Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18301 til 18320 af 154719
-
At dumpe et fag?
ForumindlægJeg skal til nogle mundtlige studentereksamener her om ikke så længe og jeg har efter sommerferien formentlig tænkt mig at starte på dtu. for at komme ind på dtu skal man have et snit over 8 og samtidig have haft matematik og fysik på højt niveau (ihvertfald på den retning jeg kigger på). Men hva... -
Elektromagnetisme-hjælp!
ForumindlægHey!!!!!!jeg sidder lige og laver en fysik rapport om ELEKTROMAGNETISME og er stødt på tusind-kroners spørgsmålet HVAD ER ELEKTROMAGNETISME!TJA....jeg har fundet ud af at elektromagnetisme er en magnet der består af en jernkerne og en spole! men hvad er en jernkerne?og hvad er en spole!mine svar:... -
Hjælp.. årsprøven..
ForumindlægJeg skal op i mundligt fysik som 8.klasses årsprøve..Men jeg har smidt alle mine noter og opgaver ud. Nogle der kan og vil hjælpe mig? Jeg er virklig i nød..Det primære jeg skal have noter og forsøg i er:- Syrer- Baser- Salte- EnergiAlt på 8.- 9. klasses nivaeu..Håber at I vil hjælpe mig.. -
Vores solsystem
ForumindlægHej! Jeg skal skrive raport/stil i fysik om vores solsystem hvor min opgave i gruppen er at skrive om 3 planeter, jeg har styr på planeterne men mælkevejen er lidt svær. Jeg ved ikke hvilket emne inden for mælkevejen er mest interessant, jeg vil muligvis skrive om supernovaer eller ormehuller, ha... -
Min lærer bortdømmer mig!!!!
ForumindlægHej.. Jeg har netop fået en fysik-rapport tilbage - jeg var denne gang sikker på, at jeg havde lavet en kanon-rapport, og til min store overraskelse stod der i bunden 02!! :O Derfor er mit spørgsmål. Er der nogen, der ved hvor man kan ingive en officiel klage?? Jeg er helt sikker på, at en ande... -
rumfang af 50 g aluminium
Forumindlæghej (: nu har jeg lille problem her, for er ikke ret god til fysik. har fået opgaven her: Hvad er rumfanget af 50 g aluminium. Densiteten af aluminium er 2.7 g/cm3. Angiv svaret i SI-enhed. og SI-enhederne må jo så være kg og m3 hvis nogen kunne hjælpe mig med den opgave her vil jeg blive mege... -
Kernefysik - Stråling intensitet.
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål omkring en opgave i fysik B, har vedhæftet opgaven. Det jeg forstår er at kan jeg bruge formel til højre og finde den brøkdel af strålingen der kommer igennem blyglasset. Tænker at det er de 0 der passer hvilket hvis sige at intensiten er 0 og derfor er 100% blevet abso... -
Snorbølger
ForumindlægHej! Jeg har lavet en fysik forsøg med snor som blev sættet i sving ved nogen forskællige frekvenser. Længden af snoren er 0,905 m og massen pr. længde er 86 mg/m. Jeg målte frekvensen for 1.overtone for forskællige lodbelastninger og skrev det ind i en tabel. Så skal jeg finde farten ved at bru... -
Bestem en ligning
ForumindlægHey Jeg har problemer med et spørgsmål i en aflevering. Er det nogle der kan hjælpe? I en beholder er der luft, og sammenhørende værdier af luftens temperatur og tryk er i to tilfælde målt: (i tabel) Temperatur i grader Cecius, x: 27 - 71 Tryk i mm Hg, y: ... -
nem differentialregning opgave
ForumindlægJeg har lidt problemer med en opgave. Håber, at der er nogen der vil/kan hjælpe mig.Jeg skal bestemme en ligning for den tangent til grafen for f, som er parallel med linien y=1/2x + 7Forskriften for f har jeg ikke. Jeg har kun en figur med grafen.Hvordan kan jeg løse den opgave matematisk med de... -
Matematisk model
ForumindlægNu spørger jeg måske lidt dumt, men når der siges, at jeg skal opstille en matematisk model, hvad er det så helt præcist? -
Drilske opgaver
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med disse opgaver? Opgave 1: En retangulær grund er 20 m længere en den er bred. For at anlægge en vej skal der skæres 3 m af længden, og for at kompensere for dette giver kommunen grundejeren ekstra 2 m jord i bredden af grunden, hvorved grundarealet bliver 4 m2 ... -
Propandisyre
ForumindlægHej,Hvordan finder man pKs for propandisyre? Kan ikke finde den i Databogen. -
Masseafhængig?
ForumindlægAfhænger et faldende legemes tyngdeacceleration af dets masse?Mange siger at den ikke gør, men ifølge Ft=mg (hvor Ft=tyngdekraften og m=masse) er den da masseafhængig? -
Medicin/sygeplejerske?
ForumindlægJeg er 22 år og har læst psykologi i 2 år til sommer. Jeg havde egentlig altid troet jeg skulle læse medicin men knækkede halsen på suppleringsfagene som jeg valgte at starte på direkte efter gymnasiet på GSK. Jeg var sproglig student men med biologi på højniveau. Lige nu er jeg bare der hvor je... -
Induktion?
ForumindlægJeg skal skrive en disposition om induktion, men jeg ved ikke hvad det er. Er der en, som kan forklare det kort til mig :) -
Metode - Newton
ForumindlægHej. Er der nogen der ved hvordan Newton kom frem til hans love. Var det ved deducering eller inducering? John -
første orden
ForumindlægHej i opgave c) står der: til hvilken tid er 80 % af den oprindelige mængde N2O5 omdannet? Hvad skal man gøre? Skal man aflæse på grafen ved at gå ud fra 0,8 på y-aksen? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/... -
Lineær & ulineær til diff. lininger
ForumindlægJeg har fået en opgave, der lyder følgende: Er differentialligningen: dz/dt + cos(z) = 0, lineær eller ulineær? Jeg har læst lidt om det på nettet, og jeg synes det er lidt kompliceret at følge med. Kan I forklare mig en anden eks. til hvordan man kan se om det er lineær eller ulineær? Mang... -
Han eller ham?
ForumindlægHvad hedder det korrekt? Jeg er højere end ham. eller Jeg er højere end han (er). Jeg tror omkring 90% siger/skriver det første, men det er jo ikke altid, at flertallet har ret.
