Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 18421 til 18440 af 152921
-
bærbarordning
ForumindlægPå svendborg hhx er der en bærbarordning, hvor alle får mulighed for at købe en bærbar. Mit spørgsmål er sådan set bare, om i skriver notater på jeres computer, eller om i skriver jeres notater i hånden (fysisk)...?? hvad er bedst. -
Syre og Baser for 7. klasse
ForumindlægHej. Er der muligvis nogle der ved noget om syre og baser ? - det skal være på ca. 7. klasses niveau, så derfor ikke for svært. Det ville være super hvis der var nogen der havde nogle noter om det eller sådan noget :p det skal nemlig være til fysik rapport s: på forhånd tak. hilsen rulle & ril... -
Reducer udtrykket
ForumindlægReducer udtrykket 2ab-a^2+(a-b)^2 Løses det sådan her?: 2*a*b-a^2+(a-b)^2 = da 2a er a^2 og a^2-a^2 = 0 står der kun b^2+(a-b)^2 tilbage derfor b^2+(a-b)^2 ? eller b^2+a^2-b^2 = a^2 eller (a)^2 er svaret? -
jeres FREMTID?
ForumindlægHej, jeg vil gerne høre hvad i går på nu, og hvordan ser jeres fremtid ud? -
Til superstudenterne - fremtidsplaner?
ForumindlægSom det fremgår af en tidligere debat så er utroligt mange herinde stræbere og/eller inteligente hvilket resultere i snit på et pænt stykke over 10 for en del af jer.Jeg tænkte bare på hvad i ville bruge jeres snit til?Vil i på Harvard?Læse medicin ved AU eller Københavns?Matematik?Humanistisk???... -
Lavt gennemsnit
Forumindlæghej!Jeg er lige blevet færdig, men er kommet ud med et lavt gennemsnit nemlig 7,7. det triste ved det er, at jeg så gerne ville læse til odontologi (tandlæge). Et andet alternativ var farmaceut som er på 8,3. i begge linjer skal man have 8 i gennemsnit for de matematiske fag - hvilket jeg ikke ha... -
skriv nedestående ..
ForumindlægSkriv nedenstående udtryk på formen b * a^x a^7 * (a^- 2)^3 * √16a -
Træk to gange til mundtlig eksamen
ForumindlægAdvarsel: Den nedenstående tekst er pure opspind. I en pressemeddelelse fra Undervisningsministeriet, fremgår det, at eksaminationsreglerne for de mundtlige eksamener bliver ændret med øjeblikkelig virkning, og træder således i kraft til eksamensperioden, der starter i maj 2008. Hvor det før ... -
Oxidation af alkoholer i basisk opløsning (med MnO4-)
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og er ved at læse op til kemi, men er gået lidt død i en rapport jeg lavede tidligere på året, da jeg ikke forstår mine svar. Forsøget handlede om oxidation af alkoholer, og forsøgbeskrivelsen lød sådan: 15 mL 0,005 M kaliumpermanganat blandes i bægerglasset med 15 mL 1 M natr... -
hjælp mængdeberegning og concentration
ForumindlægHej alle garvede mennesker, jeg er igang med at repitere noget kemi for mig selv og desværre må jeg se mig slået af mængdeberegning i øjeblikket og derfor ønsker jeg hjælp til følgende opgaver: Opgave 7: 20,0 mL 0,2 M CaCl2 fortyndes med vand til 100,0 mL. Beregn [CaCl2], [Ca2+] og [Cl-]. O... -
Supremum og Infimum
ForumindlægHej folkens, jeg er ret ny til det med supremum og infimum og beder om hjælp til en lille opgave der lyder sådan: Om to ikke-tomme delmængder A, B af de reelle tal R gælder at ethvert a∈A er en nedre grænse for B. a) Vis: Ethvert tal b∈B er en øvre grænse for A. Her er mit bu... -
Kan dette passe??
ForumindlægKan denne udregning passe??K = a*I /Pog G = I -(a*I/R)sÅ har jeg fkt.: I = MK + NGKan jeg så godt få noget i stil med: (a*I /P) / (a*I/R) = M/N ??På forhånd tak!! -
Eksponentialfunktion (Godt råd)
ForumindlægHej, Jeg har følgende opgave, som jeg søger lidt hints til - så jeg kan komme igennem den: "En funktion (f) er af typen: f(x)=b*x^a, og der gælder, at f(2)=4 og f(4)=64. Bestem tallene a og b". Hvordan bestemmer jeg a og b? Håber virkelig jeg kan få lidt hjælp. Mvh, KL -
Eksponentiel opgave
ForumindlægJeg har en opg., som jeg har forsøgt at besvare, og jeg ville værdsætte det, hvis nogen ville se på min besvarelse og dernæst kommentere, eller i værste fald rette."Lysintensitet er bestemt fx = 100 *a^x, hvor x er dybden i meter.For en sø gælder at lysint. er 16 i 5 meters dybde.Beregn a = ... -
Er dette rigtigt?
ForumindlægA*e-1/2*1 + 1*B*e-1/2*t --> e-1/2 ´*(A+B) = 1 --> A+B = e-1/2 ? -
Brøker
ForumindlægHej.. jeg kunne gode bruge lidt hjælp til disse 3 stykker:w= (4x^2-9y^2) / (2x+3y)u= (x^2+8x+16) / (x^2-16)p= ((a+b)a+a+b) / (a^2(a+1)-b^2(a+1)).. Hilano:) -
Et spørsmål om en lineær ligning
ForumindlægHvordan forholder a og b sig i forhold til hinanden i en linære ligning? Kunne man ikke sige at de forholder sig propotionelt til hinanden? Eller omvendt propotionelt, eller noget andet smukt matematisk? -
Rødder
Forumindlæghejsa.. jeg skal lave en andengradsligning med rødderne -2 og 12 jeg går ud fra at det er noget med a(x+2)(x-12) med hvordan ganger jeg det ud så jeg ender ud med en andengradsligning ?? -
Vektor og plangeometri
ForumindlægTo linier l og m er givet ved l: x-2y=5 og m: (x,y) = (1,3) + t * (-1,2) a) Bestem l's vinkler med koordinatakserne. b) Bestem m's vinkler med koordinatakserne. c) Bestem den spidse vinkel mellem l og m En der kan "kick-starte" mig, fordi jeg er virkelig på barbund her.. -
Mat hjælp
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med vektorer, da det er et nyt emne for mig. \nJeg har fået nogle opgave for i "eksamensopgaver i matematik" som er fra matematisk linje 1-årigt forløb til A-niveau. følgende opgaver som handler om vektorer:\n\n2.001\n2.002\n2.003\n2.006\nog\n2.007\n\nhåber no...
