Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 17881 til 17900 af 27490
-
Øvre grænse
ForumindlægHvordan kan man finde den øvre grænse for en logistisk differentialligning (ikke aflæsning) -
Funktioner
ForumindlægHej :) Hvad er Diffinitionsmængde , og værdimængde ??? Jeg håber at der er nogen der har en bred og tydeligt forklarelse om de to , fordi jeg forstår ikke det der står i bogen . Tak -
SPANSK RETTELSE HASTER HJÆLP
ForumindlægHej søde mennesker. Jeg er lige blevet færdig med min spansk tekst om billedet "Una Familia", og skal aflevere det her i aften, men jeg fornemmer en masse fejl pga min trætte tilstand, og beder jer derfor om hjælp.. Her er teksten: "En la pintura hay cuadro personas y son ... -
Klage over årskarakter?? -STX
ForumindlægHej (: Jeg har fået 02 i religion (på c niveau) som årskarakter, og da jeg ikke skal op i religion bliver den videreført på mit eksamensbevis. Jeg har fået 02 hele året, og det skal siges at jeg allerede efter den første karaktergivning snakkede med læreren om det... Hun sagde blot at hun ikke ... -
24-timers eksamen - Velfærdsstaten
ForumindlægJeg har trukket Velfærdsstaten som emne til min 24 timers eksamen i samfundsfag, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med. Lækkert emne med gode muligheder for perspektivering. Der skal skrives en synopsis, og jeg savner dog nogle gode begreber at smide på - jeg er klar over, at realisme og ideal... -
Uro i forstæderne - komposition?
ForumindlægHej. jeg skal til eksamen i teksten Uro i forstæderne. og så skal jeg fortælle noget om kompositionen i teksten. Men jeg ved ikke hvad jeg skal sige, kan i hjælpe mig?? -
Saltsyre
ForumindlægHeej :: Hvilke forsøg er vigtige at lave indenfor saltsyre? Jeg har nogle forslag: Fremstilling af saltsyre. Elektrolyse. Prikforsøget. Saltsyre, natriumhydroxid og natriumclorid. Og hvad er vigtigt at nævne? f.eks noget med pH ?? -
Psykologi adgangskvotient
ForumindlægHey. Tror I, der er risiko for, at adgangskvotienten for psykologi stiger yderligere i år? I år 2009 var den på 10,5 på KU.. -
Statskundskab
ForumindlægHej alle. Jeg har besluttet mig for at læse statskundskab på uni, efter min gymnasiale uddannelse. Jeg kan næsten ikke vente, og har besluttet mig for at købe nogle bøger indenfor emnet. Nogen der kan anbefale noget? Mit faglige niveau er langt fra på universitets niveau, jeg skal nok have noget... -
Cowbediagrammer
ForumindlægNogen der kan hjælpe med vedhæftet opgave? -
Tegn funktionen
ForumindlægIndtegn funktionen herunder F(x)= 1/x+2 Har ingen ide hvilken funktion der er tale om og hvordan man skal indtegne den. God dag! -
"Rejseminder" og ’Il Letto’ af Sophus Claussen
Forumindlæghej allesammen er de nogen der har læst digtet "Rejseminder" af Sophus Claussen og ’Il Letto’ der vil hjælpe mig med at forstå digtene jeg vil sætte stor pris på det :-) tak på for hånd . -
Alkohol
ForumindlægHej :) Er der nogen der ved om det er blevet bevist at det er unge der tager særligt meget skade af alkohol? Hvis i evt. havde nogle link kunne det være perfekt! -
Kvinder srilling i Islam?
ForumindlægHej. Kan nogen hjælp mig med : Hvordan er kvinder stilling I islam? Håber hører fra nogen:) Henrik -
Bernoullis princip og differentialligning
ForumindlægHej Jeg skal i min SRP skrive i Fysik og Matematik. Indenfor matematik skal jeg beskrive separation af variable, og under fysik skal jeg beskrive noget omkring luftmodstand. Jeg vil høre om der er nogen, som ved hvordan jeg kan kæde differentialligning herunder separation af variable sammen med B... -
Blodsukkerundersøgelse
ForumindlægHej :) Vi har lavet en blodsukkerundersøgelse på klassen som jeg nu laver en aflevering om. Et af punkterne hedder : fortlok de ændringer i blodsukkerkoncentrationen, der fremkom efter indtagelse af frokost (inddrag bl.a. vægt, forudgående kostindtagelser og tidspunkter for denne, samt aktivitets... -
Kondensationsreaktion
ForumindlægHej! Jeg skal ud fra mit udgangstof Dicarbinol Hemisulfat, danne stoffet Citalopram ved hjælp af svovlsyre. Ved at blande svovlsyre med dicarbinol hemisulfat sker en kondensationsreaktion og jeg får stoffet citalopram. Er svovlsyre en katalysator her?? -
AT 2011 - Naturfaglige
ForumindlægHej Alle Nogen der har fået nogle gode idéer omkring AT 2011, nu da vi har set emnet? Jeg regner med at Vælge Biologi A, men hvad skal det andet fag være :/ Nogen der selv sidder med de samme tanker? Kunne være sjovt og inspirerende og hører hvad i andre overvejer at skrive i og om. :) -
Menneskets første forsvar?
ForumindlægHej Hvad var det første et menneske altid kunne finde på, hvis det følte sig truet? Hvis det var at slå, så hvorfor egentlig? Fx for længe siden -
regneforskrift hvordan gør jeg?
ForumindlægSe vedhæfte fil.
