Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 17781 til 17800 af 27490
-
Samfundsfag
ForumindlægHej.Jeg er igang med at skrive en større samfundsfags rapport, og i min diskussion skal jeg inddrage, "hvilke sammenhænge der er mellem samfundsforandringer og individets identitet".Håber, at der er nogle som kan hjælpe.På forhånd tak. -
EU og USA
ForumindlægGoddag i kloge hoveder.Er der nogle, som tilfældigvis har skrevet en opgave om forholdet mellem USA og EU før, under og efter Irak-krigen??Jeg vil være meget taknemmelig, hvis der var en sjæl, som kunne hjælpe mig!På forhånd tak! -
Voksende funktion
ForumindlægJEg har en funktion f(t)=1,00-0,60*0,90^t t skal være større eller lig med 0Jeg skal så gøre rede for at funktionen er voksende og har en asymptote.Hvis jeg differentierer og løser lig med 0 får jeg jo ingen løsninger. Hvis jeg så sætter en værdi ind i den differentiere får jeg jo en positiv v... -
Digt - Haster!
Forumindlæg"Engelske Socialister" af Holger Drachmann 1846-1908.Hvad handler den om, kort analyse og perspektivering, altså den generelle analysemodel. Hjælp bedes, vil blive meget glad, skal være i dag.MvhLe Duc. -
Elektrolyse
ForumindlægJeg skal omskrive et reaktionsskema for den samlede reaktion der finder sted ved elektrolyse af en vandig opløsning af natriumchlorid. Og jeg skal skrive, hvad de stoffer der dannes ved reaktionen hedder. Jeg forstår det overhovedet ik...? på forhånd tak -
halvsvær kemiopgave
Forumindlægkan nogen mon hjælpe???Titrering af 100ml mættet opløsning af mechlorprop med 0,0100M NaOHækvivalens = ved tilsættelse af 29,6ml NaOHsp.:beregn pH for den mættede opløsning af mechlorprop.På forhånd tak -
tryk:-(
ForumindlægHej...Er der nogen der kan forklare mig Hvad under- og overtryk er? især trykket på jorden og vandtryk.. fx hvor findes det henne omkring os..............Tak -
Nyrerne
ForumindlægHej. Jeg sidder og knokler med eksamen, og jeg kan simpelthen ikke forstå nyrene. Er der nogen som kan forklare mig selvle filtrationen, reabsoptionen og sekretionen? jeg ved godt, at det er et stort spørgsmål, men det kunne virkelig være dejligt, hvis der er nogen, som ville svare på det. Alts... -
Indstilling på et gymnasium
ForumindlægJeg har hørt, at man skal have et gennemsnit på over 6,00 for at blive egnet. Er det rigtigt? -
Vinkelhastighed
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig inde jeg skal op imorgen kl. 8.40Hvorfor er acceleration: r*(w)^2w=omegaog hvad er vinkelhastigheden, w egentlig?Og hvorfor kan vi finde det ved at sige x*2*pi/(60sekunder)Det handler om en pladespiller hvis nogle ikke forstår hvor x er omdrejninger.Please hjælp mig s... -
Fransk.. lidt tekst..
ForumindlægHej.. er der nogenn der har tid og lyst til at kigge mit fransk igennem?på forhånd tak!Ils décident d’endurcir leurs coups pour pouvoir supporter la douleur sans pleurer. Ils font subir l'autre et ils se frappent douloureux. Ils commenncent par donner l’un à l’autre des gifles, alors ils se f... -
Bestem differentialkvotienten for f(x) = x^2-4x
ForumindlægHej alle Jeg skal bestemme differentialkvotienten for f(x) = x^2-4x >>>>VED HJÆLP AF TRE-TRINS REGLEN<<<< Ville være rigtig glad hvis I kunne vise hvordan man gør det.. Eventuelt med et andet eksempel, så længe det er 2 leddet.. På forhånd mange tak! -
kærlighed
Forumindlæghejsa jeg skal skrive hvad kærlighed er og jeg kan slet ikke komme i gang nogen der har skrevet om kærlighed? eller nogen som kan hjælpe?? Hilsen Louise ;P -
3.G opgave i historie
ForumindlægHejjeg har læst mig lidt frem til at der er nogle brains herinde, som gerne hjælper folk i nød. jeg har meget brug for hjælp, da jeg skal aflevere område til sso i denne uge.nu er jeg kredset så meget ind, at jeg vil skrive om stalinisme etc... men dette er jo meget bredt. har tænkt lidt over en ... -
Unge & Kriminalitet
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg er igang med projektopgave her i 9. klasse, og ville lige høre om i havde noget info om unge og kriminalitet? Gerne hjemmesider med statistikker osv. Jeg håber meget i kan hjælpe, jeg har brug for alt den hjælp jeg kan få ! Tusind tak . Mvh. Sophie -
Rotationsenergi i stang
ForumindlægHej jeg skal lave et eksperiment hvor jeg beskyder en stang ophængt i sin ende, med et projektil, så skal jeg bestemme mængden af energi optaget i stangen. Jeg har inkluderet et billede hvis min beskrivelse ikke har været helt god :) http://www.myupload.dk/showfile/165953acb19.png/ Hvis jeg er is... -
Den franske revolution
ForumindlægSom i nok allerede har gættet, så handler dette indlæg om historieopgaven.Jeg er i øjeblikket i sinde med at skrive opgaven, til trods for at den først skal afleveres om en måned.Jeg beskæftiger mig med emnet "Den franske revolution" herunder tager jeg udgangspunkt i den menige befolkni... -
Diskussion i biologi, langtidseffekterne ved indtagelse af alkohol
ForumindlægHej jeg vil gerne have lidt hjælp, jeg skal diskuter langtidseffekterne ved indtagelse af alkohol, men har lidt svært med at diskuter med mig selv Der skal findes gode argumenter der påpeger hvilke store skadelige virkninger alkohol har på organerne bl.a. på hjernen, leveren, nervesystemet... -
Korrektur og rettelse
ForumindlægHej med jer, jeg skal aflevere min SRP her på onsdag. Jeg er færdig med den, men jeg mangler at rette den til. Det skal jeg igang med nu, men det skader aldrig at få et par helt andre øjne til at se opgaven. Det ville i hvert fald være rigtig dejligt hvis der var nogle der gad hjælpe! info... -
Kvantitativ analysemetode af blodprøve
ForumindlægEt C-reaktivt protein (CRP), som produceres af det uspecifikke immunsystem få timer efter en infektion, kan vises at være i blodet ved en reaktion med et specifikt antistof. Jeg går ud fra, at påvisningen af CRP bliver gjort vha ELISA-metoden. Men da den metode kun viser tilstedeværelsen af prot...
