Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17941 til 17960 af 77388
-
Gymnasium eller ej?
ForumindlægMin lære forslog mig her får nylig at tage 10. klasse, og jeg sagde at jeg overhovedet ikke havde lyst. Jeg vil gerne direkte på gymnasium, og det havde jeg også planlagt. Mine karaktere er ca 7-10, jeg har aldrig prøvet at dumpe. Jeg er ikke særlig skole træt, og jeg vil gerne lave lektier. Mine... -
Reeksamen & 3 eksamenforsøg
ForumindlægHej allesammen Jeg er lige startet på økonomiuddannelsen på Københavns Universitet. Jeg læser pensum til forelæsninger, afleverer mine opgaver og synes egentlig at jeg lægger en stor indsats i studiet. Alt i i alt går det udmærket for mig, selvom det kan være lidt hårdt til tider her i starten. ... -
SDU - adgangskursus
ForumindlægJeg har lige snakket med SDU.. Kan det passe hvis jeg har dumpet engelsk b også tager det om på sdu... At engelsk tæller med i antal timer for jeg har jo ikke engelsk B niveau, da jeg har dumpet det.. Jeg har valgt fysik med for at få de 16 timer for at få SU... mvh. Rixer -
Hvad er en lignelse, m.m. (Religion)
ForumindlægHvad er en lignelse, og hvilke andre slags tekster kan man møde, til en religions eksamen. -
Udsætte prøven
ForumindlægHeij Allesammen ., Sidder nemlig i et meget stort problem ., Jeg skal nemlig op i engelsk den 25 - 26 / juni ., det er en niende klasse eksam ., Og jeg havde planlagt min ferie fra denne uge ( ugen hvor prøverne kommer til at foregå) og nu tænkte jeg, kan man udsætte prøven ? ., eller har i m... -
Hvad betyder enheden?
ForumindlægJeg har en opgave i fysik der lyder: hvor mange [ps] er 0,00785 [s] jeg ved ikke ved [ps] betyder? -
Vektor
Forumindlægvektor a = |a| vektor b= 2* a med hat beregn arealet som udspændes af vektor a og b opg 4 http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/vinter/med0183v.pdf -
Skriftligt arbejde i gymnasiet
ForumindlægJeg har i længere tid følt at der er en uhensigtsmæssig fordeling af det skriftlige arbejde i gymnasiet, i hvert flad på STX hvor jeg skal til at i 3.g efter sommerferien. Hvorfor skal sprog- og naturfagene have patent på det skriftlige arbejde? Jeg synes det er en urimelig skævvridning, at man... -
Hvor ligger "problemet"?
ForumindlægNu er jeg ikke selv et såkaldt "eksamensmenneske," men her den sidste måned har jeg gået og tænkt på hvordan det kan være at der bliver slynget så mange tårnhøje karakterer ud til højre og venstre!? Er nutidens gymnasieelever blevet klogere? (Det tror jeg næppe) eller er standarden simp... -
Matematik hjælp!!
Forumindlægskriv som decimaltal: 5 % 9a - 9 - a = ? (7x - 6y) - (3x (plus) 4y = ? 1 (plus) 1/2 (plus) 1/4 = ? 15 % af 600 kr. er ? 40 % af et beløb er 200 kr. Hele beløbet er ? de var de spørgsmåle som jeg ikke forstod. Håber I kan hjælpe mig. -
dialog med læren under eksiminationen
ForumindlægHej :)JEg sidder her og er igang med at forberede mundtlig matematik eksamen, og jeg synes virkelig det er SVÆRT..Der er nogle ting jeg er i tvivl om.. blandt andet er jeg meget usikker på hvad jeg skal vise/bevise på tavlen og hvad jeg "blot" skal vide og kunne snakke med min lære om u... -
Lidt matematik
ForumindlægI sættet:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfkan jeg ikke finde ud af opgave 9 og 10.I 9 er jeg helt lost da jeg ikke rigtigt kan få opstillet en ligning for arealet som jeg kan bruge til noget. I opgave 10 kan jeg godt gøre rede for at linjestykket er 1.5 gange ... -
Uddannelsen - hhx
ForumindlægEn uddannelse er en vigtig del i ens liv. Efter 9.klasse skal man beslutte hvad man vil. 10.klasse, hhx, htx eller måske hg o.s.v. - Jeg selv har valgt 10.klasse skolen MEN jeg overvejer ligenu kraftigt om jeg skal tage en hhx uddannelse.. Men helt ærligt såé kan jeg intet finde om, hvad man ka... -
Kemiske beregninger - hjælp?!
ForumindlægHej! Så er det tiende klasses eksamen i morgen, og jeg er ved at finde de sidste ting. hvad består kemiske beregninger af? hvad kan man sige der? og lave af forsøg?? og hvad er støkiometri helt konkret? håber nogle vil hjælpe, er virkelig lost i det her! mange tak! -Julia -
Gamle karakterskala & videregående uddannelse ?
ForumindlægHej alle ! Jeg står og skal til at søge ind på videregående uddannelse her efter sommerferien, og jeg afslutter min nuværende gymnasielle uddannelse her om nogle dage. Jeg er under DEN GAMLE REFORM - altså benytter jeg mig også af den gamle karakterskala. Jeg ved godt, at der har været en masse... -
hvor kommer 3-tallet fra? haster
ForumindlægHej. Jeg har fået hjælp til denne opgave: Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x)=x^(1/2)=√x i punktet (9,f(9)). hvor vedkommende har hjulpet mig med dette: f(x)=√x tangent y=ax+b a=f9;(x) f9;(x)=1 / 2√x f9;(9)=1 / 2√9 =1/6 indsætter (x,y)=(9,f(9))... -
Skal jeg give mine notater ud?
ForumindlægHej folk på studieportalen. Jeg sidder midt i de allersidste forberedelser til fsa i historie i morgen. For lidt siden fik jeg en besked på facebook, hvor en i min klasse spurgte om hun kunne få svarene på de spørgsmål vi har fået et ark medpå klassen. Det er næsten notater til det emne. Jeg sv... -
Hvor mange fag må man dumpe i gymnasiet?
ForumindlægHej Alle. Går rundt med en sjov tanke, hvor mange fag må man egentlig dumpe i gymnasiet?? Vil gerne vide det, for tror ikke jeg består fysik og matematik, som jeg har begge to på c niveau:) -
Dansk kortfilmanalyse. FSA
ForumindlægHej. Jeg står snart, og skal til eksamen i dansk, og jeg kan trække en kortfilm. Jeg har bare et problem, og det er at den analysemodel, som jeg har. Den analysemodel, som jeg har beskriver kun: Anslag Præsentation Uddybning point of no return konfliktoptrapning klimaks udtoning Men jeg har ... -
mat a
ForumindlægEt kar med saltvand tilføres løbende en saltopløsning, men der løber saltvand ud af karret. I en model kan udviklingen i saltmængden i karret beskrives ved en funktion S, der er løsning til differentialligningen dS/dt= 1,5 - 2/100+t * S, hvor S(t) er saltmængden i kg og tidspunktet t i ...
