Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17881 til 17900 af 33650
-
finde y og x ud fra et tværsnit
ForumindlægEr i tvivlt om hvordan jeg udtrykker y ved hjælp af x -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit?
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
Middelværdi og stolpediagram
ForumindlægHejsa jeg har en matematik aflevering for til på mandag, og jeg sidder lidt fast i opgave 3, da middelværdier og stolpediagrammer ikke er min stærkeste side. Er der nogle der kan hjælpe? ((: -
Finde ud af havd f(x) betyder f(x)=ax+b
ForumindlægHej Jeg har fundet variablerne til a og b og nu har jeg så indsat Jeg ahr skulle finde a og b og det har jeg så gjordt, i det nedenstående: f(192) = 186.60360 Hvad betdyer tallet 186,60360 så, nå f(x) er f(192)? Det er spørgsmål b, som jeg spørg indtil i denn... -
Konstruere et parallelogram
ForumindlægHvordan kan jeg konstruere et parallelogram ABCD med vinklen A = 55 grader, AB = 8 cm og AD = 5 cm? -
Bestem kontidensintervallet
ForumindlægNogle der kan hjælpe med denne? -
Kan man springe 2. g over?
ForumindlægHej alle sammen Som I kan læse på titlen, så ønsker jeg at komme videre med min uddannelse hurtigst muligt. Årsagen bag dette ligger i, at jeg ønsker at læse i udlandet (USA eller England), hvor man som regel starter som 18 eller sjældnere som 19-årig. Jeg er lige startet i 2. g på min HHX uddan... -
Vektor
ForumindlægHvordan finder jeg en vektor, som danner vinklen π/3 med x-aksen? Hvilken formel bruges, når man også skal tage højde for vinklen? -
Binomialfordeling
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, som jeg ikke forstår :( har læst alt om det, men kan ikke få det til at passe :( -
vektor hjælp
ForumindlægBillede 1 viser opgave a og b, hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Billede 2 viser en opgave som jeg tror jeg har svaret til. mit svar er 47/53 * ( 2over7 ) -
Undersøg om trekanten ABC er retvinklet
ForumindlægHej. Jeg sidder med spørgsmålet: Undersøg om trekanten ABC er retvinklet na°r A(7;2), B(1;8) , C((1;-4). Jeg starter ud med at beregne afstanden ml. punkterne vha. afstandsformlen, men får AB=0, og ved derfor ikke, hvad jeg skal gøre derfra? skal jeg så bare konkludere, at det slet ikke er en tr... -
Differentialregning, noget om overskud, afsætning og maksimum
ForumindlægEn virksomhed producerer og sælger en vare til en fast pris på 1200 kr. pr. kubikmeter. Omsætningen R kan derfor beskrives: R(x) = 1200 x -- x ≥ 0 Omkostningerne C ved produktionen af varen er givet ved funktionen: C(x) 15x^2 - 1800x + 76500 a) Bestem overskuddet af varen kaldet P(x), når ... -
Hvordan finder jeg forskriften for en sinus kurve
ForumindlægJEg har lidt problemer med b'eren, jeg har fundet amplituden og skæringspunktet på y-aksen ved at aflæse grafen, men jeg har svært ved at finde ω. Jeg har prøvet at opstille en ligning, hvor jeg har taget 2 punkter og isoleret ω, men jeg har ikke fået det korrekte svar. Facit s... -
vektorkrafter
ForumindlægHej alle! Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan man løser opgaver når der er vektorkrafter. Jeg har sat et billede op af opgaven. Nogen der kan hjælpe med opgaven Tak -
abstract - indholdfortegnelse?
ForumindlægHey Skal abstract stå i indholdfortegnelse? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej derude Jeg skal til optagelsesprøve på tirsdag på et gymnasium. Jeg skal op i dansk, engelsk og matematik. Dansk og engelsk er ikke noget problem, det er matematik jeg er MEGET nervøs over. Har tænkt meget over hvis jeg betår i dansk og engelsk men så ikke består i matematik, er der så stad... -
lær selv
Forumindlæghejsada jeg syntes latin virker som et kanon godt og nyttigt sprog ville jeg høre om det i teorien ville være muligt at lære det selv?overvejede at læse på det samtidig med mit 3 år på htx. så burde man vel bare kunne tage den lille latinprøve et sted når man føler sig klar...?er der nogle der ha... -
M 18. Bjergpas
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe. Opgaven er vedhæftet nedenunder som et billede. Mvh -
Hvad gør jeg nu???
Forumindlæghej..Jeg går i 3.g..Men j har et problem..j r usikker på om j bliver student til sommer..ved ik om j bare ska droppe ud nu eller prøve videre..Fra mine eksamenskarakter i 1g og 2g er mit gennemsnit ik over 6 fordi det gik meget dårligt har haft mange problemer...Jeg ved ik om j til sommer ka komm... -
Ang. mundtlige eksamener
ForumindlægHej!Først vil jeg lige spørge, kan det virkelig være rigtigt at ens musiklærer SKAL have hørt mit solo nummer, der skal bruges til eksamen? Altså, have hørt det før selve eksaminationsdagen...? Og er det ikke udelukkende MIT valg hvad dette solo nummer skal være?Og så noget lidt mere generelt... ...
