Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 18261 til 18280 af 27764
-
SRP om underernæring
ForumindlægHej SP. Er der nogen biologilærere eller andre fagligt stærke personer, der kan anbefale gode, faglige lærebøger om underernæring eller beslægtede emner på et niveau, der er passende til en SRP i Biologi A? Hvis der også findes forslag til relevante forsøg, som jeg kan inddrage, vil det være en... -
reklameanalyse metoder
ForumindlægJeg sidder med en AT synopsis, hvor jeg skal udarbejde en reklameanalyse for noget proteinpulver. Jeg ville blot høre om der var nogle der havde nogle noter mm. om reklameanalyse og metoder i dansk. Helst metoder!! Tak -
Bestem de b, hvor rækken er konvergent
ForumindlægHej. I a) er jeg kommet frem til, at rækken er konvergent for alle b i de reelle tal og i b) er jeg kommet frem til, at den er konvergent for alle a, b i de reelle tal. Jeg har en følelse af, at det ikke helt er rigtigt. Er der nogen, der kan komme med nogle hints eller en alternativ forklaring t... -
Jernbestemmelse
ForumindlægDer afvejes 0,1604 g stof, som i en målekolbe opløses i 100,0 ml vand. Af denne opløsning udtages 10,00 ml, som fortyndes med vand i en målekolbe til 500 ml. Ved atomabsorption finder man, at den sidste opløsning indeholder 4,47 mg jern per liter. Beregn stoffets molære masse på grundlag af je... -
Hovedtemaer i Dansk - Hvilke Hovedtemaer Findes Der i Dansk?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal finde et hovedtema til kunstbillede "En såret arbejder" men ejg ved ikke hvilke slags hovedtemaer der findes. Jeg har prøvet at google mig frem til det, men der står simpelthen intet. Jeg håber i kan fortælle mig hvad for nogle typer der er som hovedtema. T... -
IR-spektrum
ForumindlægHej Jeg har fået denne opgave, hvor jeg skal bestemme om IR-spektret tilhører ethinylestradiol eller levonorgestrel, og jeg kan ikke helt gennemskue hvad der passer. Jeg har vedhæftet et billede af opgaven. På forhånd tak. -
DANSK MUNDTLIG EKSAMEN HJÆLP!!1
ForumindlægHej! Jeg har trukket idag til min mundtlige dansk eksamen og jeg ved virkelig ikke hvad det er jeg skal vælge. Jeg har trukket Emnet "Hverdag" og emnet er utrolig bredt og jeg ved overhovedet ikke hvad jeg kan vælge under det. tekst, kortfilm, billede? PLEASE HJÆÆÆLp Den skal kunne per... -
Feedback
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med at skrive en dansk opgave, og er så småt ved at være færdig.. Dertil kunne jeg godt tænke mig noget feedback på min stil, da jeg ikke synes, at den er særlig god. Dertil er det iorden, hvis man kommer med eventuelle tilføjelse.. det ville være rigtigt lækkert. H... -
Studievejledning - Jura eller?
ForumindlægHej alle studerende eller tidligere studerende derude! Jeg håber nogen af jer har tid til at hjælpe mig med et par spørgsmål, som idet tiden for sidste ansøgningsfrist nærmer sig bliver jeg mere og mere i tvivl. Sidste år kom jeg ind på antropologi, men jeg besluttede jeg skulle have et sabbatår... -
Dansk Eksamen Forkorte tekst
ForumindlægHej, er der nogen der der kan hjælpe mig med at forkorte den her tekst til eksamen. Den skal vare 10 minutter men kan simpelthen ikke finde ud af at forkorte det. Dansk mundtlig eksamen Præsentation af prøve oplæg: Jeg har valgt prøveoplæget Når døden ånder dig i nakken, som er en baggrunds... -
HHX
ForumindlægHej jeg ville bare lige høre, om nogle af jer går eller har gået på HHX, og kunne fortælle mig om det er svært. For jeg har hørt at det er nemmere end gymnasiet, men det er jo selvfølgelig dem der har/går på gymnasiet som har fortalt mig dette. Og så ville jeg hører fra en eller flere der har/gåe... -
Essay
ForumindlægHejsa, jeg er lige begyndt i 1.g her efter sommerferien, og må indrømme at kravene er forholdsvis høje. Vi har fået stillet den opgave, at skulle skrive et essay om stort set alt, så længe det ligger inden for dansk fagets falige pensum. Jeg ville meget gerne skrive om propaganda i det 21. århund... -
Valgfag?
ForumindlægHejsa. Eftersom vi i min klasse er begyndt at snakke om hvilke fag vi skal vælge til næste år, har jeg prøvet på at undersøge sagen lidt nærmere på http://www.r-u-e.dk/valgfag/g_valgmuligheder_mat.asp. Jeg ville som sådan bare høre om, hvorvidt det evt. ville være en overkommelig opgave at vælge ... -
3 Digte.. Har du lavt dem?
ForumindlægHej.. Jeg skal give en sammenlignende fortolkning af disse 3 digte.. Er der nogen der er bekendte med nogle af disse digte? Og kan I hjælpe mig med nogle hints, og muligvis pege på en "rød tråd", der er går gennem alle 3 tekster.. Håber nogen kan hjælpe, da det har taget en del tid at s... -
Goethe
ForumindlægJeg vil høre om, der er nogle som har læst to digte med Goethe, som hedder henholdsvis, Heidenröslein og Erlkönig?Eller om der er nogle, som kender nogle gode sider, hvor man kan finde informationer om Goethe og hans digting etc..På forhånd tak... -
Hjælp til dansk!
ForumindlægJeg har det lidt svært ved at finde budskabet/motivet i de tekster jeg læser, nogen der kan fortæller mig, hvordan det kan være at finde ud af det? -
kokain
Forumindlæger der nogen der ved, hvilket indflydelse har benzenringen i kokain? -
- Matematik - diff.regning. - Plz help =) -
ForumindlægJeg er lige gået lidt fast i moget mat.1) f(x)= 3^2x+1 Bestem f'(x)2) f(x) = x/(lnx)Bestem f'(x)Hvordan gør man helt præcist det, med fulde udregninger?!på forhånd Tak!!1 -
Fremtid , A og Bniveau??
ForumindlægHej jeg vil gerne have et råd hvis der er nogen der vil hjælpe mig ud af et dilemma....Jeg går kun i 1.g men tænker over hvad jeg videre skal have på A- og B- niveau. Jeg er meget interesseret i biologi,kemi, idræt og musik. Det er alle sammen ting jeg nyder. Meeeen min søster som gik på gymnasie... -
Jalousi og had?
ForumindlægProblemet jeg har er ikke fagligt relateret, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal håndtere det...Tjah... hvor skal man starte... Jeg går i en sprolig 1g klasse... med en masse piger og en masser intriger. Jeg får gode karakter... det vil sige 11 og 13 taller, men kun mine nærmeste venner ...
