Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 17681 til 17700 af 27490
-
Nederlag efter nederlag?
ForumindlægGoddag, kære, hjælpsomme studerende (og voksne), Allerede i 5.klasse vidste jeg, at jeg skulle på STX, når jeg afsluttede FSA. - Jeg havde aldrig været i tvivl, og mine lærere var ganske enige. Dog i 9.klasse blev jeg konfronteret med sandheden om, at jeg i virkeligheden er meget naturfaglig, så ... -
Mangler hjælp, tak
ForumindlægHej..Jeg skal bare kort skrive om hvad denne historie handler om, på tysk:Selve historien:Der BriefAuf dem Tisch lag der Brief. Martina wartete schon so lange auf diesen Brief. Sie trat an den Tisch, nahm den Brief hoch.Es war der Brief. Und ihr Herz schlug ganz schnellUnd hart. Das Kuvert aus fe... -
Overflade areal omkring x-akse
ForumindlægEt omdrejningslegeme omkring x-aksen har følgende formel: Så skal jeg forsøge at bevise hvorfor dette er sandt.. men jeg kan ikke forstå hvordan den sidste del er fremkommet (altså ledet med kvadratrod).Nogen bud? -
Klagebrev SRP
ForumindlægHej! Jeg skal skrive et klagebrev over min SRP. Vil høre om nogen ligger inde med et eksempel, så jeg kan få en idé om, hvordan den skal udformes. Mvh. -
ligheder/forskelle mellem kunsteventyr og folkeeventyr
ForumindlægHej allesammen! Jeg har en aflevering for. Jeg skal finde ud af, hvad lighederne og forskellene er på kunsteventyr og folkeeventyr. Er der nogen kloge hoveder, som vil hjælpe mig? -
Aztekerne
ForumindlægHeej vil du ikk være sød at hjælpe mig med et projekt. vil du ikke skrive et kort resume om aztekerne. -
Beregn bølgelængden - Atomfysik
ForumindlægHej, På figuren er vist nogle energiniveauer i brintatomet og nogle overgange fra exciterede tilstande til tilstande med nindre energi. Energien af grundtilstanden er nul, dvs. E1 = 0 og energierne ad de exciterede tilstande er: E2 = 10,21 eV ; E3 = 12,1 eV ; og E4 = 12,76 eV. a) beregn bølgelæn... -
Isotopkort/nuklidkort
ForumindlægHej, jeg skal op til mundtlig fysik/kemi eksamen på torsdag, og jeg har stadigvæk ikke helt forstået nuklidkortets opbygning? Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig, det ville være så rart! På forhånd tak :-) -
Ungdomshuset
ForumindlægDet lader til, at alle har en holdning til Ungdomshuset. Lad os få sat en debat i gang :) Hvad er din holdning? -
Rente
ForumindlægHej! Jeg mangler en relativ omfattende redegørelse for begrebet 'rente' samt nogen bud på sammenhængen mellem forbrug og rente. Tusind tak :) -
database
ForumindlægJeg skal lave en database ud fra tidsbestlling. Altså jeg har lavet en hjemmeside, hvor det er muligt at bestillle tid. Men ved ikke hvordan jeg skal lave denne database, så er der nogle der kan hjælpe?? på forhånd tak:-) -
Kolera
ForumindlægHej alle :)Jeg har SRP og har brug for nogen foreslag omkring den historiske del. Jeg skriver om kolera udbruddet i kbh i 1853'.Mit historiske perspektiv er som følger: Jeg vil prøve at sammenligne 1853-epidemien (hvad, hvorfor, hvordan forebyggedes, hvordan virkede det og koble dette til ... -
Vis at (f@g)(x); er en eksponentiel udvikling og bestem udtryk for fremskrivningsfaktoren, skæring med y-aksen samt væksthastigheden.
ForumindlægHejsa Jeg har vedhæftet opgavebeskrivelsen og mit indtil videre forsøg på at løse opgaven, men jeg har virkelig brug for hjælp... For jeg ved slet ikke hvordan den skal løses, og den skal afleveres i morgen... Min lærer sagde noget om, at b*a^x+b skulle omskrives til k*C^x på en måde, ved hjæ... -
Aigide
ForumindlægHej, Hvad er en Aigide? Sådan som jeg forstår det er det en form for våben Athene har - men hvad er det mere præcist? :) -
Må man pine folk?
ForumindlægTortur bliver både brugt til at fremtvinge oplysninger og tilståelser hos enkeltpersoner og til at sprede angst og rædsel blandt grupper af borgere. Er det i orden? Hvad synes du? -
Bevis af areal til trekant
ForumindlægHej jeg skal til eksamens i matematik og et af mine spørgsmål lyder Gør rede for definitionen af sinus og cosinus. Bevis sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant. Det er arealet for en trekant jeg har lidt problemer med eller rettere sagt jeg kan simpelthen ikke finde et sted hvor ... -
ich habe ein? problem :)
Forumindlægsidder fast i endnu en sætning jeg ikke kan få oversat fra tysk til dansk!! sætningen ser således ud Vater, das erste Reis, das Euch auf Eurem Heimweg an den Hut stösst, das brecht für mich ab. jeg har oversat den således: Far, den første rejse, der Jer på Jeres hjemvej støder på sukkertoppen, ... -
Hjælp søges til at bestemme værdien af I og potentialet af VA
ForumindlægHej alle sammen. Jeg søger hjælp til følgende opgave, som lyder således "Find strømgeneratorens I og potentialet VA. Jeg har vedhæftet et billede af diagramet over kredsløbet. -
svær opgave, differential ligninger :)
ForumindlægHej :)Ja, det er sidste opg' i min matematik, aflevering, og de 2 sidste under opg'er, i den sidste opgave er jeg ikke sikker på.Den 2. sidste har jeg et bud på, som jeg måske tror er rigtig, men er lidt usikker.. den sidste kan jeg ikke og har behov for lidt hjælp. Den første er jeg ret ... -
Islam/Kristendom fjender?:s
ForumindlægHej alle sammen. Kristendommen og islam er to meget udbredte religioner i danmark og verden for den sags skyld, hvad er der så forskelligt mellem de to religioner... Vi tror alle på den samme GUD men hvidt forskellige profeter?!... jeg oplever at kristne nedser på muslimerne og også omvendt for ...
