Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17521 til 17540 af 70316
-
Rette små sætninger(Sammensatte verber) :)
ForumindlægHey, jeg har nogle sætninger om sammensatte verber, nogle som lige kan rette dem hurtigt? :) 1. Jeg opgiver (aufgeben) forsøget. Ich gebe den Versuch auf. 2. Jeg afsender (abschicken) brevet i dag. Ich schicke das Brief Heute ab. 3. Toget kører ind (einfahren) på spor 10. Der Zug fährt in auf G... -
Klage over eksamen?
ForumindlægHej Jeg er en pige på 20 år der i dag har været oppe til eksamen, samfundsfag B. Jeg går på HF på VUC. Jeg har haft en lærer der ikke bryder sig om mig og mine 3 veninder.. Pointen er at jeg var til eksamen i dag og fik 00. Jeg kunne mit pensum og lavede en fejl hvor jeg kom til at bytte o... -
Jura i England
ForumindlægJeg går og har læst mine øjne ud i studie- og jobbeskrivelser i den seneste tid og synes virkeligt godt om england og det jura studie man kan læse derover, og ville høre om der er nogen der ved hvad kravene er for danske studerende der vil ansøge til det engelske tilsvarende til "Jura studi... -
Eksamen idag
ForumindlægDet var så den skriftlige eksamen. Hvordan gik det med jeres fysikeksamen. Jeg synes sættet var ganske let (det skal lige sige at jeg er på standardforsøg). -
VM og DM
ForumindlægNogen derude der kan hjælpe mig med følgende opgaver? for jeg er nemlig meget lost hvad angår VM og DM.evt en god hint eller lignende...opgave:Om en lineær funktion f med definitionsmængde [-7;10] oplyses, at f(2)=1 og f(8)= -2Bestem en regneforskrift for f.Bestem en værdimængde for f.så løs lign... -
Beregn væksthastigheden(opg 534 Mat AB2)
Forumindlægen fabrikant oprettede sin virksomhed, der fremstiller elektriske generatorer, d. 1.1.2004. Det første år var der intet salg, da virksomheden koncentrerede sig om forskning og udvikling. Efter det første år kunne salget y, i millioner kr., beskrives ved ligningen: y=½x*ln x hvor x er ant... -
hjælp til en opgave...
Forumindlægjeg har en tabel x: 6.3 7.2 8.5 9.4 y: 51 56 65 71 hvor x er vindhastighed (m/s) og y (dB) 1. bestem regneforskrift og vis forskriften er lineær. f(x)=6.5*x+9.6 2. den støj der svarer til vindhastighed der giver en støj på 8 (m/s) dB kaldes referenceværdi... -
Lineær funktion.
ForumindlægHejsa. Opgaver lyder således: I en model for udgifterne til ressourcesvage grupper er de årlige udgifter givet ved ligningen y = 273x+8245, hvor y er de årlige udgifter (målt i mio. kr.), og x er antal år efter 1987. a) Benyt modellen til at bestemme de årlige udgifter til ressourcesvage gr... -
Ligning
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål til en lining: Tre søskende er tilsammen 31 år. Jacob er dobbelt så gammel som Lene. Ane er 10 år. Jacob er ____________ år Lenes alder betegnes med X Opstil en ligning til bestemmelse af Lenes alder. Jeg har fundet Jacobs alder som er 14 år, men det er selv ligningen ... -
Svær kemi
ForumindlægVed fuldstændig forbrænding af PVC dannes CO2, H20 og HCl1. Skriv reaktionsskema for forbrænding, idet formlen for PVC skrives C2H3Cl (empirisk formel) 2. Beregn massen af HCl, som dannes ved forbrænding af 1 kg PVC3. Danmarks areal er 43000 km2, og der falder årligt 700mm regn. Af disse tal får ... -
andengradsligning
Forumindlægjeg har brug for hjælp til en andengradsligning.. Det drejer sig om, at jeg skal have fundet x (x,y) i et skæringspunkt mellem en cirkel og en linje. Efter at jeg har indsat linjens ligning som y-værdi i cirklens ligning, ser det således ud: (x-1)2 + ((3x-7)-6)2 = 10 ... hvor jeg altså selvfølgel... -
Rumgeometri
Forumindlægm : (x,y,z) = (-1 ,2 ,3) + s ( -2 ,4, 1) B( -10 ,6, 11) På linjen m ligger punktet P, således at PB er vinkelret på m. beregn koordinatsættet til P. Nogen der kan hjælpe? er helt på bar bund. Jeg har overvejet at anvende at skalarproduktet er lig 0, men lidt svært uden P. -
Arealberegning
ForumindlægHej - jeg har arbejdet med en matematik opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Håber at der er nogle der kan hjælpe lidt :-) Opgave (15-2): Et terræn skal over en stræknin på 10 km planeres, således at det bliver vandret. Tærrentet har i dag en "profil-linje", de... -
Beregning af kinetisk energi for partikel
ForumindlægA) Beregn den kinetiske energi af en alpha-partikel med farten 1,5 * 10^7 m/s. Angiv energien både i J og MeV. Jeg tror formlen er E_kin = m * ½ * v^2 men skal man så bare finde massen af en alpha-partikel på nettet eller hvordan? B) Beregn dernæst farten af en Beta-partikel med en kine... -
Omregnign
ForumindlægNogen som lige vil kigge på disse opgaver og fortælle mig , om de er korrekte? På forhånd tak ! :D 1) til gram a 125mg /1000 = 0.125 g b 15kg * 1000 = 15000 g c 0.5mg /1000 = 5^-4 (må man skrive sådan?) ---------------------------------------------- 2) til cm a 65mm / 10 = 6½ cm b 0.245mm / 10 ... -
punkt og planer i rummet
Forumindlæghej, jeg har svært ved at få rigtigt facit i følgende opgave. alpha: 2x-2y+z=10 P(5,1,20), Q er den vinkelrette projiktion af P på alpha. koordinatsættet til Q skal beregnes.. JEg er gået lidt død i dette.. har forsøgt at benytte mig af afstandsformlen samt at benytte at PQ-vektoren bør være lig... -
2 opgaver i sast 1
ForumindlægHej med jer, Jeg har lidt problemer med at forstå sast 1, muligvis fordi jeg aldrig i gymnasiet har haft sandsynlighedsregning. Men nu vil jeg i gang med at løse opgaverne i min bog, én efter én, det tror jeg er den eneste metode for mig at lære det. Så her er to som jeg godt kunne bruge lidt hj... -
Trigeometri?!
ForumindlægOkay jeg har fået en aflevering for, men jeg fatter virkelig ikke denne opgave efter jeg fandt ud af at den slet ikke var så simpel som den gav sig ud for at være ved første øjekast! Opgaven lyder som følger: I er D midtpunktet af AB, og AB = 10. DE er vinkelret på AC, og desuden er AC = 1... -
Potens Funktioner %-% vækst
ForumindlægDer gælder: Fy= Fx^a Hvor: Fy: Fremskrivningsfaktoren for y Fx: Fremskrivningsfaktoren for x a: Eksponenten i potens funktionen Hvis man skal finde Fx kan ligningen omskrives til: Fx=a(rod)Fy: (man kan vist ik lave rodtegnet her) Start med at finde a og derefter finde ud af om det er Fx ell... -
Revaluering
ForumindlægHej! :) Jeg har fået en opgave for, hvor der i et spørgsmål står: Den danske krone har de senere år været stærk og særdeles stabil over for euroen. For årtier tilbage talte man imidlertid meget om devaluering af kronen. Denne snak er nærmest forstummet de senere år. Og skal Danmark en dag genn...
