Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 18221 til 18240 af 152759
-
potensfunktion
ForumindlægHvilken betydning har konstanterne a og b for grafens førløb i en potensfunktion :z? -
Taylor grænseformel
ForumindlægKan nogen af jer forklare, hvorfor der står nedenfor med markeret rødt farve at Pn(x) = Pn-1(x) + f(n)(a)(x-a)n/n! ? Jeg ved at Pn(x) = i=0∑nf(i)(a)(x-a)i/i!. -
HJælp
Forumindlægforklar, hvad 3a+5b udtrykker, når a er prisen for et æble,og b er prisen for en pære hjælp -
AT religion og historie
ForumindlægJeg har om Hadj i Religion og Historie og har formuleret disse spørgsmål: Hvorfor foretager muslimer Hadj? Hvilken betydning har Hadj efterfølgende for de muslimer der har foretaget rejsen? Hvordan påvirker Hadj muslimers adfærd, og har hvis den gør, hvordan påvirker den så deres syn på samfund... -
Eksame opgaver, August 1997
Forumindlæg2I- + 2Fe3+ -> I2 + 3FE2+\n\ner det rigtig afstemt?\n\n-----------------------\nBromidioner oxideres ikke af jern(III)ioner.\nOpløsningen koges, indtil der ikke kommer mere violette dampe. Der tilsættes nu svovlsur opløsning af KMnO4 og bromidionerne oxideres efter følgende reaktionskema:\n... -
Rapport til i morgen !! Hjælp
ForumindlægHej . Jeg synen selv jeg er ok til fysik men denne opgave er jeg helt væk på. Er der nogen der er virkelig ´gode til fysik ? Opgaven lyder sådan her: C-14: Naturligt kulstof indeholder 1,37•10-10 % af isotopen C-14. C-14 dannes i atmosfæren når N-14 bombarderes med neutroner fra den kosmiske... -
Jeg har virkelig brug for hjælp
ForumindlægDer er 3 delopgaver jeg ikke kan finde ud af og som jeg har brug for hjælp til. Please hjælp! Se venligst vedhæftede dokument! ¨Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide om det overhovedet er korrekt det jeg har lavet.. -
Hvornår får man skr. ex. tilbage?
ForumindlægHej med Jer...Da jeg er ved at være pænt utålmodig mht. skr. karakterer i dansk osv., ville jeg lige høre om der er nogen af Jer der ved noget om hvornår man kan forvente at få disse karakterer "offentliggjort"...?Det må da vel nødvendigvis ske inden ens sidste ex. ikk'? -
Er gymnasiet en ren dræber?
ForumindlægHej alle! Til sommer står den på gymnasiet. Noget jeg har glædet mig til faktisk;) Folk siger hele tiden, at du ikke skal glæde dig. Det bliver 3 hårde år med en del lektier osv. Hvad siger jer gymnasie elever? Hvordan er det? Håber at jeg kan starte en debat med jeres meninger og holdn... -
Odontologi
ForumindlægHej Jeg starter på odontologi studiet til slut august. Og mine spørgsmål er: 1. Kender I sidder for odontologi studerende hvor der sælges brugte bøger? 2. Er der nogen Facebook grupper/ sidder for odontologi studerende? 3. Ved I hvordan en eksamen på odontologi foregår? Altså eksamens formen osv... -
Det gamle 13-tal - godt eller skidt?
ForumindlægUha... Hvad synes i om 13-tallet, er det noget uretfærdigt juks eller en karakter som har sit ret et eller andet sted? Jeg er personligt af den opfattelse af at det en karakter der ikke kan bruges til en skid. Om man får 13 eller 11 afhænger, ihvertfald i folkeskolen hvor jeg har gået indtil fo... -
Hvad bør jeg vælge?
ForumindlægHej. Jeg skal snart vælge valgfag på gymnasiet, men jeg ved ikke helt, hvad jeg vil vælge.. Er det muligt at få to valgfag på C-niveau?? Og hvad synes I, jeg skal vælge? Psykologi eller filosofi?? Har I nogle erfaringer med fagene osv.? Tak på forhånd. ;) -
Lær det periodiske system udenad? Hjælp
ForumindlægHej, går i 1.g og vi har prøve i at kunne de 36 første stoffer i det periodiske system. Hvordan lærer jeg dem hurtigt? :( Det er så svært. -
hvem er glad for at de tog hf?
Forumindlæghej som overskriften også siger hvem er glad for at de tog hf? altså jeg overvejer lidt at tage hf efter 10 kl..og til den tid er jeg 17 år, når jeg starter på hf, og er der nogen ,som er glade for at de tog hf, og er de eksaminer svære når man skal afslutte sin første og andet år ... :) håber i ... -
kan det passe? (strøm og resistans)
Forumindlægjeg sidder med følgende opgave og ved den første opgave: hjertestarter. når jeg skal beregne resistansen, er det så bare: R = U / I = 50 ohm og når jeg skal beregne effekten, skal jeg så bare sætte tiden ind i t's plads og beregne effekten? og effekten er da 6,08 *106 W synes det ly... -
Volt?
ForumindlægHej, håber nogen kan hjælpe. Tak på forhånd :) Når man laver er forsøg i f/k med strøm, hvordan ved man så, hvor mange volt forsøget skal være på? Det skal dog lige siges, at jeg går i 8... -
Forberedelse på studie.
ForumindlægHej - Vil lige høre jer ad, om i har råd til, hvordan man bedst muligt forbereder sig på sit studie hvis man er tilbudt en standby plads? - Er det rigtigt at alle kan være med til forlæsningerne på universitet? Ved godt at det ikke bliver tjekket hvem der kommer ind og ud, men accepterer universi... -
regn reaktionsbrøken og beregn ligevægtskonstanten
Forumindlægkan nogen være sød og hjælp mig med denne opgave for reaktionen 2 NO2(g) <-> 2 NO(g) + O2(g) har man målt følgende koncentrationer i en reaktionsblanding i ligevægt: [NO2] = 0,982M [NO]= 3,30 * 10-5 M [O2] = 1,65 * 10-5 M opskriv reaktionsbrøken og beregn ligevægtskonstanten K. -
Antal elektroner
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave hvor jeg har nogle forskellige grundstoffer, og spørgsmålet er hvormange elektroner grunstofferne har som di-kationer. Nogen der kan forklare hvordan jeg finder antal elektroner? -
Odontologi
ForumindlægHej! Jeg søger en, der læser til tandlæge herinde? Jeg vil gerne i kontakt med en tandlægestuderende, idet jeg overvejer at skifte studie og læse odontologi. Hvilke ting, skal jeg være opmærksom på, inden jeg søger? På forhånd tak!
