Søgning på: dansk reportage. Resultater: 17661 til 17680 af 41162
-
Det forsømte forår, perspektivering.
ForumindlægHej alle sammen. Ville høre om nogen kunne hjælpe mig. Jeg har valgt bogen det forsømte forår, i min Dansk Historieopgave. - Jeg skal så perspektivere til syndefaldsmyten og psykologi. Men lige netop disse to emner (syndefaldsmyten og psykologi) kan jeg umildbart ikke forbinde med 'det fo... -
hurtig oversættelse
Forumindlæghej der står i min opg: is violence ever an acceptable response to violence? why / why not er det sådan man oversætter sætningen, jeg har lagt 2 muligheder, hvilken er den rigtig oversættelse på dansk er vold aldrig et acceptabelt svar på vold el er vold aldrig et ... -
Hvad skulle ikke væk? Barsebäck!
ForumindlægDet er en meget trist dag i dag; især for vores fremtidige miljø...Dags dato lukker Barsebäcks reaktor 2. Dermed lukker den sidste reaktor på atomkraftværket. Hvordan kan dette vanvid retfærdiggøres?Atomkræft er den mest miljøvenlige energikilde, vi kender til. Der findes idag intet bedre alterna... -
Vurdering af stil FSA 2005
ForumindlægHeyJeg har jo været op til skriftlig dansk FSA som alle andre 9. klasser har! Jeg ville blive glad, hvis nogen kunne læse den igennem og komme med en vurdering af den!Opgaven var med i FSA hæftet maj-juni 2005, nr. 2:Et skibsforlisForestil dig, at du er journalist på en avis, som planlægger en ar... -
Perioder
ForumindlægHej Allesammen Jeg sidder og skal i gang med at læse til dansk eksamen og har nogle spørgsmål. Er det sådan at man skal læse alle tekster grundig igennem? Eller er det mere sådan at man skal lægge vægten på de forskellige perioder? Jeg ved nemlig at for hver perioder der har man bestemte stilar... -
Kort oversættelse
ForumindlægSkulle her oversætte en tekst fra dansk til engelsk. (Bemærk: der er 2 ord, jeg ikke har kunne slå op.). Det er mest ordvendingerne, jeg har problemer med (: DANSK: Få styr på dit liv, mand! Den klassiske machomand er yt. En mands vigtigste værdier er hæderlighed og at have styr på sit liv, viser... -
Rettelse af oversættelse!
ForumindlægJeg har denne danske tekst, som jeg har oversat til spansk. Føler der er nogen steder jeg har skrevet noget forkert, men jeg har kommet med mit bedste bud. Er der nogen der vil rette den igennem, og evt. kort kommentere fejlene? Dansk Diego er 16. Han spiller trommer og har en knallert. Amaia o... -
spansk oversættelse
ForumindlægHej alle sammen. :) jeg skal oversætte disse danske sætninger til spansk, tænkte om der var nogle der kunne rette mine fejl? på forhånd tak for hjælpen :) 1. Mange spaniere ønsker ikke at tænke på døden. Muchos españoles no quieren pensar en la muerte. 2. For mexicanerne er der et liv ef... -
rettelse af teksten fra fejl
Forumindlægskal oversætte en dansk tekst til spansk, min lærer har skrevet til mig hvor mange fejl jeg har ved hver sætning som jeg har oversat, har rettet den igen, og er ikke sikker om jeg har rettede/oversæt den rigtigt HEEEELP! dansk tekst : Klasselæreren opdager, at der er graffiti på hendes bil. De... -
Vidergående Uddannelse i usa
ForumindlægVideregående uddannelse i udlandet. Hej. Jeg er en ung dreng , som godt kunne tænke mig at tage min videregående uddannelse, altså uddannelsen efter gymnasiet, i USA. Jeg har selv søgt lidt på internettet, men har ikke rigtig kunne finde svar på mine spørgsmål. Det skal lige siges, at jeg g... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej, jeg går i 9 kl, og vil gerne går på gymnasium næste år, men jeg er ikke blevet egnet. MIne karakterer er: læsning: 7 og retskrivning: 7 dansk mundtlig: 4 og dansk skriftlig: 7 færdi: 4, *jeg havde 7 før, men i terminsprøven gik det ikkke så godt, og nu har jeg fået 4 :( * pro... -
HJÆLP PSYKOLOGI STUDIE MIN DRØM
ForumindlægHej alle sammen! Som det nok fremgår af overskriften så er min drøm at læse psykologi! Jeg bliver student her til sommer, men som det ser ud nu så bliver mit gennemsnit ikke højere end 7. Jeg brænder virkelig for det, og er klar til... -
Orden?
ForumindlægHej allesammen. Jeg ligger ikke så højt oppe indenfor dansk og mat. skriftlig fremstilling i ORDEN !. Og har på INGEN måder nogle anelser om hvordan jeg kan gøre det bedre?. For i dansk, de ting jeg tænker meget på når det indenfor orden. øverst oppe : fag, sidetal, navn etc. Så er det margin (... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægEr alle disse oversættelser korrekte?: 1. Om fredagen holdt de fri og gik i biografen. They took a day off Friday and went to the cinema. 2. Alle danskerne var vildt begejstrede for den nye roman. All the Danes were very excited about the new novel. 3. Der er ikke blevet skabt mange nye job ... -
Årskarakter...
Forumindlæghej..Jeg er så ked af det.. det er pga. min årskarakter der kun ligger på 6,8. Hvad skal jeg gøre for at får den op? Jeg er så bange for, at jeg vil får lav gennemsnit, så jeg ikke kan får min studentereksamen. Desuden bliver min dansk lærer ved med at dumpe mig, selvom jeg svarer hende på alt hu... -
Rette tysk oversættelse
ForumindlægJeg har oversat nedenstående sætninger men jeg er ikke sikker på om det er rigtigt, jeg håber at i vil rette dem.På dansk:2. Området er bl.a. kendt for sine mange soltimer. 3. I intet andet bjergområde kan man vandre så godt. 4. Her ligger også en gammel middelalderlig by, Freiburg. 5. På torvet ... -
Økonomisk vækst
ForumindlægKære kloge menneskerEr der ikke nogle der vil hjælpe mig med min samf. opg.?? Jeg skal diskutere, hvilke problemer der er forbundet med - ad politisk vej - at sikre forsat økonomisk vækst.I de foregående opgaver har jeg først beskrevet den danske økonomis udvikling i dk gennem 1990'erne. Dere... -
oversættelse
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp med at oversætte en stykke tekst fra dansk til engelsk. Har oversat det men er ikke sikker på om det er rigtigt.Dansk:Som "exchange student" bliver du en populær elev på skolen, og dine kammerater vil gerne have dig med til forskellige aktiviteter.Engelsk:As ... -
arabisk oversættelse
ForumindlægJeg vil gerne høre om nogen herinde kan oversætte dette danske ordsprog til arabisk - og selvfølgelig med de arabiske bogstaver "Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem." Det er til en tatovering jeg godt kunne tænke mig. Så vidt som jeg har forstået sk... -
Min lærer VS. mig
ForumindlægHej Studi's!Endnu engang har jeg brug for en hjælpende hånd. Min lærer og jeg har en konkurrence imellem os, hvor det går ud på at oversætte den andens sætning (fra dansk til tysk) helt korrekt. Nu er det min tur til at finde på en sætning til ham - og han skal bare ned med nakken!Så derfor, ...
