Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18281 til 18300 af 111527
-
ønsker hjæp til en oversættelse hurtigst muligt..
ForumindlægHej er der en der lige gerne ville skimme sætningerne igennem.? ------------------------------ De ønsker nemlig at få deres del af teenager-markedet. • They wish that to get a share of the teen market. ---------------------------------- Baby boomers var en mere homogen gruppe, og de er ikke så g... -
Lille oversættelse.
ForumindlægEr der en der gider tjekke om denne oversættelse er rigtig?? Vold i parkerne Han havde altid frygtet denne situation. Han havde ofte haft mareridt, hvor han havde set sig selv som formand for en eller anden forening. Og nu var det sket. Han var blevet ophidset på mødet og havde sagt sin mening... -
hjælp til at rette
Forumindlæghej alle sammen... Det vil være en stor hjælp hvis i gider rette en kort tekst.. På forhånd tak... We in Denmark caught by fatness epidemic special us younger human being there is most udsat. We are younger exercise all for bite and eaten much for much there content sugar and fat. I think it’s... -
Engelsk stil !:D
ForumindlægHej jeg har skrevet en engelsk stil i datid er de hele skrevet rigtigt i datid ? Det er nok ikke verdens bedste stil... It was a horrible weather, it was raining and the sky was getting dark. It was 13:00 o'clock. I was alone, in my grandma's big house. She was not home, she was at bi... -
bestem forskrift for parabel givet tre punkter ved hjælp af CAS-værktøj
ForumindlægHej. Jeg står med et problem jeg skal bruge T-inspirer CAS værktøj til at * bestem forskrift for parabel givet tre punkter. Men der opstår et fejl vær gang jeg trykke Enter. Opgaven: f(x)=ax^2+bx+c Grafen går igennem punkterne (-2,24), (2,4) og (5,52) Mine noter og hvordan læren ønsker at vi la... -
Må en sensor gøre sådan?
ForumindlægJeg ved godt at det er et lektiehjælpsforum men jeg kunne virkelig godt bruge en andens perspektiv lige nu. Hvis det ikke er i orden at jeg skriver det her så slet endeligt. :) Okay, så jeg var oppe til eksamen i dag, og personligt har jeg aldrig oplevet noget af den slags som skete i dag. Alts... -
Vektorregning igen
ForumindlægJeg skal bestemme projektionen af vektor a på b, hvor vektor b = 3/2*a+â og |a|=3. Således ser mine beregninger ud:\n\n((a * b) / 3^2)*a = (a * (3/2*a+â) / 9)*a = (3/2*|a|^2+0 / 9)*a = 3/2*9 / 9 = 3/2 * a.\n\nSer dette korrekt ud, og hvad gør jeg med 3/2*a? -
Antal eksamener
ForumindlægHej alle sammen Jeg går i 3.g stx nu. Det er sådan at jeg har været til 1 eksamen i 1.g også har jeg valgt en ekstra A-niveaue fag(valgfag) som jeg afsluttede med 2 eksamener i 2.g + 1 engelsk eksamen, altså 3 eksamener i 2.g. Det vil sige jeg i alt ha... -
vektor (opg.E2012 mat A 1-årig)
Forumindlæghej håber der er nogen der er i stand til at hjælpe mig med dette lille sppørgsmål. Tror det er forholdsvist let, men jeg er bare ikke helt sikker i min sag.l vektor(a) + vektor(b)l = ??(l=længden af, samme tegn som numerisk-tegnet)Jeg ved at:l vektor(a) l = 2l vektor(b) l = 5vektor (a) * vektor ... -
forskrift
Forumindlæghej er der nogne der kan hjælpe W(l) = b*l^a Bestem en forskrift når w(7,1)=5,5 og W(14,3)=58,4 hvad gør jeg ? -
Vektorer
Forumindlæg|a|=2 , |b|=5 , a•b=-4og så skal jeg udregne værdien t. ud fra:|a+tb|=2.. hvad gør jeg? -
andengradspolynom skæringspunkt
ForumindlægHvis man har en andengradspolynom og en ret linie, hvordan finder man b, hvis der kun skal være et skæringspunkt? Andengradspolynom: y = 0,5x2- 0,5x - 3 Lige linie: y =1,5x + b -
eksamen
ForumindlægKan man komme op i en rapport til biologieksamen?Vi har desuden fået at vide, at vi kan komme op i vores projekt, men ikke hvordan. Nogen der ved det?Troede "bare" man kom op i nogle spørgsmål med en eller to tilhørende figurer, men tager jeg fejl?Det er forresten B-niveau, hvis det gør... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg skal afslutte Fysik på B-niveau og jeg vil gerne gøre mit bedste i mine rapporter derfor vil jeg gerne spørge om I herinde kan komme med nogen gode tips om Hvad og Hvilke emner jeg skal skrive om og fokusere på... Det ville være en stoor hjælp, hvis I ville svare mig :-) På forhånd t... -
linier og afstand
ForumindlægHej, jeg skal lave denne opgave (vedhæftet). Jeg har lavet den første opgave, men den anden opgave kan jeg ikke finde ud af. Min første tanke var at bruge afstandsformelen, men vi kender jo kun radius og (a,b) altså et punkt. Vi kender ikke x1 og y1. Er der nogle som kan hjælpe? :) -
Eksponentiel udvikling - hjælp please!
ForumindlægHej alle sammen. Nu har jeg siddet i et stykke tid med denne opgave, og jeg har brug for hjælp! Jeg skal tage udgangspunkt i denne forskrift: y = 4,6*1,15x -> y = b*ax Men jeg forstår ikke, hvilken metode, jeg skal bruge for at kunne udfylde felterne i tabellen? Kan i hjælpe? -
Markering af grammtiske fejl
ForumindlægHey. Jeg har netop skrevet og rettet en engelsk stil, men jeg overser tit nogle dumme fejl. Jeg søger en der vil markere (IKKE RETTE) mine fejl. Da jeg har B-niveau på gymnasiet søger jeg en med højere eller nogenlunde samme niveau i engelsk kundskaber end/som mig. På forhånd tak :) -
Valg af uni hvis man skal læse medicin, psykologi eller odontologi
ForumindlægHej alle derude :) Står som mange andre i den situation, at jeg skal søge en videregående uddannelse. Min 1. prioritet er medicin, min 2. psykologi og min 3. odontologi. Er der nogen medicin, psykologi eller odontologi studerende derude som kan fortælle fordele og ulemper ved de universiteter ... -
Opløselighed
ForumindlægHej, jeg har gået til genoptræning med mit knæ de sidste par måneder, så det er gået ud over kemi :( Så håber der er nogen der kan fortælle mig hvad man skal gøre med følgende opgaver...Der laves en mættet opløsning af magnesiumhydroxid i rent vand ved 25 grader c, og pH for opløsningen måles.Man... -
AT: splittet identitet (fag?)
ForumindlægHej alle :) valg af fag til AT eksamen nærmer sig, og sidder, garanteret som mange andre, og er frustreret over hvilket emne jeg skal vælge. I ressourcerummet faldt jeg over emnet "Splittet Identitet", om en forfatter der havde skrevet en roman omkring, det at være invandrer i DK, om de...
