Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18301 til 18320 af 153574
-
Tør jeg at vælge STX?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er en pige der går i en helt normal 10. klasse, for at modne mig og for at arbejde på mit gennemsnit. Da jeg startede i tiende, var jeg ikke i tvivl om at jeg skulle vælge en HHX, altså tre år på handelsskolen. Efter jeg har været i brobygning, er jeg begyndt at tvivle. Jeg ... -
potens, ligning m.m. help!!
Forumindlægjeg har siddet og lavet alle de andre opgaver til blækreg. men der er tre opgaver som jeg ikke forstår hvordan man regner ud. håber der er nogle som vil hjælpe. 1. i 1960 var befolkningstallet 8,157 mio. i 2000 var bef.tallet 29,986 mio. a) hvor mange procent er befolkningstallet vokset om året... -
Vektor som er vinkelret
ForumindlægHej alle sammen.. Der er en opgave jeg er blevet i tvivl om den lyder: 2 vektorer er givet ved a = (3,-2), b vektor (t,1)og c vektor (-4,t). a) bestem t så a+b vektoren er vinkelret på c vektoren. Forslag: Når 2 vektorer i det tilfælde a+b og c vektoren er vinkelret gælder der følgende; x1*x2+y... -
Hjælp til opgave...
Forumindlæg1. (a + b) - a = ______________ 2. (7 - a) 2 = _____________ Hjælp tak . -
Reducering
ForumindlægHvordan reducerer jeg (a+b)^2 - b*(a+b)? Har virkelig brug for hjælp. -
Hjælp til beregning (dyppekoger forsøg)
Forumindlæghej SG jeg er igang med et lille projekt i fysik, hvor vi skal beregne og lave vores egen dyppekoger men jeg har et problem. når jeg skal beregne længden er ståltråden vi skal bruge, hvor jeg skal bruge ohm+m, der får jeg et mærkeligt resultat, som jeg ikke kan bruge til noget. beregningerne: ... -
Sinus relationer
ForumindlægOpgave 2 Figuren viser en trekant, hvor vinkel A = 37,50, vinkel C = 72,20 og siden c = 12,5 a) Beregn siden a Opgave 3 I en trekant ABC er vinkel A = 270, siden b = 12 og siden a = 10 cm. a) Beregn vinkel C -
Forkorte mm.?
ForumindlægHJÆLP HJÆLP HJÆLP. I følge min lommeregner giver følgende udtryk b(x): e-A(x)*b(x)*eA(x)+c*e-A(x)*(-a(x))+a(x)*c*e-A(x) Det skulle det også meget gerne gøre.. Men nu har jeg siddet og prøvet frem og tilbage, og jeg kan simpelthen ikke få det til at give b(x).. Hvis nogen kan, vil i så ikke vise m... -
Reduktion
ForumindlægJeg havde en afleveringsopgave med disse to stykker. Nu har jeg afleveret men er meget i tvivl:(a+b)a+a+b ____________________(a^2)(a+1)-(b^2)(a+1)og((7a+b)/(4a^2-4b^2))-(3/(4a+4b))-(3/(4a-4b))Jeg har fået det første stykke til (1/a-b) og det andet til 1/(4a-4b)Men mine matematikprogrammer giver ... -
hjælp til lille opgave
ForumindlægOm tre mængder A, B og C ved vi at 2 ∈ A, 2 ∈ B og 2 ∉ C. Kun to af følgende udsagn kan være sande. Skriv i disse to tilfælde eksempler på mængder A, B og C der gør udsagnene sande. A ∪ B = C A ∪ C = B A ∩ B = B A ∩ C = B Er der nogen der vil hjælpe? Er helt blan... -
fremtiden: forske i medicin
ForumindlægHej. Jeg er en pige, der lige nu skal op i 3.g efter sommerferien. Jeg drømmer om at udvikle medicin. Jeg elsker kemi (er ret god til det, har det på A-niveau) - men har ikke haft biologi siden folkeskolen, og fra den gang mindes jeg, at det ikke rigtig interesserede mig. Jeg prøvede at få biolog... -
Bevis for cosinusrelationer
ForumindlægHej Jeg går i 1. g og skal til årsprøve i matematik B-niveau på onsdag, så er i fuld gang med at forberede mig, men har et problem. i et af prøvespørgsmålene skal jeg definere cosinus og sinus. (er med på at det gøres i enhedscirklen, men skal man bare sige det eller ville i tegne den hvis det v... -
Trigonometri
ForumindlægHåber I kan hjælpe. :-) Bevis, at der i en retvinklet trekant ABC med vinkel C = 90 grader gælder de trigonometriske relationer: cos(A) = b/c sin(A) = a/c tan(A) = a/b -
Kepler vs. Newton
ForumindlægHEjsa.\n\nHvordan skiller newtonsk fysik sig ud fra Keplersk fysik?\n \nDette er et spørgsmål fra min SSO, og er gået lidt i stå.\n\nUdover at kepler var emperisk i sin fysik og newton ikke var det, så kan jeg ikke finde på mere at skrive... hehe\n\ntak på forhånd, Isak -
Privat fysiklærer?
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til fysik-eksamen. Jeg tænkte på om nogle: selv, eller kendte nogen der kunne hjælpe mig med mine fysik dispositioner? Det kan være en lærer, studerende, eller en der ved meget om fysik. Hvor meget i timen, kan diskuteres. Det skal være i København og ikke mere end 5 timer.... -
Eiffeltårnet
ForumindlægHej.. Jeg har valgt at skrive om Eiffeltårnet i historie og fysik. I historie kommer jeg ind på industrialiseringen og verdensudstillingerne, hvor jeg i fysik vil komme ind på de fysiske kræfter der påvirker tårnet og også noget om konstruktionen. Men jeg mangler noget materiale i fysik, så hå... -
Differentialligninger og hvad????
ForumindlægHejsa, håber der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg er lidt blank. Jeg går på HTX og skal skrive SRP i matematik og fysik, i matematik har jeg valgt at skrive om differentialligninger, men i fysik er jeg fuldstændig blank. Er der nogen der har nogle emner i fysik, der kan gå ind under differe... -
Ideer til sygdom med MR-scanner?
ForumindlægHej der ude! Jeg vil gerne skrive SRP i bioteknologi og fysik, og min plan er at finde en sygdom der diagnostiseres med MR-scanner eller lignende! Så vil jeg skrive om MR-scanneren (eller et andet fysiks apperat) i fysik, og sygdommen skal så beskrives i bioteknologi. Har I nogle ideer ... -
positive og negative ioner
ForumindlægFysik rapport. Jeg sidder med en fysik rapport og har nogle spørgsmål angående ioner. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? - Hvorfor har ionerne forskellige ladninger fx Na+og Al+++ ? og måske et dumt spørgsmål, men hvad er ionvandring, har hørt og lært det før, men er der i... -
Kom din næste kategori-ven ved!
Forumindlæg[Denne tekst (skøre tanke) skal læses med et glimt i øjet] Der er en meget tydelig gruppering af mennesker på Studieportalen. Der er dem, der er tilhænger af matematik, fysik og strækker de sig, kemi og måske lidt support. Der også den gruppe, der elsker sprog, tysk, spansk, fransk, latin og for...
