Søgning på: kemi b isis. Resultater: 17881 til 17900 af 96602
-
En ligning for tangenten ...
ForumindlægHej. Hjælp funktionen f er givet ved f(x)=ln(x)+x+3. Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1,f(1)). det der gør mig forvirret er ln(x) jeg vil starte med at finde f'(x)= ... og så vil jeg bruge tangentensligning: y-f(x_0)=f'(x_0)(x-x_0) det kan jeg ikke gøre, når ... -
intervaller
Forumindlæg[2;5] -- vil endepunktet i dette interval være 5? -
svag base?
Forumindlæghej alle sammen :) hvornår er en base svag? eller rettere sagt hvordan kan man se det? jeg ved at: Stærke baser dissocierer meget. Svage baser dissocierer kun lidt. men kan man ikke bruge andre metoder til at finde ude af det? mener at min lære sagde et eller andet om pkb engang, men kan desvær... -
bestemmelse af ligning
ForumindlægHej, Om to størrelser x og y oplyses, at der er en lineær sammenhæng mellem y og x^-1. Her ses nogle sammenhørende værdier af x og y: (x,y) = (1,-1) (x,y) = (3,-3) Bestem en ligning, der beskriver sammenhængen mellem x og y. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gør her. Jeg har fået ligningen ti... -
Nogen der kan dette?
ForumindlægVed dsyrkning af en bestemt baktiere optælles antallet af baktier med jævne mellemrum igennem nogle timer. Ved forsøget start var der 15 baktiere og det viser sig, at antallet ag baktiere fordobles, hver gang der r gået 22 minutter. Opstil en formel, der beskriver antal baktiere som funktion an... -
Linere funktioner
ForumindlægHej. Skal besvare et spørgsmål der lyder således: Gør rede for den lineære vækstmodel, herunder for linjens ligning, og bevis formlen a=(y2-y1)/(x2-x1) Gør rede for tangenten til grafen for en differentiabel funktion, herunder definitionen af f '(x). Kan nogen skrive nogle hurtigere or... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHejsa! Jeg har en lille opgave som har jeg lidt problemer med..... Om en eksponentiel udvikling f, oplyses det at f(0) = 8 og f(2) = 2 Bestem en forskrift for f og angiv den ensakte løsning til ligningen f(x)=1 Håber der en der vil hjælpe.... :-) -
Hurtig svar: hjælp til matematik
ForumindlægEn rektangulær grund er 20m længere, end den er bred. Da der skal lægges en ny vej, er det nødvendigt at tage 3m af længden. Til gengæld øges grunden 2m i bredden – herved bliver grunden 4m2 større, end den var før! a) Bestem den oprindelige grunds mål -
HTX
ForumindlægHvilken A fager skal man have på HTX naturvidenskab? -
Løs ligningen
ForumindlægHej! Er der nogle der kan hjælpe mig med at løse ligningen: log(4+x)+log(x-4)=log 4 Jeg er specielt i tvivl om log 4 på højre side af lighedstegnet? På forhånd tak. -
HJÆLP!!! Reducering
ForumindlægHello Kloge Mennesker :) Jeg har brug for jeres hjælp, jeg er gået helt i stå med disse 3 opgaver, så jeg tænkte i kunne hjælpe mig inden jeg rev mit hoved af ;) På forhånd tak :) -
Vandig opløsning, der justeres til pH 2,12 indeholder ..
ForumindlægHvordan løses denne? -
Trigonometri
ForumindlægEr der nogen, der kort kan fortælle mig, hvad man bruger hhv. secant, cosecant og cotangent til?Hvad jeg i forvejen ved:sec(x) = 1/cos(x) csc(x) = 1/sin(x) cot(x) = 1/tan(x)Men hvad skal det bruges til? -
Hjælp til Matematik Reduction
ForumindlægHar fået disse opgaver i skole... Men ingen forklaring på hvordan man reducer... Er der en der vil og har tid, som vil forklare mig hvordan man gør... 9a^2b+6ac-------- (brøkstreg)6ab+12c -
trigonometri spørgsmål..
ForumindlægHej .. Sidder og laver en opgave som jeg sidder helt fast i.. Jeg har en trekant ABC, hvor vinkel er er oplyst til 53,3 grader og [AB]= 5,5. arealet er også oplyst.. som er 24,4 hvordan kan jeg bestemme længden AC når jeg kun har en længde oplyst og en vinkel.. Jeg kan slet ikke se hvordan jeg s... -
Reducer
ForumindlægHej har et kæmpe problem, hved overhovedet ikke hvorn man reducer!! hved godt man skal bruge potensregnereglerne men hvordan? fx hvordan løser jeg denne opg ? 2a*(6-a)+a^2+(6-a)^2 -
Polynomier
ForumindlægHejsa. Jeg har lige lidt problemer med diskriminantformlen. jeg har forstået at hvis resultatet er under 0 er der ingen løsning. Hvis det er præcis 0, er der kun én løsning. og hvis den er alt over 0, er der to løsninger. en negativ og en positiv. Her er nogle eksempler som jeg ikke kan find... -
Bestem ligning?
ForumindlægJeg har en opgave, hvor man får at vide at sammenhængen mellem y og x^-1 er lineær. Desuden får man følgende sammenhørende punkter:(1,-1) og (3,-3) Jeg skal så finde en ligning der beskriver sammenhængen mellem x og y, men hvordan gør jeg det? Håber der er nogen der kan hjælpe! -
ligning
Forumindlæghej der står løs ligningen x^2-5x+4=0 er det sådan X^2-5x-4-4=0+4 6x^2=4 -
Logaritmer
ForumindlægHej, jeg vil bare gerne vide hvordan man løser logaritme-ligninger som f.eks: 1) log(x) = 1 2) 2log(x) + 1 = 5 3) log(3x-2) = 1,4 Hvordan løser man disse ligninger, er der nogen der gerne vil være sød at forklare det? Mange tak på forhånd.
