Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 17481 til 17500 af 76732
-
hjælp til opgave om niveaukurver!!!
ForumindlægHej jeg har siddet og bøvlet med denne opgave.. Jeg skal vise at, x^2-4x+y^2+6y-13 = er en niveau kurve til funktionen: F(x,y) = 3sqr(x^2-4x+y^2+6y+14-3x^2+12x-3y^2-18y+40) Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, håber nogle kan hjælpe På forhånd tak -
Matematik hjælp
ForumindlægJeg har problemer med at løse denne her opgave Håber der er nogle som kan hjælpe mig En eksponentielt voksende funktion f har fordoblingskonstanten 3. Det oplyses desuden, at f (0) = 5. Jeg skal udfylde et skema: x 0 3 6 f(x) 5 ? ? -
Mat A - Integral. 2 små opgaver.
ForumindlægF(x)=0,25x^2+3x+k har tangenten y=-2 Hvordan kan k beregnes? f=integraltegnet f(2x+3)dx+2 Jeg kan godt beregne f(2x+3)dx, men hvilken forskel gør det at der står dx+2? PÅ forhånd mange tak! -
Please hjælp
ForumindlægHej alle sammen!! jeg har brug for hjælp! Jeg skal lave en bevis for andengradspolynomium det hedder: F(x)= x2+bx+c Sætning:I et simpel andengradspolynomium gælder, at rødderens sum er lig med koefficienten til x med modsat fortegn, og røddernes produkt er lig med konstantleddet. -
Separation af de variable
ForumindlægEr der nolge der kan fortælle mig tricket i denne omskrivning i beviset for separation af de variable ((Gof)(x)-H(x))´=k hvilket giver G(f(x))-H(x)=k ......... Jeg kan kun se at man kan få dette ved at tage integralet til (Gof)´(x) og til H´(x). Men det passer jo ikke med at det er different... -
hvor mange procent stiger funktionen?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjlæp til min matematik aflevering. jeg har vedhæftet opgaven. Jeg har lavet den første opgave: 1.) Grafen for en eksponentiel funktion går gennem punkterne (2,349) og (20,3211). Dvs. regne forskriften er f(x)=1,5129·1,0008x 2.) Men hvor mange procent stiger... -
Uniform konvergens af Fourierrække
ForumindlægJeg kigger på funktionen f(x)=x defineret på intervallet [-Pi,Pi). Den er jo kontinuert på dette interval, men ikke kontinuert på 2Pi-udvidelsen. Fourierrækken for f kan derfor ikke konvergere uniformt mod f på hele R, men gør den det så lokalt på intervallet [-Pi,Pi)? Det kan jeg ikke helt finde... -
har brug til hjælp til noget matematik!
Forumindlæghej opgaven lyder en únavngivet matematiklærer har drukket øl og hans promille er blivet målt til 1,6 det antes at hans promille efter indtagelsen dalder med 0,12 pr time. opgaven er så- opstil et udtryk for f(x) der beskriver lærernes promille som funktion af x antal timer efter pr... -
Vigtigt!!
ForumindlægHej folkens, er der nogen derude som er søde og hjælpe mig hurtigt med denne opgave. På figuren ses graferne for tre funktioner af typen f(x)=0,5*a^x, hvor a>1 Hvilken af de tre funktioner har den største fordoblingskonstant? begrund dit svar P.s Jeg har vedhæftet en fil med en teg... -
Integralregning
ForumindlægHej...Hjælp tak!f(x) = ln(x) og g(x) = ln(2/x)Graferne for f og g afgrænser sammen med linjen med ligning x = 3 et område i første og fjerde kvadrant. Beregn arealet af dette område ved hjælp af stamfunktioner!Fatter ikke en disse!/Casper -
rumfang
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende opgave: Gør ved arealbetragtning rede for, at for f(x)=x, x større eller lig med o er areal funktionen A(x)=½x^2 Jeg ved slet ikke hvad jeg skal starte med eller noget.. :( -
At tegne en niveaukurve
ForumindlægHej I en opgave får jeg at vide, at jeg skal "Tegne niveaukurven N(60000)". Betyder det, at jeg skal tegne ellipsen af formen f(x,y), som jeg har opgivet bare med t=60000 og ikke tegne andet? Mvh. Maria -
Eksponentiel funktion, bekræftelse
ForumindlægHvis f(x) er fangsten af ål i år nul, 4000 er fanget ton ål i år nul, og funktionen aftager med 5,2% pr. år efter år nul: Ville svaret på "hvor mange procent aftager fangsten af ål i en 5-årsperiode?" være: ca. 23,43% ? -
hvordan skrives et udtryk bedst?
Forumindlæger lidt i tvivl om hvordan et udtryk, der regnes på skal skrives? f.eks: f(x) = udtryk 1 = udtryk 2 = udtryk 3 = den endelige udtryk eller f(x) = udtryk 1 f(x) = udtryk 2 f(x) = udtryk 3 f(x) = den endelig udtryk nogle der kan hjælpe med det? -
Matematik hjælp, opgaver fra Trip Matematik grundbog
ForumindlægJeg sidder med min matematik aflevering, og der er en række opgaver jeg slet ikke forstår. De kommer allesammen fra Trips Matematik grundbog. Den første opgave (216) lyder sådan her: "En andengradsligning kaldes reduceret hvis A=1, altså hvis ligningen er af formen x^2 + Bx + C = 0 A... -
Stamfunktion
ForumindlægUndersøg, om funktionen g(x)=4+2x+x^5 er en stamfunktion til funktionen f(x)=3+5x^4. ? g(x)=4+2x+x^5 G(x)= 4x+x^2+ 1/6 x^6 Og hvad så? -
hjælp T2
ForumindlægHvordan kan jeg finde T2 til f(x)=3,8*exln5 -
ligning
ForumindlægHvordan løser man denne ligning:f(x)=g(x) -
Hjælp
Forumindlægjeg skal finde nulpunktet for dette: f(x) =3x4 - 8x3 + 6x2 -
hjælp 2 korte opgaver
ForumindlægI den ligebenede trekant ABC er siderne AB og BC lige lange. Nogle af målene for trekant ABC er angivet på figuren. ?? Bestem højden hb fra B . http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proeve...
