Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 18061 til 18080 af 52678
-
Fordomme om jurastudiet ?!
ForumindlægHej alle! Jeg er en pige på 19 år, der overvejer at starte på jurastudiet til sommer (tænker KU). Jeg har - som så mange andre uundgåeligt har - nogle fordomme mht. studiet og dem, der studerer jura. Man hører om, at studiet er tørt og udenadslære og at man skal terpe, terpe og terpe en masse pa... -
Valgret til 16-årige ?
ForumindlægSkal de unge 16-17 årige have valgret ? -
FSA matematik 2013
ForumindlægHej Jeg skal til skriftlig afgangsprøve i matematik i morgen ;) Er der nogle af jer, der ved hvad der er godt at kunne og være forberedt på, både til problemregning og færdighedsregning? :) Er problemregning egentlig bedst at lave på computeren? :) Og har I ellers nogle tips og tric... -
rettelse af omskrivning
Forumindlæghey studioved godt det er det sammen men min lære lavede fejl. Kan vi omskrive 5*3+4 til 15+4 ? svar---------- det kan man måske godt da 5*3=15+4=19 og 15+4=19 så ville svaret være ja. er det korrekt det jeg laver eller -
Karakter i skriftlig eksamen
ForumindlægHej brugere af studieportalen Langt om længe har vi jo fået de skritlige karakterer - herunder også samfundsfag. I samfundsfag A fik jeg 7, og må indrømme, at jeg er en smule overrasket! Jeg skrev økonomi-opgaven, og havde regnet med et 10-tal... Hvad har i andre fået? Og er I tilfredse eller sku... -
Forskellen mellem den moderne og den traditionelle novelle
ForumindlægJeg har brug for hjælp til, at skildre forskellen mellem den moderne og den traditionelle novelle. På forhånd tak :-) -
svære logaritmeopg. (2.g)
ForumindlægHey, håber i gider kigge flg. opg. igennem og komme med forslag til hvordan de regnes:4) log(x^3) = 6 <=> log(x) = 2 <=> x = 1006) log(x) < 2 <=> x < 100 og x > 0 <=> 07) (log(x))^2 -8) log(x^2) > 1 <=> x^2 > 10 <=> x > sqrt(10) V x 9) (log(x)... -
NATURGEOGRAFI B -Ny reform
ForumindlægHej derude. D. 24 skal jeg trække spørgsmål til en 24 timers forberedelse til NaturGeografi B-niveau, efter den nye reform. Men jeg har ummiddelbart ingen idé om hvordan det kommer til at foregå, hverken hvilke krav der er til produktet af de 24 timer eller til ekserminationens form og hvor mi... -
AT-diskussion
ForumindlægHvad skal diskussionen indeholde? Skal det være med henblik på at diskutere metoder og deres anvendelse eller skal det være mere fag fagligt? -
Hjælp, det haster virkeligt!
ForumindlægHej alle derude! Jeg har virkelig brug for hjælp! Håber i kan hjælpe :) Figur 1 viser en tegning af nogle murede buer, der har form som parabler, og på figur 2 en model af buerne indtegnet i et koordinatsystem. Parabelbuerne på figur 2 går alle gennem begyndelsespunktet O(0,0), og kan bes... -
rettelse til nogle sætninger
Forumindlæggoddag...Jeg har nogle tyske sætninger, som jeg ikke er helt sikker på... og ville derfor blive glad hvis der var nogen som gad at rette dem igennem...1. Jemand gibt immer Absagen wenn sie Abstellungsplatze suchen, und das ist bestimmt nicht ein guter Start an seinen Lebens als Erwachsene.2. Jede... -
Eksamen istedet for årskarakter
ForumindlægHej Jeg forventer at få 4 i årskarakter i religion, som jeg afslutter i år. (2.g, STX - C-niveau) Måske ikke en videre uretfærdig karakter, da faget aldrig rigtigt har været velsignet med den store interesse fra min side af. Jeg er dog overbevist om, at jeg til en eksamen kan snakke mig til minds... -
10 tyske sætninger
ForumindlægHvem vil hjælpe mig med at oversætte disse 10 danske sætninger til tysk? 1.Hvorfor har I skiftet temaet? Warum haben ihr das Tema geschicht 2.Han havde købt for mange tomater. Er hatte zu viel Tomaten gekauft. 3.Millionæren havde foræret skolen et billede. Der Millionär hatte die Schule ein Bild... -
Jeg tror jeg har valgt forkert
ForumindlægHej Jeg er netop startet på et gymnasie der ligger ca 1,5 time fra min bopæl. Efter første dag står jeg tilbage med en følelse af at jeg har begået en fejl. 1. Transporttiden er lidt lang 2. Jeg kender ikke nogen i klassen, men de fleste kender hinanden godt fordi de bor i nærområde... -
Hvad er folks erfaring med fransk i gymnasiet?
ForumindlægHeyo Jeg går ligenu i niende klasse og skal til næste år på gymnasiet. Jeg har ligenu 4 dage til at vælge om jeg vil have tysk forsætter eller fransk begynder. Mit niveau i tysk er ikke noget at prale af men jeg ligger dog nok på et 7-tal efter forskellige test osv. Jeg har i et par år overveje... -
Kort stil .Tysk :D
ForumindlægEn lille kort stil .. Giver den mening , nogle fejl ?:: Ich habe einige Sportarten gewachsen. Ich habe Handball, Fussball, Reiten, Badminton und Gymnastik aufgewachsen. Es hat sehr viel Spass an den Sport gehen, aber dann habe ich aufgehört, weil ich sehen konnte, dass ich müde fing es an. Aber ... -
Hjælp simpelt spørgsmål om Innat immunsystem - haster
ForumindlægEr der ikke en, der please kan forklare mig nedenstående 3 spørgsmål. Jeg sidder og løser opgaver indenfor det innate immunsystem, men jeg har virkelig svært ved at gennemskue om der bliver spurgt ind til det samme, men bare omformuleret. Er der nogle, der kan hjælpe? 1. Beskriv hvordan det i... -
Hjææææææælp!!!!!
ForumindlægHvad er, 12x - (3x + 4) - (-5 + 2x) , 81y - (45y - 7) - (-3y + 28) og (6a + 3b + 8) - (4a - 6b - 9) - (-2a + 7b - 6) -
Potensfunktion
ForumindlægOpgave 9 Bestem regneforskriften for den funktion, der forekommer, når grafen for a) f(x)= 2x2 forskydes 3 enheder til venstre langs (parallelt) med x-aksen hvordan skal den laves? hjælp tak -
Forslag til emner og fagkombinationer
ForumindlægHej jeg skal have valgt fag til min SRP inden fredag. Det vil sige, at jeg ikke behøve at have valgt et emne endnu. Dog er det smart at have en idé om, hvilket emne man kan knytte til sin fagkombination. Derfor spørger jeg, om I kender nogle spændende emner til fagene Matematik, kemi, fysik...
