Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 17641 til 17660 af 27490
-
EKG-spørgsmål...????
ForumindlægHej allesammen,Jeg har lige nogle enkelte spørgsmål omkring EKG målinger, som jeg håber at få opklaret:- Hvilken egenskab ved hjertemusklen skal ændres for at EKG’et kan registrere et problem? En forklaring ønskes. - Hvorfor kan et EKG ikke bruges til at diagnosticere alle sygdomme og defekter i ... -
Primær og sekundærlitt. Dansk 1 års opgave
ForumindlægHej hvad er Primær og sekundærlitteratur?. -
Dk 80'er lyrik
ForumindlægJeg skal til mdt. dansk eksamen i morgen(3g) og mangler noget generelt om 80'er lyrik (især hvilke karakteriske træk der er for 80'er lyrik)-nogen der kan fortælle noget om det eller ved hvor der står noget?på forhånd tak c",) -
Kong lindorm
ForumindlægHEJ!!!Er der nogen som har haft om KONG LINDORM?? -
*** I NEEED HEEELP***
ForumindlægHej Nogle der lige gider at hjælpe mig?? Please.. jeg vil bare have et klart svar på disse spørgsmål, so jeg er ret i tvivl i…1. Hvad var grunden til at Danmark blev besat ?2. Hvad er Rigsdagsvalgene for noget?3. Støttede Danmark Tyskland under besættelsen?? For at undgå mere ødelæggelse?4... -
Cubakrisen - de to breve
ForumindlægHej hej alleVi arbejder i øjeblikket med Cubakrisen i historie. Jeg tænkte på, om der var nogen, som har kendskab til situationen med de to breve fra Khrushchev til Kennedy? Til at opfriske hukommelsen lidt, kan jeg sige, at det handler om, at Khrushchev først sender et mådenholdent brev til kenn... -
srp (acetylsalisylsyre) - kondensation
ForumindlægHejsa .. jeg i gang med srp og er gået i stå med følgende.. jeg skal redegøre for syntesen af acetylsalisylsyre ... og jeg har vakgt at bruge : SA + ethanssyre <--> ASA + vand der sker her en esterdannelse med ethansyre.. dette sker vha af en kondensation, hvorved der så dannes en esterbi... -
Krumning og indretningen af et sneglehus
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med den sidste del af det i dokumentet beskrevne? -
Hjælp til rettlse! :D
ForumindlægHej. jeg har lavet en boganmeldelse. Er der lige en som vil bruge noget tid til at rette den. :D - På forhånd tak -
Universaldoner
ForumindlægHej alle Jeg læser i øjeblikket om universaldonorer og universalmodtagere, og der er noget jeg ikke helt forstår: Hvorfor anvender man kun i nødstilfælde universaldonor blod (0, Rh-) til de andre blodtyper (altså 0 til A, B eller AB)? Håber der er nogen, der kan hjælpe! Mvh. Charlotte -
En anderledes mat aflevering
ForumindlægSom matematik aflevering har jeg fået en opgave hvor jeg skal forklare begreberne, sekant, tangent, differenskvotient og differentialkvotient. Det skal fylde en a4 side og der skal være figurere der viser det.Først og fremmest er jeg ikke 100% godt inde i det, men hvordan skal dette gribes an?Alt... -
kemi opg 3.3
ForumindlægEn vandig opløsning af HF kaldes flussyre.I en sådan opløsning hersker ligevægten:HF(aq) + H20(l) -> F-(aq) + H3O(aq) a) opskriv udtrykket for ligevægtskonstanten Kc.Ved 25 grader bestemmes føægende ligevægtskoncentrationer i en flussyre:[HF]= 0,114 M[F-]= 0,0063 M8H3O] = 0,006... -
Differentiabel funktion, hjælp mangles
ForumindlægHej alle. :) Jeg håber der er en som kan hjælpe med den vedhæftede opgave. Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gribe den an :) -
Areal med stamfuktioner
ForumindlægHej jeg har fået stillet opgaven som linket og har brug for hjælp til opg b og c. Alt hjælp kan bruges men, forklar gerne grundigt hvad du gør :-) Alle opgaverne skal laves i uden hjælpemidler. -
SRP OPGAVE
ForumindlægDet er En srp-opgave HTX.. Jeg har forsøgt at besvare spm 1, men er tvivl om - "at redegøre" besvares på den måde jeg har gjort. er der nogen som har mulighed for at give mig en feedback. FILEN ER VEDHÆFTET =) -
fortynding af en ligevægtsblanding
ForumindlægHej håber der er nogen der kan hjælpe med dette: Indgreb i ligevægtssystemer.... det indgreb jeg lavede var at fortynde ligevægten. Det jeg fandt ud af var at farveintensiteten bliver svagere og dermed bliver koncentrationen af stofferne også mindre... MIT SPØRGSMÅL: Hvordan ændre reaktionbrøkens... -
Valget 2005
ForumindlægHej!Valget er nu efterhånden fuldstændig afgjort. Det parlamentariske flertal ligger fast. Nogle er glade, andre er triste! Studieportalen har endnu en gang været en portal for politiske debatter i en heftig valgkamp.Valgkampen er forbi, jeg er træt, og jeg har personligt opnået det, jeg ønskede.... -
Maple "RootOf"
ForumindlægHvordan får jeg maple til at give mig en løsning jeg kan bruge til noget? Det er spørgsmål c jeg er kørt fast i. Jeg har fået afvide at jeg kan bruge en funktion der hedder fsolve der kan give et decimaltal men kan ikke finde ud af hvordan man skal bruge den. Nogen der kan hjælpe? På forhånd t... -
Kontinuitet og differentiabilitet
ForumindlægHar fået følgende spørgsmål:1) Definér kontinuitet i x0 og forklar den geometriske betydning af definitionen. 2) Definér differentiabilitet i x0 og forklar den geometriske betydning af definitionen.3) Fortæl om tangenten i punktet (x0,f(x0)) og udled dens ligning.4) Fortæl om det approksimerende ... -
Hvis du kunne rejse tilbage i tiden...
Forumindlæg...hvad ville du så gøre?Ville du give håndmadder til Hitler, give Clinton nogle tips eller måske tjekke om Jesus nu også var så tuff?Grunden til at jeg spørger om dette, er at jeg skal skrive en tale om emnet, og siden der er så mange kloge hoveder herinde, så kunne man måske få lidt inspiration...
