Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18081 til 18100 af 111527
-
Salte
ForumindlægHej alle sammen!jeg skal op i kemi/fysik mandag, FSA, og har derfor brug for hjælp.1. hvad sker der helt præcis med Mg og SO4>>H2SO4+Mg >> MgSO4+H2+E>>MgSO4altså brintet forsvinder, energi frigøres, men hvordan går magnesium og sulfat sammen, er det på grund af brint??Håber I vi... -
gennemlæsning af engelsk....
ForumindlægNogen der vil læse dette stykke igennem og se om der er bogen fejl....Who is to blame for stealing a generation? Once Australian policy was to remove indigenous children and try to integrate them into white Australian. · The policy was in operation 1910, where over ten thousands of indigenous chi... -
Vægtning af Naturfag på HF
ForumindlægSvarer02 i Naturfag til hvis man fik 02 i Biologi,Geografi og Kemi hver for sig, eller svarer det til at man havde fået 02 to gange og 4 een gang i de tre fag? Kan ikke finde noget entydigt svar.. -
Undsøg om udtrykket er korrekt
ForumindlægHey folkens! Jeg skal undersøge om dette udtryk: 2/ab-b2 + 2/a2+ab - 4/a2-b2 = 2/ab er sand.. Har ingen anelse om hvordan jeg skal starte. Har dog prøvet at finde en fællesnævner for de tre. b(a-b), a(a+b) og (a-b)(a+b) Nogle der vil fortælle hvad jeg nu skal gøre? -
Karakterkrav fuld pensum?
ForumindlægHvad er reglerne for fuld pensum? Jeg går i 2. g og er blevet indstillet til fuldt pensum.. Det vil sige at jeg skal op i kemi, fransk og multimediefag. Har været oppe i fransk og fik desværre 00. Så ville høre om jeg så minimum skal have et 4-tal og et 2-tal i de sidste to eksamener, så mit eksa... -
please hjælp til eksamen
Forumindlæghej Siden at mine 9.klasses eksamen nærmere sig, har jeg trukket "teknologiens betydning for menneskernes sundhed og levevilkår". her skal jeg dække fysik, kemi, biologi og geografidelen af den emne jeg ville fordybe mig med. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvilke emner jeg kan ko... -
En Personlig Hjælper?
ForumindlægHej Søde Mennesker. Jeg går i 1.g og er interesseret i at få hjælp i mine 3 hurtige gymnasieår. Jeg går virkelig op i min fremtid og har viljen, men desværre har jeg brug for en hjælpehånd til også at give mig evnen. Håber at nogen erfarne medlemmere gider at hjælpe mig til at forhøje min... -
2. koordinat for toppunkt i en parabel
ForumindlægX-værdien for toppunktet i en parabel er -(b/2a) men jeg mangler at bevise dens y-værdi, det er selvfølgelig bare at sætte -(b/2a) ind på x's plads i 2.gradspolynomiet men jeg kan ikke få det reduceret så det ender ud med det som det helst skulle, nemlig b i anden-4ac/4a -
Immunforsvaret
ForumindlægTænkte på om der var nogen ku forklare hvordan immunforsvaret reagerer på HIV-virus?Og hvis man har fået en VOLDSOM bakterie infektion som det uspecifikke imunforsvar ikke kan klare så er det vel det specifikke immunforsvar som tager over. Det er vel ganske logisk, men men kan en makrofag danne ... -
At gøre op med - engelsk ord for det? :s
ForumindlægNogen der ved hvordan man siger; At en historie gør op med forskellige samfundslag Hvis man overhovedet kan sige det.. -
Afbilndingsmatrix og basis
ForumindlægHej, jeg har følgende afbildningsmatrix Jeg har fundet en ny basis: Hvordan opstiller jeg den nye afbildningsmatrix mht. ovenstående basis? -
navn
ForumindlægHej, jeg tænke på hvad kalder man: SinA = a/c for? Jeg skal nemlig bruge det til en aflevering, men ved desværre ikke hvad det hedder. -
Volumen af badering
ForumindlægVolumen af badering Find rumfanget af en cirkelrund badering med cirkelrundt tværsnit, når baderingens ydre diameter er 1 m og den indre diameter (hullet) er 60 cm (Dvs. ydre radius R = 50cm og indre radius r = 30cm). Rumfanget skal bestemmes i m3 med 4 decimalers nøjagtighed, og CAS må beny... -
Forkort brøk
ForumindlægJeg skal forkorte brøken ((1+9b2+6b)*(1-9b2))/((1+3b)^3) Jeg ved godt at svaret er 1-3b, men jeg har ingen ide om hvordan man finder frem til denne løsning. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe. På forhånd, tak -
Ubestemt integrale af brøk
ForumindlægHej, nogen der ved hvordan man løser et ubestemt integrale af brøk, har en opgave som siger: ∫((1-x^2)^2 / x^4) dx Er det noget med substitution, eller hvordan løses den? I må gerne komme med mellemregninger, da jeg ikke er helt inde i stoffet endnu. tak på forhånd -
Bestemmelse af langsomste delreaktion (Reaktionsmekanisme)
ForumindlægHej derude Jeg skal bestemme hvilken delreaktion i reaktionsmekanismen som er den langsomste. Det er jeg helt i mørket med... Jeg kan give følgende oplysninger: Reaktionsskema: Hastighedhedsudtryk: (denne er opløftet i 1 og Hydronernes stofmængdekoncentration influerer ikke på reaktionsha... -
Rettelse? :)
ForumindlægEn der vil rette min aflevering! :) (tror ikke, at der er mange fejl). :)) -
andengradsligning??
ForumindlægNogen der kan lære mig at lave en andengradsligning ordentligt?? jeg ved at en andengradsligning er lig med ax^2 + bx + cmen hvordan ellers?? -
Isolerings opgaver 1.g
ForumindlægSøger opgaver indenfor isolering, reducering og substittutions opgaver... nogen som ved hvor jeg kan finde nogle Mat A -
Funktioner af flere variable bl.a. (max,min).
Forumindlæg1. problem : Jeg vil maximum og minimumsværdier for funktionen f(x,y) = x^2*y på mængden {(x,y) e R^2 | -1 <= x <=1, x<=y<=x+2}. Jeg finder, at x = 0 og y = 0, hvis begge partielt afledte skal være 0 (dvs det stationære punkt er (x,y)=(0,0). Herefter opstiller jeg hessematrixen for ...
