Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18161 til 18180 af 95434
-
Ligning - fra ét til andet..
ForumindlægHej.. Jeg sidder lige fat i denne ligning --> (-b^2/4a) + c, jeg ved at jeg skal få det til at gi' (-b^2+4ac/4a), men hvordan kommer jeg frem til dette.? er det noget med at man skal gange med noget i en brøk, eller.!? På forhånd tak.. -
Morfin i birken - HJÆLP
ForumindlægHej - jeg har kemi på b-niveau, og har brug for hjælp til nogle opgaver, da jeg er helt fortabt ! 1,0 L mættet opløsning af morfin i vand indeholder 0,2 g morfin ved 25 C b) Beregn stofmængdekoncentrationen i den mættede opløsning af morfin i vand Dernæst står der: c) Morfin er en base ... -
2 diff. ligninger hjælp
ForumindlægHvordan løses følgende to diff. ligninger:____________________________________________1:Yrsas badekar er fyldt med vand, der er 53grader varmet. Efter 10minutters forløb er det 42grader varmt. Badekarrets temperatur er 18grader. Yrsa nægter på det bestemttste at være i badekarret, når vandet er u... -
integral af logaritme
ForumindlægHejsa Jeg sidder og prøver at finde ud af hvad integralet for ln(x) er... På wikipedia fandt jeg en løsning der hedder x(ln(x)-1)+c men hvordan findes c, og hvad hvis den hedder int(a*ln(x))? -
bestem vektor d
Forumindlæga= (1,2,3) b=(2,-1,2) c=(-1,2,2) bestem tallene s og t så vektoren d=a+sb+tc står vinkelret på både b og c -
Effekt
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? En bruser har vandteperatyren 42°C og temperaturem er 18°C når det løber i afløbet. Der bruges 10 l i minuttet. Find effekten -
Andengradsligning
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt med den her: Bestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax^2+2x+c=0, a er forskellig fra 0, har netop én løsning. På forhånd tak. -
Reducer udtrykket
ForumindlægHej allesammen:) Kan I hjælpe mig med dette udtryk: 6ac-10bc+2c^2= Jeg har fået det til 2c(3a-5b)???? Er det rigtigt?? Jeg har også problemer med dette udtryk: (c(a+b)+b(a-c))2c = Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man regner sådan et udtryk ud?? -
den distributive lov og det skalære produkt?
ForumindlægEr der nogle som kan bevise den distributive lov for det skalære produkt? Jeg ved at den distributive lov ser sådan ud: a·(b·c)=a·b+a·c men hvordan skal jeg bevise? -
Areal af trekant
Forumindlæghey alle, hvilken formel kan jeg bruge til, at beregne areal af trekant når jeg kender to vinkler og en side? Kender vinkel A = 46.57 Vinkel C = 90 grader og siden c = 8 På forhånd tak :) -
Hjæælp
ForumindlægEt kobberkar med massen 6 kg indeholder 30 kg vand. Temperaturen for kar og vand er 50°C. Der tilsættes 3 kg is, der har temperatur af -6°C, og der ses bort fra varmetab til omgivelserne. Beregn blandingstemperaturen.......... -
Analytisk geometri
ForumindlægEn trekant har vinkelspidserneA(5,-3) B(-7,5,2,5) og C(-3,-4)Bestem:1)En ligning for den linje gennem C, der er parallel med c.2)En ligning for medianen fra C.Kan godt finde ud af hvis jeg tegner den, men ikke hvis jeg skal regne den...Den er jo nok ikk særlig svær:-)Ville være glad hvis der er n... -
PP-processen
ForumindlægHej Jeg er ved at gøre mig klar til en fysik eksamen. Men jeg kan simpelthen ikke fatte hvad pp-processen går ud på ? Mit hovedemne er stjerne og derunder skal jeg komme ind på undersøgelsen af stjerners kemi, indre processer og brints rolle. Er der nogen der kan forklare mig det enkelt ? Mvh -
Potensudvikling: relativ vækst
ForumindlægJeg har et (dumt) spørgsmål til opg. c: Jeg forstår ikke helt, hvorfor man skulle sætte ? Jeg har fundet fremskrivningsfaktoren for x ved at løse ligningen: (jeg kiggede på facit, hvor de satte ) x skal ganges med 1.352, for at y bliver dobbelt så stor. Hvis et tal x vokser sig dobbelt s... -
Termodynamiske processer - Udregn temperatur
ForumindlægHej Jeg sidder med fysik opgave (vedhæftet som billede). Jeg sidder med første opgave, jeg har inddelt processerne i isobar, isochor og isoterm, og hernæst for at beregne T_A vill jeg bruge følgende formel: pV=nRT <---- Er det rigtig iforhold til en isobar process Til den næste, isocho... -
Folkeskole- vs. gymkarakter
ForumindlægHej! Er lidt nysgerrig.. :) Har I erfaring med om man hhv. falder/bibeholder/stiger i karakter når man skifter til gymnasiet. Jeg har hørt lidt af hvert, dog mest at man falder. Jeg fik et snit på 10,5 med en nogenlunde middel indsats. Nogen, der har prøvet det sammen ca.? Hvad vil I tro jeg får ... -
Guldkorn til 9. klasses mndt. eksamen
ForumindlægMan hører jo at et 13-tal kræver en indsats udover pensum - nogen der ligger inde med gode udregninger som man kan forsøge at komme ind på? -
Vektorer i planen
ForumindlægHvorfor gælder der :* = prikla-bl^2 = lal^2-2a*b+lbl^2 (1)a*b = 1/2(lal^2 + lbl^2 - la-bl^2) (2)Hvordan kommer man fra (1) til (2) -
Vurdering af skriftlig matematik
ForumindlægJeg er frustreret! Jeg skal i 3g efter sommerferien, har matematik på højniveau, og vi har indtil videre haft TRE forskellige matematiklærere. De har hver især lært os noget forskelligt mht. skriftlig matematik. Dvs. hvorvidt man skal angive dit og dat, opstillingen, om tegninger skal laves osv.... -
Vektor i 2D - Rette linjer
ForumindlægDer er givet to punkter A(1,7) og B(-2,3) a. Bestem en ligning for den linje igennem A, som er vinkelret på linjestykket AB b. Bestem en ligning for linjen gennem A og B Jeg er helt blank her :(
