Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 18121 til 18140 af 75430
-
FSA Maj 2008 - Danfoss - Kædepumpe
ForumindlægHej. Jeg har spørgsmål ang. en af opgaverne til FSA. Jeg er nået til 4.3 og kan simpelthen ikke komme videre. Jeg har vedhæftet et billed med alt infomation der er brug for til opgaven. Tak på forhånd. -
læsetest imorgen. Det haster ...help
ForumindlægHej allesammen Jeg har læseprøve , men jeg fik 02 sidste gang. Og er bange for det sker igen. Har i nogle gode råd ?9; Jeg læser ok godt. Men ved ikke hvad der sker til de der læsetest :( plzzzz help.. er der et sted hvor man kan øve? -
FSA fysik
ForumindlægHej. Er der nogle, som har nogle gode forsøg til fysik emnet, syrer og baser. ? De skal bruges til FSA i fysik. På forhånd tak -
hvor meget vejer isoleringsmateriale....
ForumindlægPå et tag blev der lagt 200 mm tyk isolering. taget hvda mål som vist på tegningen nedenfor. -Hvor stort var taget? Isoleringsmaterialet havde en rumvægt på 40 kg/m3. -Hvor meget vejede idoleringsmaterialet? Er helt lost igeen.. har brug for hjælp. :-) Kan det passe at det er 479.2 ... -
Hjælp til en opgave i problemregning
ForumindlægHey, jeg har brug for hjælp til opgave 2.4. Jeg vedhæfter en fil til selve opgaven:) -
finde rødder i x²+6x+a=0 er -2
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematik aflevering til imorgen, og kan ikke rigtigt finde ud af den sidste opgave som jeg mangler at lave den ene rod i x²+6x+a=0 er -2 bestem a og den anden rod Mvh Broeng -
Nu kræver gamle eksamensopgaver på uvm.dk et password?
ForumindlægNu arbejder jeg selv til daglig som gymnasielærer i maematik og har i flere omgange her de sidste par opfordret mine elever til når skriftlig eksamen nærmer sig, at de kunne gå ind på uvm.dk og downloade gamle eksamenssæt gratis. Især fordi de disse opgaver er en god træning til den kommende skri... -
Spring fra folkeskolen til gym
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan give mig svar på, hvordan springer fra niende klasse til gymnasiet er ( karaktermæssigt. ). Altså hvis man har et godt karaktergennemsnit i folkeskolen, vil det så falde eller stige på gymnasiet osv. -
Hurtig hjælp, oversættelse
ForumindlægHej, her er en lille oversættelse... Er der en der ville kigge den igennem for fejl (grammatiske såvel som andre)? Dansk: Men drøm og virkelighed har vist sig at være to meget forskellige ting. Nu føler englænderne nemlig, at de mange immigranter er blevet en trussel. For eksempel frygtes det, at... -
Medicin?
ForumindlægHvad er efter jeres mening det bedste sted at studere medicin, og hvorfor? Jeg står pt. mellem KBH og Odense. Jeg bor tættere på Odense, og har også hørt at hospitalet lægger lige ved universitet, hvorimod det ligger langt fra i KBH, men er der en særlig god grund til at vælge KBH alligevel (ell... -
Differentialregning!!!!!
ForumindlægHej, har et lille problem med nedenstående: Bestem differentialkvotienten f´(x) af f(x)=3^(2x+1) Har brugt Mathcad til at diff. den og får: f´(x) = 3 * ln(9) * 9^x Ville gerne hører om det kan passe, og hvorfor? På forhånd tak:D -
Omskrivelse af 2.gradsligninger
ForumindlægHvordan omskriver man nedestående 2.gradsligning til formen ax^2+bx+c=0? 3x^2+12x+9=x^2+4x+3 -
Differentation
ForumindlægSkal have den dobbelt afledede for g(t)= Får g9;(t) = * Kan ikke helt få det rigtige resultat, når jeg prøver at udregne g9;9;(t). Første del er det bliver vel -9sin(9t)*9= -81*sin(9t), men ved ikke helt hvordan jeg skal fortsætte. -
Størsteværdi
ForumindlægHar lige et spørgsmål med hensyn til denne opgave?\n\nEn funktion f er givet ved\nf(x)=x^2(1+x)^9 , xE[0;1]\n\nbestem størsteværdien for f?\n\nSkal man så bare finde f9;(x) og lave monotonilinjen og der fra se maksimumstedet hvor den er størst???? -
3 Opgaver
ForumindlægI anledning af en kommende prøve, har jeg kigget lidt på nogle opgaver fra hæftet, vejledende eksempler på Eksamensopgaver i matematik.Har lidt brug for hints til følgende opgaver:1,018((6x)^2*y)/(2y)^21,019Reducer brøkken ((x-y)^2 - y^2)/2x1,022 Omskriv 4x^2 + 12 9 til formen (ax+b)^2 -
rettelse
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=17828 1. Rigtigt. 2.Rigtigt 3. Rigtigt. 4. forkert. 5.Korrekt. 6. Forkert. 7. Forkert. 8. Korrekt. 9. Korrekt. 10. Korrekt. 11. Korrekt. 12. Korrekt 13. Korrekt. er de rigtige?? -
TI-89 HJÆLP
ForumindlægGoddag.. Tænkte, er der nogen af jer der ved hvordan man løser vektorer i planen på lommeregneren? Har fundet ud af hvordan man krydser. Men ved ikke hvordan jeg finder konstanterne x,u og t (dem der bestemmer længden) Skal løse ligningen: [5,4,3]+u*[1,2,4]+t*[5,0,-2] = [9,-7,5]+x*[-2,11,-5] H... -
substitution
ForumindlægHej Jeg har en opgave der går ud på at finde ubestemte integraler vha substitution ∫(2x+7)^9dx jeg forstår man skal angive et t, vil det være 2x+7, eller hele udtrykket opløftet i 9? jeg har også svært ved at gennemføre selve substitutionsprocessen, kunne nogen forklare ... -
Vektor
ForumindlægOpgave 1 Bestem koordinaterne til en stedvektor a’s endepunkt, når den danner en vinkel på 42 med x-aksen og har længden 7. Opgave 2 Bestem koordinaterne til en stedvektor b’s endepunkt, når den danner en vinkel på 254 med x-aksen og har længden 9. -
ligninger
ForumindlægKan i hjælpe mig med disse ligninger..? 1/(2 + 3x) = -4 1 · 2 + 3x/(2 + 3x) = -4 · 2 + 3x = 1 = -8 + 3x hvordan kommer jeg videre? og så den her: 2/x = 4/9 (2 · x)/x = (4 · x)/9 = Hvad er det lig med og hvordan kommer videre?
