Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 17641 til 17660 af 63056
-
Er det smart med 5 A fag?
ForumindlægHej folks. Der går nogen tid igen, før at jeg skal tage stilling til det her, men det handler omkring, hvor vidt det er smart at tage 5 fag på A niveau. Jeg er ret sikker på, at jeg skal på katedralskolen Viborg. Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig linje, hvor jeg får fysik A, kemi A... -
Funktion
ForumindlægHallooo!Jeg har fået stillet opgaven: For en lineær funktion f gælder at f(7)=9 og f(10)=7. Bestem regneforskrift for f.Det har jeg fået til: f(x)= -1,5 + 20Passer det?Opgaven forsætter:Løs liogningen f(x) = -5Det har jeg fået til: 16,666667Passer det?På forhånd tak! -
Skæringslinje mellem en parameterfremstilling for en plan & en ligning
ForumindlægHej. Er der nogen der ved, hvordan man kan finde en skæringspunkt mellem en plans parameterfremstilling og en given ligning? Såsom Plan: (x,y,z)=(1;2;3)+t*(4;5;6)+s*(7;8;9) Ligning: y-10z+11=0 -
spansk oversætning!
ForumindlægEn dygtig spansk elev derude et sted? der vil bruge 2 min, på at udfolde sig? Jeg sidder med 6 sætninger der skal oversættes til spansk og afleveres imorgen. Hjælp..! 8 – Er de også fra Madrid 9 – Nej, vi er ikke fra Madrid. Vi er fra Toledo. 10 – Jeg taler dansk og tysk. 12 – Hvor er du fra? 1... -
kan bare ikke finde ud af det :´9;(
Forumindlægi den retviklede trekantABC er D fodpunket på AB af højden fra den rette vinkel C. Desuden oplyses, at AC=15, AD=9 og BC=20. Tegn trekanten og beregn længden af højden CD samt trekantens areal. hvordan regner jeg det ud? på forhånd tak ;) -
Vigtigt hjælp til fuktioner
ForumindlægHeej skal bruge lidt hjælp til min aflevering hvad gør jeg her ? Linjen M er givet ved ligningen y=2x-3 bestem tallet x0, således at linjen n, der går igennem punkterne A(3,4) og B(x0 -9) er parralel med m. -
Ligefrem proportional - ?
ForumindlægJeg har siddet og fumlet med denne opgave i lang tid, nogle der kan hjælpe mig til at komme igang? størrelserne x of y er ligefrem proportionale. Udfyld tabellen (Vis udregningerne). x 2 3 4 10 y 9 VH. Palle -
Matematik - hjælp!
ForumindlægNogle der kunne kigge på følgende opgave ? på forhånd tak. Pernille og kæresten Jens beslutter en aften at mødes så hurtigt som muligt. De bor 7 km. fra hinanden. Pernille cyckler 21 km/h, Jens løber 9 km/h. Hvor lang tid går der inden de mødes? Hvor langt har Jens hjem fra mødestedet? -
2. gradsligning
ForumindlægHej. Er der en der kan give mig SERIØS og PAPUDSKÅRET hjælp til en 2. gradligning. Har et par for, men når jeg kan den første, burde de andre kører som smurt. Den første hedder 2x^2-7x+9=0 Er der en der kan SKÆRE hele processen ud i pap for mig, så jeg endelig kan få det lært 100%? -
Hjælp til opgave! haster..
ForumindlægHej alle :) har fået en lidt dum opgave i min aflevering, som jeg simpelthen ikke kan løse. Opgaven lyder: Betragt produktet af brøkerne: 3/2 gange 4/3 gange 5/4 ...a/b = 9 Hvad er summen af a og b? Håber virkelig, at der sidder nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig. Hilsen den forvirrede -
HJÆLP! Procent
ForumindlægHejsa, har brug for hjælp til procent. Af en tipsgevinst på 18500 kr. skal skattevæsenet have 15%. Hvor meget får tipperen udbetalt? Bagefter køber han en cykel til 2850 kr. Resten sættes i banken til 9% pr. år. Hvor meget kan tipperen ialt hæve i banken efter et år? Mange tak på forhånd :) -
hjælp!!
Forumindlæghej har en svært ved at løse denne her opgave, håber i/du kan hjælpe mig Af en tipsgevinst på 18500kr. Skal skattevæsenet have 15% hvor meget får tipperen udbetalt ? For en del af pengene køber han en cykel til 2850kr. Resten sættes i banken til 9% pr. År Hvor meget kan tipperen hæve i ba... -
Bezouts identitet!
ForumindlægHej! Jeg sidder og får en slem hovedpine over følgende udregning, som jeg gerne vil foretage. Det drejer sig om, som nævnt i overskriften, bezouts identitet... Jeg skal bruge det til min SRP opgave, så det ville være super flinkt hvis én af jeg jer kunne svare. Here goes: Jeg ønkser at få føl... -
Hvilket universitet bør jeg vælge?
ForumindlægHej.Efter HTX har jeg planlagt at studere videre til partikelfysiker.Jeg er dog i tvivl om hvilket universitet jeg bør vælge. Jeg vil gerne have fat i et hvor der både er gode faciliteter (lokaler, udstyr o. lign,) og lærere, men der skal også være et godt socialt liv.Jeg overvejer selv at tage p... -
Medicinstudiet + adgangskvotient-2018
ForumindlægHej SP, Jeg bliver student til sommer, og det ser ud til mit snit bilver mellem 11,4-11,6. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme ind på medicin KU, men jeg ved ikke om jeg kan med fx 11,4? Jeg er nemlig super nervøs for at det stiger til fx 11,5? er det sket før at adgangskvotienten stiger ... -
Opklarende spørgsmål vedr. komplekse tal
ForumindlægHej, Jeg har følgende spørgsmål: 1) Et komplekst tal er defineret ved: z = x + iy. I lærebogen står der: "For z = 0 this angle θ is undefined. (Why?) For a given z ≠ 0 it is determined only up to integer multiples of 2π since cosine and sine are periodic with period 2π.&... -
blækregning ! Hjælp skal afleveres på tirsdag
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig med disse spørgsmål: - Opgave2 Hvis man tager færgen fra Nyborg til korsør er sejlturen ca, 24 km. • Hvor mange sømil er det, når 1 sømil = 1852 meter? Overfarten tog 1 time og 20 minutter med den gamle færge. • Hvor hurtigt sejlede færgen målt i km/t? Storebæ... -
Hjælp til matematik søges.
ForumindlægJeg ved ikke lige, om jeg gør det her rigtigt, googlede lidt frem og tilbage, og fandt så frem til denne side. Men here it goes! Jeg er i gang med HF, hvor jeg har udelukkende kun naturfaglige og matematiske fag det første halve år, og så skal jeg aldrig have det igen! (heldigvis) Dog e... -
Fysikopgaver
ForumindlægHej jeg skal snart til årsprøve og må forberede mig. Er der nogen som har nogle gamle eksamenssæt liggende som jeg kan træne mig med. Altså kun opgaverne, ikke udregninger. Facit kunne dog godt bruges... Tak -
Massefylde, varmefylde, indre energi
ForumindlægHej derude.. Er der nogle som kan give mig nogle gode forklaringer på, hvordan man kan fortælle om massefylde varmefylde og indre energi, da jeg skal op i prøve på fredag, og muligvis kan min lærer godt stille mig om disse 3 emner :) På forhånd tak. :)
