Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 17521 til 17540 af 23609
-
Hurtig hjælp!
Forumindlæghej mennesker, det kunne være rart hvis i lige kunne hjælpe mig med denne: sidder fast pga. tidsmangel og stress.. hvordan kan man vise denne sætning; at 1.00 mol idealgas fylder 24.04 L ved 20 ° C og 1 atm. mange tak på forhånd! -
Hjælp! engelsk eksamen mandag - teen pregnancies
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til engelsk mundtlig på mandag. Har valgt at have om teen pregnancies, altså unge mødre, men jeg ved SLET ikke hvad jeg skal snakke om! :( Har skrevet at grunden til jeg har valgt det, er fordi at det intresser mig. Men så skal vi jo også trække et spørgsmål, og fortæll... -
Newtons afkølingslov - differentialligning
ForumindlægI forbindelse med Newtons afkølingslov bruger vi differentialligningen du/dt=-k(u(t)-u0). Der er tale om en lineær differentialligning dy/dx +h(x)*y=g(x). Ved at regne lidt, får vi, at du/dt+k*u(t) = k*u0, hvilket passer med formen for lineær differentialligning. Når vi skal finde en løsning, ska... -
HF uden 2. fremmed sprog
ForumindlægJeg skal igang med en fuld HF her til August, og det under mig lidt at jeg ikke skal have 2. fremmed sprog. Jeg troede at det var et krav hvis man vil søge ind på en vidergåendeuddannelse? Men det er måske bar mig der har misforstået det? -
Finde værdi af storakse og lilleakse for planet
ForumindlægHej Studieportalen og hvem der nu ellers kigger med. Jeg skal til at beregne akserne for Venus. Problem is, hvordan finder jeg a og b? Jeg har fundet nogle data for Venus. Middelafstand fra solen 0,723 AE/ 108,2 * 10^6 km Siderisk omløbstid 0,615 år Synodisk omløbstid 584 dage Banens exce... -
Impuls udregning for at finde en fart
ForumindlægHej. jeg har brug for Hjælp til impuls regning til udregning af en hoppe fart, ved tidspunktet hvor personen forlader kraftmåleren. Jeg starter med at vise samt udregne spørgsmålene inden dette, hvis jeg nu har lavet en dum fejl a) Bestem forsøgspersons masse. Vi ved at person presser 0,75kN til... -
F=dp/dt, hvorfor kan kraften alligevel beskrives som F=p/t?
ForumindlægOpgaven lyder: "En golfkugle med masse m rammes af en golfkølle, hvorved kuglen opnår farten v. Golfkøllen er i kontakt med golfkuglen i tidsrummet T. Den gennemsnitlige kraft fra golkfkøllen på golkfkuglen henover tiden T er" Svaret er: (m*v)/T. Hvorfor er det ikke ændringen dvs. delt... -
STX
ForumindlægHej Jeg er i gang med optagelse.dk og minuddannelse. Jeg har valgt STX i Rødovre som den første priortet og STX Hvidovre som anden. Jeg er lidt i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge. Der er to studieretninger som jeg sidder imellem. Den første er at man har tysk fortsættersprog A, Enge... -
HJÆLP AKUT FRISTEN ER TIL IMORGEN AFTEN PLEASE
ForumindlægGenopfriskning af Varme og opsamling p°a lineær bevægelse Hej jeg ville meget gerne have svar på alle de her samt formler inkl. tak! Genopfriskning af Varme og opsamling p°a lineær bevægelse 1. Kaffemaskine En kaffemaskine er p°atrykt en effekt p°a 2100 W. Hvor meget forbruger mask... -
mekanisk energi
ForumindlægNår man har formlen Epot = -A tyngde Og man udregner A A = delta s * F tyngde vil F tyngde, så blive negativ, som gør at hele -A tyngde er negativ, Og desuden skal delta s være vandret flytning, kan det ikke være en bold, som man kaster ned tak på forhånd -
Hjælp til spørgsmål i mundtlig matematik.
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, hvilket er min store skræk. Jeg er ualmindelig dårlig til faget, så jeg vil blive virkelig glad, hvis jeg bare kan bestå. Jeg har utrolig svært ved matematik, og kan næsten ingenting, hvilket går mig meget på. Hvis du har tid og overskud ti... -
Jeg skal s'' være læge!
ForumindlægDet er for tit, at jeg på SP støder på unge 2. og 3. generationsindvandre, der kun ønsker stillinger som læge eller advokat. Er det ønsker de henter hjemmefra, som i familien anses som prestige? Der findes masser af stillinger indenfor fysik, kemi og matematik med minimumsløn på 50 k mdr. Jeg har... -
Elektrisk spænding og spændingsfald/forskel
ForumindlægJeg har om emnet elektrisk spænding på wikipedia læst, at "Elektrisk spænding er et udtryk for den energi som en strømkilde leverer pr. enhed ladning den flytter (se elektrisk strøm). Hvis man sammenligner elektricitet i ledninger med vand i vandrør, svarer den elektriske spænding pop... -
Gymnasievalg STX/HTX
ForumindlægHej alle Jeg går i 9.klasse i folkeskolen og synes at jeg klarer mig godt i de naturvidenskabelige fag, får næsten kun 12 taller. Mit gennemsnit ligger på 9,7. Min ven vil helt sikkert på HTX som den eneste i min klasse og jeg overvejer det også. Jeg har tænkt på at vælge Engelsk A, Mat A o... -
Dæmpede svigning
ForumindlægHej. Jeg er igang med min srp, der handler om svigninger. I henhold til det har jeg lavet et forsøg, hookes lov, om udæmpede svingninger. Nu er jeg nået til der, hvor jeg fortælle at matematikken ikke tager hensyn til den virkelige verden, men kun den ideele. jeg vil derfor godt nævne dæmpede svi... -
Hvilke højniveau fag?
ForumindlægVed udgangen af januar skal vi have valgt hvilket fag vi vil have i 2.g samt hvilke fag vi godt kunne tænke os at have i 3.g. Som det ser ud nu overvejer jeg flg. to sammensætninger:Engelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gSamfundsfag (A) - 2.g/3.gellerEngelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gKemi/Biologi ... -
HVIS JEG VAR UNDERVISNINGSMINISER VILLE ALT VÆRE ANDERLEDEST FOR DEM DER VED HVAD DE VIL
ForumindlægHvis jeg var undervisningsminister, ville jeg sørge for at dem, der ved, hvad de vil med deres liv uddannelses -og jobmæssigt, skulle have mulighed for efter endt folkeskole at sætte deres egen undervisning sammen. Det skulle være sådan, at for den der f.eks gerne ville være lære og undervise i..... -
en lillllllllllleeee opgaveeeeee...haster rigtig meget...
ForumindlægEn bil accelerer fra hvile til farten 72 km/s på 8,0 s med konstant acceleration.a) beregn accelerationen.a= v/t = 72/8,0 = 9 km.b) beregn, hvor langt bilen kører, mens den accelererer.72*8,0 = 576 km.c) bilen kører med en konstant hastighed på 72 km/h i 25 s. Herefter opdager føreren en forhindr... -
Hvad skal i læse efter sommerferien??
ForumindlægHejEr nysgerrig efter at vide hvad i skal læse efter sommerferien.. Altså dem der går i 3.g nu og dem der har søgt pr. d 15 marts... -
bærbarordning
ForumindlægPå svendborg hhx er der en bærbarordning, hvor alle får mulighed for at købe en bærbar. Mit spørgsmål er sådan set bare, om i skriver notater på jeres computer, eller om i skriver jeres notater i hånden (fysisk)...?? hvad er bedst.
