Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 18481 til 18500 af 52678
-
Funktion af en elipse
Forumindlæghej. jeg har følgende formeler det tilsammen bliver en elipse. : f(x)=(√-9/4x2+9) og f(x)=(-√-9/4x2+9) skal lave den om således at den bliver 10 for den ene og -10 for den anden i toppunkt og så den skærer x-aksen i -6 og 6 nogle der kan hjælpe mig ? -
Medicin (HF-studerende)
ForumindlægHejsa :-) Jeg har et spørgsmål ift. studievalg. Hvordan er det lige det fungerer ift. studie på universitet, hvis man kommer fra en HF-udd. Jeg ved godt, at man ikke direkte kommer ind, men, at man først skal have nogle fag som suplering - men kan man så godt komme ind, hvis man udfylder adga... -
hjælp Brøk ligning
ForumindlægHej jeg vil være meget glad ,hvis der er en der gerne vil forklare de her brøkligninger; udregning på dem :) 1) 5 = 7 2x 9 2) 8 = 1 3x 4 3) 7 = 3 2 7x 4) 1 = 7 6x 12 -
ligning
ForumindlægHej allesammen Jeg har spurgt om en lignende spørgsmål for noget tid siden, men jeg forstår det stadig ikke. Hvordan regner man en ligning ud, der ser sådan ud: 2x + 3= 9 ______ 3 Hvad gør man med brøkstregen? Er der nogen, der vil hjælpe, og vise en simpel metode? -
Hjælp til beregning af to ligninger
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp til disse to ligninger ((8+5x)/(2))+7x=-5 2-((4x-6)/(5))=9 I må også gerne bruge andre tal istedet, hvis det er, bare jeg ved hvordan de skal regnes ud. Det er meget vigtigt for mig, skal aflevere Se vedhæftede fil, hvis det er nemmere :) ... -
PH
ForumindlægEn liter 0,100 M HCl opløsning tilsættes 0,300 mol pyridin uden rumfangsændring. Hvad bliver pH i blandingen? kb = 1.6 * 10^-9 Mit bud ses i vedhæftede billede.. Er der nogen der kan spotte fejlen? Løsningen er 5.51 -
areal
Forumindlæghej allesammen, kan det passe at arealet bliver 80,5 i den nedenstående opg I et koordinatsystem i planen er givet punkterne A(2, -3), B(-5, 7) og C(9, 4). Bestem arealet af trekant ABC. -
En linje l er givet ved ligningen
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik: En linje l er givet ved ligningen -5x + 3y - 9 = 0 a) Bestem skæringspunktet mellem l og andenaksen. b) Bestem den spidse vinkel mellem l og andenaksen. -
REttelse
ForumindlægDet hele skal stå i NUTID: 1) I’m doing my homework right now, so call me later, please. 2) Stephania has a very good brain, it’s unbelliable she can remember all the tings she does, no matter it’s now or yesterday. 3) My mom is cooking right now, and it smells really good and delicious. 4) Oh, ... -
3 Mænd
ForumindlægDer var engang tre mænd. De var ind på en vinhandle, fordi de skal have en flask rødvin. En flask rødvin koster 30kr. De tre mænd blev enig om at hver betale en 10er. Efter de tre mænd har betalt, gik de ud af butikken. Efter de tre mænd gik, opdagede vinhandleren, at den flask rødvin som de tre ... -
check om det er rigtigt
Forumindlæghej hvis i lige ville checke om det er rigtigt ville det være sygt nice :D 1. The crew has/have ___have______ discussed the possibility of mutiny. 2. Our company has/have ___has ______ grown steadily over the past ten years. 3. My family is/are __are_______ not very large: it consists... -
Differentialligning - opgaver HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i denne weekend, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - det... -
Partialbrøker
ForumindlægJeg skal opsplitte R(x) = 1/(x^3 + 9x) Jeg er med på at der skl opstilles noget med nogle konstanter A, B og C men jeg ved ikke hvordan je stiller det op. -
differentialligningen --HASTER
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe?Ved simpelthen ikke hvordan jeg skal starte? -
Differentialregning f(x)=x^(2)+5x
ForumindlægOpgaven lyder således: En funktion f er givet ved f(x)=x^(2)+5x Bestem f^(9;) (x),og bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(4, f(4)) Min besvarelse lyder således: Jeg finder f^(9; ) (x) ved først at finde difrentialkvotienten f^(9;)(x) = 2*x + 5*x Derefter lø... -
SSO - raketfysik
ForumindlægJeg skal her til jul skrive SSO i fysik og har valgt emnet raketfysik. Er der nogle af jer som har erfaring i dette eller bare nogle gode ideér. Jeg har bygget en vandraket som jeg vil skyde af, og så filmer jeg affyringen og ved hjælp af et program der hedder Logger Pro kan jeg analysere bevæge... -
Privatlærer+lektiehjælp
ForumindlægHej, Jeg søger en der kan hjælpe min søn med lektier og undervisning i Matematik, Fysik og Kemi (B niveau). Han går på HTX 2. år, og er faldet lidt af på den i de sidste 3 måneder, så vi har brug for en der kan bringe ham tilbage på sporet igen, og sikkert også efterfølgende - sålænge han s... -
STX eller HTX?
ForumindlægJeg vil gerne arbejde inde for naturvidenskab, jeg elsker fagene kemi, fysik, biologi og matematik så jeg havde tænkt at HTX ville passe godt til mig men er stadig ikke helt sikker, min mor vil gerne have jeg går på STX, og jeg har læst at elever med STX baggrund klare sig bedre på universititet,... -
hjælp
ForumindlægHej alle jeg forstår ikke at resultatet i opgave 9 c i linket giver 151, 775 og jeg får det til 180`? http://www.frividen.dk/wp-content/uploads/36-STXA_9dec_2011-FriViden.pdf hilsen mie -
Det haster bølger
ForumindlægHej jeg er gået i stå med en opgave. Den lyder sådan her: Pigen måler bølgelængden til 0,7 m og iagtager 9 bølgetoppe passere sine ben på 1 minut. Så skal jeg begrene vandbølgens frekvens? Hvordan gøre jeg det. Kan i godt hjælpe mig det haster. Tak på forhånd:)
