ForumindlægNogen der kan give et hutigt svar + udregning på dette: I en trekant ABC er vinkel C ret. Endvidere er siden b = 3 og vinkelhalveringslinjen vA = 4. HVordan finder jeg så ud af hvor stor vinkel A er? OG hvordan finder jeg længden c? -
Vektorregning
ForumindlægJeg har fået denne opgave, og der er skrevet om den før herinde i 2021, men forstår ikke hvorfor intervalet i opgave c, er sat til [2,18]? Hvorfor er det 18, når det er fra A til C? https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=2000204 -
Differentialligniner - bestem løsning når ligningen går gennem punktet (0;8)
ForumindlægHej SP. Min største svaghed er differentialligninger. Jeg har derfor brug for hjælp til opgave b og c. Jeg har løst opgave a, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af b og c. Er der en venlig sjæl, som kan hjælpe mig? -
bil kører ind i blomsterkumme
ForumindlægJeg søger hjælp til følgende opgave: For at forhindre rambumtyveri har en købmand opsat en stor blomsterkumme foran sin butik. Massen af kummen er m=1200kg. Kummen står på jorden og mellem kumme og underlag er my-s=my-k=1.1 (statisk og kinetisk friktionskoefficient). En tyv kører en bil med masse... -
Finde vinkler ud fra koordinater
ForumindlægHvordan finder jeg vinklerne i en trkant ud fra Koordinaterne, som er : A: (-3.-2) B: (-3.-7) C: (-1,75.-3,25) På forhånd tak for alt hjælp :) -
resume af - the sin bin or Lucy's heart
Forumindlæghej :-) Er der nogle der har et resume af "the sin bin or lucy's heart" ? :D og en character description? :) -
En ny istid? - geografi
ForumindlægEr der nogen der har nogle interessante fremtidsperspektiver ang. global opvarmning, udfra tesen om at drivhuseffekten nedsætter eller stopper effekten af Grønlandspumpen/dybhavspumpen? Kan opvarmningen og nedsmeltningen på polerne forsage en ny istid? -
SSO - fysik - hjælp
ForumindlægJa, så er det imorgen, jeg får udleveret problemformulering til min SSO. Jeg skal skrive om "stive legemers bevægelse" og har stortset styr på teorien. Men jeg er lidt i tvivl omkring opbygningen af sådan en opgave. Jeg har fået lov af min lærer, at se på nogle tidligere opgaver, og str... -
Notater
ForumindlægHey...Så nærmer eksamen sig jo de fleste 3.g'ere også dem som har haft mindre travlt i løb af de 3 år...men jeg kan simpelthen ikke finde mine notater omkring vikingetiden, slaveriet i romerriget, kina's historie og nazismen i tyskland og så nogle enkelte områder indenfor danmarkshistorie... -
matematik eksamen!!
ForumindlægHey Folkens!!Jeg skal snart op i matematik eksamen.. mundtlig.. Jeg synes ik jeg er dum til matematik, men synes heller ikk at jeg klog til det. Har i nogle gode råd om hvordan man kan nå op til en herlig tal(karakter) vil så gerne bestå.. nogle ideer?? -
Oversættelse
ForumindlægHey håber der en, som vil oversætte den tekst til engelsk. På forhånd mange tak. En Matsu Mikado er det naturlige valg, hvis man har haft flere forskellige biler og nu vil prøve noget ud over det sædvanlige. Matsu Mikadoen er måske nok ikke helt billig. På den anden side ved både De og vi, at man...
