Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 17761 til 17780 af 144397
-
Euklids algoritme - bevis
ForumindlægHej, Jeg har følgende opgave "Lad a, b, c, x, y være naturlige hele tal og lad c være andet end 0. Antag at c|a og c|b. ( Antag at c er divisor i a og c er divisor i b) Vis, at c | (ax+by). ( Vis at c er divisor i (ax+by)) Jeg tror det har noget at gøre med euklids algoritme,... -
Lommeregner og et kvadratrodsagtigt tegn?
ForumindlægDet er et år siden jeg havde matematik, og det er lige præcis lige noget matematik jeg husker fra dengang jeg skal bruge i en fysikopgave. Problemet er bare således at jeg ikke kan huske det præcist... Det er når man skal indskrive det tegn som ikke hedder kvadratrod, men som ser ligesådan ud b... -
The Ugly Duckling the setting (atmosphere) HELP
ForumindlægHar lige to spørgsmålen inden. The genre i The Ugly Duckling er literary tale? Ikk'? Og er The Ugly Duckling er en round character? Right? Skal lige være sikker. Også til det spørgsmål jeg har mest svær ved: Hvad er the setting (atmosphere) i historien om The Ugly Duckling? Altså, er det... -
HJÆÆLP, til MAT A !!!
Forumindlægheeej allesammen. jeg sidder fast i nogle opgaver.. nogen der vil være så venlige at hjælpe?? den ene opgave kan findes i nedenstående link (Matematik A maj 2010 HHX), Opgave 5b med hjælpemidler. http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesa... -
Finde toppunktet/Monotoniforholdene ved hjælp af f ' (x)
ForumindlægOpgaven lyder på bestem f '(x) og bestem monotoniforholdene for funktionen f. f(x)= -x2 +12x+3 og jeg har så fundet frem til f'(x)= -2x+12 men hvordan bestemmer jeg monotoniforholdene ved hjælp af dette? På forhånd tak! -
Er mine udregninger rigtige
ForumindlægEn funktion F er giver ved f(x) = 2x^2 - 5x + 6 a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (2,f(2)). MIN UDREGNING f(x) = 2x^2 - 5x + 6 2*2x - 5 4x -5 f(2) = 4*2 - 5 8-5 = 3 Er det korrekt udregnet, hvis nej må i gerne forklar, hvad jeg gør forkert og ska... -
Nedslagshastighed som funktion af tiden
ForumindlægJeg har med et highspeed kamera optaget et frit fald med en ½liters sodavandsflaske (med præcis 0.476 L vand i, da flasken vejede 0,034 kg). Lad os bare tage måleresultaterne for video 1: Δt Δ|afstand| (i cm!!) 0 0 .... -
Opgave om funktion
ForumindlægFunktionen f(x) = b*a^x opfylder, at f(4) = 9;og f(6) = 81; a) Bestem tallene a og b Håber I vil hjælpe og på forhånd tak. -
Konjuktiv
ForumindlægJeg har skullet oversætte(dansk->tysk) nogle irreale sætninger og nogle med indirekte tale! Ville se om nogen gad tjekke dem. 10 korte sætninger i alt! Irreale sætninger: 1. Han kunne fortælle dem sandheden, hvis han havde lyst. Er konnte ihnen die Wahrheit sagen, wenn er wünschte. 2. De vi... -
hjælp til matematik haster!!!!
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til nogle opgaver, jeg har prøvet at løse dem men jeg kan ikke komme til det rigtige resultat! jeg vedhæfter filen hvor opgaverne er på. på forhånd tak. jeg har brug for hjælp til opg 1 c og b opg 2 a og c opg 3 c og d opg 4 b opg 5 opg 6 på forhånd tusind tak -
samfundsopgave?
ForumindlægKunne godt tænke mig at en samfundsfags lærer/expert eller andre der er har et tilhørsforhold til fagets orintering.Ville se min opgave igennem. Tak på forhånd. evt skriv din mail,så jeg kan tilføje og dermed sende dig opgaven :) -
Hjælp til formulering af eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle kloge hoveder! Jeg skal til mundtlig eksamen i matematic c om et par dage. Jeg har fået udleveret eksamensspørgsmålene, hvor jeg har problemer med følgende formulering: Under "funktioner"- Gør rede for hvorledes forskrifter eller skæringspunkter mellem grafer for funkti... -
STX matematik B-niveau Hjælp !
ForumindlægHej Jeg har lavt denne delprøve med 6 opgaver. Jeg ønsker en rettelse af den Hvis I kunne give en respons på dette, ville det bare være godt. I skal være virkelige kritiske ! Hvis du er lærer ville det være meget lettende, hvis du gav en karakter / procent rigtige af delprøven. Tak !! -
FSA: Problemløsningsdel 2002, nr. 2.7
ForumindlægHalløj. Som titlen siger, sidder jeg og roder med en prøve i problemregning fra 2002. Emnet, jeg er i gang med, er "meningsmålinger" angående politiske valg. Jeg sidder fast ved opgave nr 2.7, der lyder som følgende: "2.7 Beskriv med ord, hvorledes usikkerheden afhænger af antal... -
Beviser for parabler og diskriminantformlen.
ForumindlægHej! Jeg er ved at lægge sidste hånd på min matematikeksamensforberedelse, og er løbet ind i nogle spøørgsmål, jeg ikke helt forstår. Jeg skal bevise sætningen op parablens toppunkt ved hjælp af differentialregning og bevise diskriminantformlen. Hvis i kan hjælpe bliver jeg meget taknemmelig! -
Trigonometri
ForumindlægHej. Er der en som vil hjælpe med denne trigonometri opgave? den er vedhæftet. og det skal lige siges, at opgaven er uden hjælpemidler. -
Differentialregning HJÆLP!
ForumindlægKan i hjælpe mig med denne opgave? Kan det passe, at vi skal bruge hældningen 0.25 til noget? I må meget gerne forklare det detaljeret i et børnevenligt sprog tak :) Bestem en ligning for den tangent til grafen for f(x)=√x+1, der er parallel med linjen med ligningen y=1/4x+1. -
Opskiv henfaldsprocessen for CS-137
ForumindlægHi, jeg skal løse en opgave for fysik, som jeg har lidt svært med. Opskriv henfaldsprocessen for Cs-137. Find isotopens halveringstid i håndbogen og opskriv henfaldsloven. Det er oplyses fra fabrikanten, at aktiviteten af Cs-137 i minigeneratoren er 0,9 µCi(mikro curie). Før i diden brugte man e... -
Hjælp, haster
ForumindlægHej :) Jeg har fået en opgave men jeg er ikke sikker på, hvordan den skal løses. jeg er ikke helt sikker, om jeg har forstået det der står i min bog. den forklarer: Enheden 1 N defineres ud fra masse og acceleration, på den måde kan en kraft på 1 N give et lod på 1 kg en acceleration på 1 m/... -
Hjælp skal bruge forklaring
ForumindlægEt rektangel har arealet 450 m2. Hvilke mål skal længden og bredden have, når målestoksforholdet er 1:100, og længden er dobbelt så stor som bredden (svar med hele tal)?
