Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18201 til 18220 af 135324
  • Sandsynlighedsregning. HJÆÆÆLP!!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er utolig træt og kan ikke finde ud af en eneste opgave som jeg har for til imorgen. Ja jeg skulle være startet før, men i er ikke søde at hjælpe mig? Pleeeease! :) De spørgsmål der er i tyk skrift har jeg brug for hælp til. Tak på forhånd!! :) 1) børnene leger ''mus'&#39...
  • Cirkel ligning

    Forumindlæg
    Jeg har fået ligningen: x^2-6x+y^2-16=0Hvordan omskriver jeg den så jeg får radius og kordinatsættet til centrum. På forhånd tak.
  • Kemi i bio A?

    Forumindlæg
    Er der meget kemi i biologi på højniveau? Er det en fordel hvis man tager kemi på c/b-niveau, eller måske endda højniveau?
  • Hvornår begynder I igen?

    Forumindlæg
    Jeg har første skoledag på mandag 10. august. Heldigvis kun 2 timer, så det er en blød start. Men jeg glæder mig til at se de andre. Jeg kan ikke huske om man får skolebøger den første dag. Nogen med bedre hukommelse her?Hvad med jer? Hvornår starter I igen?
  • hjælp tak

    Forumindlæg
    forkortning af Brøker1590/2120, 357/408, 96/120, 85/155, 39/51, 81/459
  • E= m*c^2

    Forumindlæg
    Hej Hvordan skal formlen E= m*c^2 forstås og til hvad benyttes den? Håber ¨på en nem forklaring til en der har fysik på c niveau :)
  • Min Opgave

    Forumindlæg
    Før ferien uploadede jeg en opgave til Studieportalen. Nu kan jeg ikke finde den nogen steder. Hjælp?
  • Ligningssystem HASTER

    Forumindlæg
    Er der nogen, der ved, hvordan jeg regner denne ligningssystem ud? 16x -8y = 4 -12x + 14 = 6
  • regneforskrift

    Forumindlæg
    Lad g være funktionen bestemt ved? bestem en regneforskrift for g. Hvordan finder man en regneforskrift?
  • Antal fag...

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har lige et problem. Jeg skal på gym efter sommerferien (meget sikkert, ja). Og jeg ønsker virkelig gerne at komme på den naturvidenskabelige studieretning med MAT A, fysik og kemi. MEN jeg vil gerne have fem fag på A niveau (i 3.g, så jeg kan gange snittet til den tid), men har f...
  • Potensfunktioner

    Forumindlæg
    Jeg har følgende opgave: 1. find forskriften for den potensfunktion, hvis graf går gennem punkterne a(1,6) og B(3,24) Jeg går ud fra at det skal udregnes på TI-89, men er der nogen der ved hvordan? (Jeg er rimelig lost, så vil gerne have en god forklaring på det) Det er iøvrigt b-niveau
  • Gode matematikbøger

    Forumindlæg
    Hej Jeg søger nogle rigtige gode matematikbøger. De skal dække for det der svarer til C-niveau, B-niveau og A-niveau. Derudover skal der være tilhørende opgaver til børgerne. Er der nogen der kender en god serie af bøger og dertilhørende opgaver?
  • Finde stamfunktionen

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde stamfunktionen og hvordan man regner den? Der er tale om 7x^2+3x+55. På forhånd mange tak
  • 1 Liter Vand! Hvor Meget Tilbage?

    Forumindlæg
    hvor meget er der drukket af en liter vand når der er : a: 45 cl tilbage? b: 230 cm3 Tilbage? c: 0,03 dm3 Tilbage? d: 4,2 dl tilbage? e: 0,1 dm3 tilbage? f: 0,81 dm3 tilbage? Jeg Er Ikke Sikker På Min Metode :S Derfor Mangler Jeg Hjælp For ...
  • Eksponitielt funktion i hånden

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for hjælp til en opgave, som jeg skal beregne I HÅNDEN. Jeg ved ikke hvad jeg skal starte med og hvad jeg skal gøre, er der en det kan hjælpe mig? Opgaven er velheftet.
  • Cirklens ligning

    Forumindlæg
    Hvordan tjekker jeg det her "hurtigt" eller ??
  • Hjælp til ligningsløsning

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg sidder fast ved følgende opgave og håber derfor der er nogen der kan hjælpe mig. Bestem tallet a, så x=4 er løsningen til ligningen: a*√x=3x-2. Jeg har forstået, at man skal sætte 4 ind på x´s plads, men hvad gør man så med a? Tak på forhånd :)
  • Bevis for differentiertation

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der kan hjælp med bvis for dette? OG IKKE NOGTE MED ''LIM, kun funktion og tallene.
  • Monotoniforhold

    Forumindlæg
    Hej. Kan det passe, at funktionen har vandret vendetangent?
  • Højde på en cylinder

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal beregne højden på olien i en tank. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette? Olietanken kan rumme 2000 liter. Jeg har en formel der hedder P= 250 x h2 / 3 x r2 P = 7,5% og r= 60 Jeg håber der er en der kan hjælpe mig med besvarelsen af denne opgave.