Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17361 til 17380 af 23489
-
Bevis for sinus og cosinus
ForumindlægHej hej.Til min eksamen, vil jeg bevise sinus og cosinus ved brug af enhedscirklen, og specielt vinklerne 30 grader og 60 grader.Mit spørgsmål er så angående, måden min lærer eksempelvis har bevist vinkel på 30 grader i enhedscirklen.I stedet for blot at holde den retvinklede trekant i 1. kvadran... -
Hjælp til matematik indskrivning på computer
ForumindlægJeg tænkte på om nogle af jer eventuelt kender et program til at tegne grafer og skrive matematiske tegn, da jeg snart skal i gang med SSO. Ved i om Microsoft Word kan sådan noget? Hvis det kan hvordan gør man så?Jeg søger et program der kan skrive alle matematiske tegn, så det ser nydeligt ud. M... -
Billedanalyse turner
ForumindlægHey Jeg sidder og skal analysere JMW Turners 'Odysseus'( http://www.1st-art-gallery.com/artists/Joseph%20Mallord%20William%20Turner/index_turner.html ). Mit problem er, at jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal gribe det an! Jeg har brug for en god informationskilde hvor jeg kan finde n... -
Vektor
ForumindlægHej.. Har lige et problem.. Jeg kender længden af de to vektorere: |F1|=50N |F2|=80N Opgaven lyder så på at jeg bestemme den resulterende vektor: R = F1+F2.. Men det er jo lige det. Har jeg jo ingen kordinater og hvordan regner jeg dem når jeg har kun har længderne? -
Good bye, Lenin! ??
ForumindlægHeeey allesammen ! Ville lige hører om der er nogen der har skrevet noter til bogen "Good bye, Lenin!", altså til de forskellige scener. Jeg synes bogen er lidt svært at forstå, derfor bliver det så svært for mig at lave spørgsmål som vi får for som lektier til de forskellige scener. Så... -
ekspansiv finanspol, multiplikator, keynesianere og klassikere
ForumindlægJeg har nogenlunde forstået det med multiplikatoreffekt og accelerator, altså acceleratoren kommer til på baggrund af en multiplikatoreffekt, men hvordan sættes multiplikatoren i gang under lavkonjunktur?? for ja, muliplikatoren sættes jo i gang via et stigende forbrug, men hvordan det, når vi ... -
Dansk opgave
ForumindlægHej allesammen! hmm.. jeg skal snart vælge en bog til den "stor danskopgave" i 1.g.. jeg ville hører om der er nogen der har en god bog de vil anbefalde?? -
Hubble-parametren
Forumindlæghåber nogen kan hjælæpe mig med denne opgave: I det virkelige univers er ekspansionen ikke helt ensartet. Udover at den enkelte galakse deltager i den kollektive Hubble-ekspansion, har den også en såkaldt egenbevægelse, som hovedsaglig skyldes gravitationskræfter fra nabogalakserne. E typisk værd... -
Hvorfor?
ForumindlægHvordan kan det være, at man ikke kan forstå noget, når det er muligt at forstå? Hvis I synes jeg er skør, er det jer, der ikke forstår mit spørgsmål. -
Hvad synes i om "Valentins dagen"?
ForumindlægHej!Vil hører hvad folk herinde synes om "Valentins dagen"?Er det godt el. skidt?HilsenPukPs: Håber alle har en god ferie, selvom man sneen stadig bliver ved med at dale ned! -
matematik!
ForumindlægHej!En linie l har ligning: 4x-5y+3=0bestem en ligning for den linie der går igennem (3,-4) og står vinkelret på l. min løsning:n=(a,b)=(4,-5)a(x-xo)+b(y-yo)=04(x-3)-5(y+4)=04x-12-5y-20=04x-5y-32=0Men når jeg tegner den fundene ligning på min lommeregner for jeg ikke de to ligninger til at være v... -
Efterposteringer
ForumindlægJeg har fået en opgave hvor jeg skal redegøre for, hvordan en efterpostering af konto 5100 afskrivninger på biler på 275 kr. vil påvirke en resultatopgørelse. Jeg er ikke sikker men jeg mener at åretsreslutat vil blive 275 kr mindre ellers er jeg helt blank... knuz Rikke -
4.5 Røde opgave bog
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med a)?Opgaven lyder:50,0 mL 0,00820 M MgCl2-opløsning blandes med 50,0 mL NaOH-opløsning ved 25 grader. Herved udfældes der magnesiumhydroxid. Når bundfaldet har lagt sig, bestemmes den aktuelle koncentration af Mg2+ i opløsningen til at være 0,00178 M.a)beregn de... -
Eksamens skræk...
ForumindlægSom mange andre lider jeg af eksamens skræk, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at komme af med det! Er der nogle der kender metoder til at bearbejde det??? /V -
2 trælse opgaver x(
Forumindlæg1) Der skal fremstilles et vindue af form som et rektangel med en halvcirkel ovenpå. Omkredsen skal være 4 m. Angiv det størst mulige areal for et sådant vindue. :/ 2) Antallet af elever m,der på en skole rammes af mæslinger, er givet ved forskriften: m(t) = 200/(1+e^(5,3 - t)) hvor t er antal af... -
Skatten rundt omkring i Verden
ForumindlægHvad er (top)skatten i USA? Altså i f.eks. NYC og Washington DC?Jeg læste at nogle dygtige færdiguddannede (kandidater, ikke bachelorer) i USA tjente omkring 125.000 $.Hvad er skatten?Og hvordan er skatten i USA sml. med diverse lande i Europa og evt. et land som Hong kOng (Kina)?----Det drejer s... -
Potensfunktion og eksponentielfunktion i logaritemepapir
ForumindlægEn potensfunktion vil danne en ret linje i et dobbeltlogaritmisk koordinatsystem, mens en eksponentialfunktion vil danne en ret linje i et enkeltlogaritmisk (semilogaritmisk) koordinatsystem. Hej jeg er igang med at læse op til matematik eksamen, men jeg stødte lige på et problem jeg ikke fors... -
Vektorregning
ForumindlægHej, jeg har fået lidt en tricky opgave: I et koordinatsystem er der for hver t givet to vektorer: a = (1+t, 2 - t) og b = (t, 4 – t) Bestem de værdier af t for hvilke a og b udspænder et parallelogram med areal 5: jeg er ik sikker på det her er fremgangsmåden, men i så fald er jeg... -
Fotosyntese/respiration niv. C
ForumindlægHejJeg er rimelig meget på bar bund mht. til teorierne for det forsøg jeg skal skrive rapport om så ville sætte pris på lidt hjælp:-)1. Hvordan kan vandplanters optagelse/afgivelse af CO2 påvises ved hjælp af ph-indikator?2. Er det planten der sørger for farveskift i lys/mørke?3. Optager vandplan... -
rumfang af omdrejningslegeme
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med spørsmål 3. Både med f(x)=√r2- x2 dx og til at vise rumfanget af en torus formel. Mange tak for hjælpen
