Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 17641 til 17660 af 149177
-
en ligning
ForumindlægLøs diff.ligningen f’(t) = -0,12 * f(t), idet f(0)=20. skal jeg bruge deSolve her: altså: desolve(t ' = -0,12 * t and y(0) = 20, x, t) ? Omskriv løsningen til formen f(x) = b * ax ?? Hvor mange procent falder f(x) med, når x vokser med 1? -
SSO om lungekræft
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SSO om lungekræft, og så kom jeg til at tænke på en del ting:1) Er der begrænsninger for, hvor meget man kan fjerne af lungerne?2) Kan man leve uden en hel lunge?3) Transplanterer man lunger til lungekræftpatienter?Spørgsmålene hører måske mere til hos netdokter, men s... -
fysik opgave
ForumindlægHvidt lys sendes gennem et gitter med 600 streger pr.mm.Spektret ses på en skærm i afstanden 2,00 m fra gitteret.Den grønne del af 1. ordens spektret befinder sig i afstanden fra 61,5cm til 74,0 cm fra lyspletten af 0.orden .Hvilken bølgelængde indeholder det grøne lys?Jeg håber at der nogen der ... -
x-værdi for diffkvote 49
ForumindlægHejsa igen... Nu har jeg så endelig fundet ud af at regne x-værdien ud for en diffkvote i 2 grads polynomium... Men hvad så med denne: f´(x) = 4x^3 + 3x^2 + 2x + 1.... Skal den løses som en ligning....eller via diskriminant og rodformel?? Har forsøgt begge....de blev forkete...måske har jeg lavet... -
betinget sandsynlighed
ForumindlægHejsa...Håber lidt der er nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver, som jeg har tumlet med et stykke tid nu...1) En spiller kaster en terning 4 gange og taber, hvis der forekommer mindst én sekser. Bestem sandsynligheden for at spilleren taber.Det eneste der lyder fornuftigt i mit hovede er 4/2... -
ligning sættes lig 0
ForumindlægHejsa.Jeg har problemer med følgende opgave:f'(x)=cos(x+pi)-sin(x+pi)Denne skal sættes lig 0.jeg er kommet frem til følgende:1=tan(x+pi)men hvad skal jeg så gøre?Håber nogen vil hjælpe mig videre:) -
Stamfunktioner
ForumindlægHej. Jeg har fået givet to funktioner f og g f(x)= x*(2*lnx+1) og g(x) = x^2*lnx'' Opgaven lyder at jeg skal gøre rede for at g er stamfunktion til f. Opgaven er uden hjælpemidler. Når der står "gør rede for", er det så bare en forklaring eller skal jeg regne? -
2. ordensreaktioner (kemi), spørgsmål til løsning af differentialligning
ForumindlægJeg sider og kigger lidt nærmere på 2. ordensreaktioner i forbindelse med hvordan de er fremkommet og løses vha. differentialligninger. Dog sidder jeg fast i dette trin (vedhæftet fil). Der hvor der er markeret med rødt, burde der ifølge formlen stå 1, men alligevel skal der stå [A]0 og [B]0... -
Stamfunktioner
ForumindlægHejsa Jeg skal finde forskriften for den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(1,10). f(x)=6x^2. Jeg har lavet dette, men kan ikke komme videre: F(x)=2x^3 Fc(x)=2x^3+c Fc(x)=2*1^3+c=10 Kan I hjælpe mig? :) -
Andengradsligning
ForumindlægHej alle, jeg har et spørgsmål vedrørende andensgradsligning. Er det korrekt, at a aldrig kan være 0? F.eks, hvis i følgende givet ligning: x^2 - 2x − 3 a = 1, b = -2 og c = -3? Hvad nu, hvis der stod x^3 - vil a så være 2? Nogle, der kan forklare det helt præcist? Tak på ... -
Carbon spg.
ForumindlægHejsa, Jeg har en fremlæggelse om carbon. 1)Jeg mangler et spørgsmål, som førsteårs gymnasieelever kan svare på om dette stof, men jeg har simpelthen ingen idé. Har i? 2)Nogen som ved nogle gode links til noget meget nemt forståeligt materiale om carbon? På forhånd tak (: !! -
Andengradspolynomier
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave: I denne opgave skal du undersøge andengradspolynomiet f (x) = x2−2x + 1. a) Find koordinaterne til toppunktet for grafen for f(x). b) Find det punkt hvor grafen for f(x) skærer andenaksen. c) Find koordinatsættet til punkter pu... -
forklaring af omskrivning, PLEASE hjælp!
Forumindlægfølgende formler: S-f-m*g*sinΘ=0 S*r - f*R = 0 De to formler skulle give følgende udtryk for S og f: S =( m*g*sinΘ ) / (1-r/R) f = (m*g*sinΘ ) / (R/r -1) Please forklar det for mig en eller anden.. -
Tangent
ForumindlægHej i differentialligningen dy/dx = -5x^4 * y^2, som skal gå igennem P(1;2) Har jeg fundet at f(x) = kvadratrod(e^(-x^5) * 4e) Er der nogen der kan hjælpe mig til at finde en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P? -
linje der går igennem 2 punkter
Forumindlæga) Determine the equation of a line l that runs through P (5, 2) and Q (1, 4) b) Determine the equation of a line m which is parallel to l and which intercepts the y- axis in ?? = 7. -
parameterfremstilling
Forumindlæghej jeg har et lille problem med en opgave om parameterfremstilling. opgaven lyder således: i et koordinatsystem er linjen m givet ved parameterfremstillingen: x = 3t y = (-1)-(1/2)*t angiv retnings og en normalvektor for m og angiv kooordinaterne til det punkt, der svarer til t=-4 på forhånd T... -
Hvordan reduceres denne
ForumindlægMin beregning 3(x+2)^2-2(x-1)(x+1) 3x^2 + 12 -2x +2 -2x^2-2 x^2+14-4x Lommeregner og Cas værktøj vil have det til at give: x^2+12x+14 Kan ikke se hvorfor, og hvad jeg gør forkert -
Find stamfunktion til f(x)=2x+5 + lidt mere
Forumindlæghej alle. Jeg har matematik på B-niveau i 2.g og er rendt ind i en opgave som jeg ikke helt kan finde ud af ... det er opgave 217 a, i gyldendals arbejdsbog B2 og den lyder find den stamfunktion til funktionen f(x) = 2x + 5, hvs graf har linjen med ligningen y=1 som tangent på forhånd tak... -
hvordan laver disse sætninger korrekte?
ForumindlægNogle der kan se om jeg har lavet fejl, er nemlig meget i tvivl om de er rigtige! 1. de er meget gode? Esto mucho buenos 2. Ja, jeg kan godt lide dem. Hvornår har du købt dem? Si, me gustan esos. Cuándo compraste esos? 3. de sælger godt. Los venden buen -
bøger til socialrådgiver uddannelsen
ForumindlægHej, Jeg skal starte på Socialrådgiveruddannelsen på 1 semester d. 27.august Og ville derfor høre om der var nogen der skal af med deres bøger som passer til min letteraturliste.. Håber der er nogen som vil hjælpe eller kender nogen som kender nogen som skal af med deres bøger (: ...
