Søgning på: fysik noter b. Resultater: 18201 til 18220 af 110438
-
Trigonometri - lille problem
ForumindlægHej Jeg har en opgave, der lyder: 2.001 I en trekant ABC er vinkelC ret. Endvidere er siden b=3, og vinkelhalveringslinjen Va = 4 a) Tegn en model af situationen, og bestem de ukendte sider og vinkler i trekant ABC --------------------- Jeg har scannet et billede ind af min opgave - som lad... -
funktioner
ForumindlægHej er der ikke en en der gider at hjælpe mig med den her opg: Bestem hældningskoefficient og skæring med y-aksen for disse funktionssammenhænge: a) y = 2 x + 5 b) y = –3 x + 7 c) y = x – 3 d) y = –x + 2 Tak på forhånd!! -
Potensfunktion/monotoni
ForumindlægHej. Hvad kaldes a og b tallet i en potensfunktion? Kan man tilade sig at kalde potensfunktionen f(x)=b*x^2 for monotont voksende? x skal jo være possitiv? Hvad kalder man grafen for funktionen f(x)=3 , ligesom at man kalder grafen for f(x)=2x for monotont voksende. -
Trigonometri
ForumindlægI trekant ABC er vinkel A = 26,1 º, |AC| = 5,0 og |BC| = 3,0. Vinkel c er stump. a) Bestem vinklerne B og C. b) Bestem |AC|. c) Bestem længden af medianen mc Er der nogen der kan hjælpe mig? specielt til den første!! -
HJælp
ForumindlægJeg har fåët en opgave som lyder ; Redegør for at den generelle løsning til en ligning af typen a*c+b=c*x+d altid er : x= d-b/a-c Og da jeg langtfra er god til matematik kunne jeg sku godt lige bruge en hjælpende hånd med den! På forhånd tak! -
hastighed?
ForumindlægHar funktionen: f(x) = 11,3013 * x^0,499523 Funktionen beskriver en tsunamis hastighed afhængig af vanddybden. Ved en vanddybte på 10 meter vil hastiheden være på 36 km/t, mens der ved en vanddybde på 200 meter vil være en hastihed på 159 km/t. ( tallene a & b ovenfor i funktionen er fundet vha ... -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
Helte eller hvad?
ForumindlægHar denne korte tekst fra dansk-engelsk oversættelse for, som jeg håber I kunne være så venlige at rette for eventuelle fejl. På forhånd tak! ____________________________ Helte eller hvad? I de vestlige lande vil mange kvinder gerne forlade deres hjem for at få et arbejde. Sådanne ønsker er s... -
Elektricitet
ForumindlægHar lige været igennem electricitet. Jeg har dog nogle spørgsmål til nogle begreber som jeg måske ikke helt fuldkommen forstår, men har en idé om. Spændingsforskel mellem 2 punkter U_AB. Hvad kan der siges om spændingsforskellen mellem 2 punkter? Altså, det jeg selv forstår er, at spænding er h... -
Rettelse
ForumindlægHej. Er der nogle som vil kigger på dette :) ? Dansk: For det første, jeg håber I finder dette brev. Jeg gør ikke det pga. af jer. Det er mig vigtigt for mig at sige. Fordi, min dejlige familie, jeg elskede jer virkelig. Og det at jeg elskede jeg så meget er grunden til at jeg hang mig selv. S... -
Determinant
ForumindlægHej derude! nogle som kan forklare mig følgende, det er forståelses problem omkring en omkrivning.det(a,b) = \\a\\ * \\b\\ * cosw Det kan godt være mig som har sovet i mat timerne, men hvorledes bliver determinanten af vektorene a og b = længde af vektor a og b ganget med cosw?på forhånd takPer -
reducér
Forumindlægudtrykket: 8a^3 * b * a^-2 divideret med (2b)^2 -
At gør prøve?
ForumindlægHej Vis ved at gøre prøve, at y(t) = (b/a)/1+c*e-b*t , hvor c er et tal, er en løsning til y' = y(b-ay) = ay((b/a)-y) Hvad forstås ved: " Vis ved at gør prøve..."? På forhåndtak -
Ang. gennemsnit
ForumindlægHej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ? -
uddannelsesønske
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til at starte på gymnasiet, men fik at vide at jeg muligvis ikke er uddanbelsesparat. Jeg hørte at man gymnasiet kigger på ens karakter og laver en revurdering. Altså omkring uddabnelseaparatheden. Hvis gymnasiet er enig med Uu vejleder... -
Kemi 0-b
ForumindlægGod aften. Ifm. tilmelding til kemi 0-b her til 2024 ønskes tips og tricks mht. studieteknik, den mundtlige eksamen, relevante opgaver, samt hvilket emne jeg eventuelt kan kaste mig over her til jul som en lille introduktion. P.t. rækker mit vidensniveau til at kunne genkende forskellen på en syr... -
Masse af uran og q værdi
ForumindlægJeg forstår ikke hvordan man kan regne massen af vandet i denne opgave og c opgaven bagefter tak for hjælpen på forhånd -
HHX - Valg af valgfag
ForumindlægHejsa. I dag skulle vi vælge hvilket fag vi ville have på 2. år Valgene var: Samfundsfag b Mat b eller IT b Jeg vil gerne læse jura efter endt HHX og fik at vide at samfundsfag er mest relavant, men da samtidshistorie som er obligatorisk også er på b er kravene til jura studiet dækket. M... -
Reduceringsproblemer
ForumindlægHar prøvet at regne mig frem til andengradspolynomiets toppunkts andetkoordinat ved at indsætte (-b/2a) på x's plads i y=Ax^2+Bx+C og jeg er kommet her til: y = ((b^2)/4) - ((b^2)/2a) + c Men kan ikke komme videre og det skulle jo gerne komme til at se således ud: y = ((-d)/4a) Kan godt s... -
vektor regning
ForumindlægHej.. Ved ikke helt hvordan at jeg skal formulere det, men jeg prøver: og Bestem (vektor a * vektor b) * vektor a og Bestem (vektor b*(vektor a - vektor b)) * vektor b og Bestem (vektor c + vektor a)*(vektor a + vektor b + vektor c), når vektor a= (-3 over 2). vektor b=(8 over -½) og vek...
